וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צולמו כשהם אוחזים ברובים ובמאג - וזוכו מעבירות נשק

עודכן לאחרונה: 19.8.2022 / 17:03

האחים רג'בי, המוכרים כסוחרי הנשק מכפר אל עזריה שבמזרח ירושלים, נעצרו לאחר שתועדו כשהם אוחזים בכלי נשק. עם זאת, בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי לא ניתן להוכיח בעזרת התמונות והסרטונים כי מדובר בנשק כהגדרתו בחוק - וזיכה את השניים מהעבירות בהם הואשמו

ירי באקדח ובמאג: תיעוד מטלפון של שני אחים ממזרח ירושלים/קרדיט: אלי אשכנזי

זוג אחים ממזרח ירושלים שתועדו כשבידיהם מקלע מאג זוכו מעבירות החזקת נשק, נשיאת נשק וירי מנשק חם - כך קבע אתמול (חמישי) בית המשפט המחוזי בנצרת.

הפסיקה מגיעה על אף שבטלפונים הניידים של השניים, המוכרים כסוחרי נשק, נמצאו ותצלומים של כלי נשק. זאת, בטענה כי התביעה לא הוכיחה שהכלים המצולמים בתמונות ובסרטונים שהוצאו מהטלפון של אחד הנאשמים, הם נשק כהגדרתו בחוק. רק אחד מהאחים הורשע בעבירת רכישת נשק, לאחר שנמצא ברשותו קנה של מקלע מאג.

האחים רג'בי. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
זוכו מעבירות נשק. האחים רג'בי/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה

ראשיתה של הפרשה בדצמבר 2020, אז מוחמד הייב מטובא מכר לנאשם רג'בי קנה של מאג, ושני שליחים מטעם רג'בי נתפסו ליד ראש פינה כשהקנה במכוניתכם. בעקבות האירועים המשטרה פתחה בחקירה, ומוחמד הייב, רג'בי ואחיו הנאשם נעצרו. במשטרה הוצג האח הנאשם רג'בי, מכפר אל עזריה הסמוך לירושלים, כסוחר נשק בקנה מידה ארצי וכמי שברשותו מעבדת נשק. על כן מעצרם של השלושה נתפס כהישג משמעותי והצלחה כבירה.

כתב האישום התבסס על צילומי סטילס בהם נראים האחים רג'בי אוחזים בידיהם מאג, וכן על צילומי וידאו בהם מתועד ירי מרובים ומאקדח, ואף פעולת ניסור של קנה רובה. האחים הכחישו כי מדובר בכלי נשק ובית המשפט נאלץ לבחון את השאלה - האם הכלים שהחזיקו ונשאו הנאשמים עונים להגדרת "נשק" בחוק העונשין. הגדרת המונח קובעת כי זהו כלי שמסוגל לירות ובכוחו להמית אדם, כולל חלק, אביזר ותחמושת של כלי כזה.

מומחי מעבדת הנשק במשטרת ישראל פסלו את האפשרות של זיהוי כלי נשק על סמך תמונות. הם אף נקראו להעיד מטעם ההגנה והבהירו כי ההנחיה המקצועית במעבדת הנשק של המשטרה היא שאין לתת חוות דעת לנשק בהסתמך על תמונות.

עוד בוואלה!

עוצרים את הרכב - ושוברים את השמשה: 3 נעצרו בחשד להברחת נשק בתום מרדף משטרתי

לכתבה המלאה
ירי באקדח ובמאג: תיעוד מטלפון של שני אחים ממזרח ירושלים 18.08.22. אלי אשכנזי
תועדו כשבידיהם מקלע מאג. צילום מהטלפון של האחים/אלי אשכנזי

ראש מעבדת נשק במז"פ, סגן ניצב גיל הוכרמן, תיאר במפורט כיצד בוחנים חפץ בסדרת פעולות פיזיות הכוללות ירי, על מנת לקבוע אם מדובר בנשק בהתאם להגדרת החוק. כמו כן העיד הוכרמן כי הוא אינו מכיר שיטות אחרות לקביעת נשק. לדבריו, על סמך צפייה בסרטון לא ניתן לקבוע אם מדובר בנשק שבכוחו להמית, שכן ייתכן שמדובר בפירוטכניקה וישנן תחמושות חסרות קליע.

לדברים הצטרף מומחה מעבדות נשק, רב-פקד ד"ר פבל גבירץ, שאמר כי "כמומחה אני לא יכול לבדוק תמונות, היות ואני לא יודע מה הפריט בתמונה, ועד כמה הוא עונה להגדרת כלי נשק, לפי החוק". עוד הוסיף כי במהלך שנות עבודתו ראה לא מעט פריטים דמויי כלי נשק ארוך. מבחינה חיצונית אלו היו דומים מאוד לנשק אמיתי, לרבות מקלעי איירסופט שונים, כלים שעברו תהליך השבתה מאושר ופריטים בתערוכת נשק שבוצעו בהם פעולות מונעות אפשרות לביצוע ירי.

מומחה עצמאי לזיהוי פלילי שהובא מטעם ההגנה, ליאור נדיבי, אמר כי לא ניתן לשלול שקיים נשק איירסופט כזה בארץ, ואמר כי הוא בעצמו נתקל ב-M16 מקוצר וכן בגלוק, הזהים לנשק אמיתי. לדבריו, קיים נשק ארוך מסוג M16 שמבצע ירי עם תחמישים ולא עם תחמושת חיה, כמו במסדרי כבוד, וניתן להפוך נשק מסוג M16 לנשק שיורה תחמישים בלבד על ידי החלפת מספר חלקים.

ואפי נסראלדין. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"לא ניתן לקבוע אם המכלול אכן קיים", עו"ד ואפי נסראלדין/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

חוות הדעת של התביעה קבעה כי לא ייתכן שהחפץ שהאחים נראים בצילומים מחזיקים בידיהם, הוא איננו מאג אמיתי. אולם, ההגנה הציגה בפני בית המשפט חפץ דמוי מקלע מאג, בעקבותיו קבע השופט כי "מאג הדמה שומט את הקרקע מתחת להנחת העבודה של חוקרי המשטרה ומומחה התביעה, ומוכיח את טענת ההגנה כי היה בהישג ידם של הנאשמים חפץ מסוג זה". לאור דבריו, וכן לאור העובדה שבסרטוני הוידאו בהם נראה ירי מכלי נשק לא רואים את פניו של היורה - קבע בית המשפט כי לא הוכחה זהותו של הנאשם בדמות המצולמת בסרטון.

"הכרעת הדין מעלה שלא די בהצגת דימויים של נשק", אמר עו"ד ואפי נסראלדין, שייצג את הנאשם. "יש לתפוס את הנשק ולהביאו. בסופו של דבר לנשק יש מכלול שלם שהופך אותו לנשק חם שמסוגל להמית. על פי צילומים לא ניתן לקבוע אם המכלול אכן קיים, או לא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully