וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 שנים אחרי שנכחד: מדענים ינסו "להחיות" את הנמר הטסמני

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 17:31

בעזרת טכנולוגיה מתקדמת מדענים מאוסטרליה ינסו להחזיר לחיים את חיית הכיס שנראתה לאחרונה בשבי בשנת 1936. הכחדתו של הטורף החלה כבר במאה ה-19, כשמתיישבים מאירופה הגיעו לטסמניה והאשימו אותו באכילת חיות המשק שלהם

מדענים אוסטרלים רוצים "להחזיר לחיים" את הנמר הטסמני, שנכחד לפני כמאה שנה, ונראה לאחרונה בשבי בשנת 1936 - כך פורסם השבוע ברשת CNN. כדי לעשות זאת, המדענים מתכוונים להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת לאחזור של DNA עתיק לצד רבייה מלאכותית.

"תחילה נגן על המגוון הביולוגי הקיים כיום מפני הכחדות נוספות, אך למרבה הצער איננו רואים האטה באובדן מינים", אמר אנדרו פאסק, פרופסור במעבדת המחקר לשיקום גנטי, מאוניברסיטת מלבורן שמובילה את היוזמה. "הטכנולוגיה מציעה הזדמנות לתקן את המצב הנוכחי, וליישמה בנסיבות חריגות שבהן איבדנו מינים שהיוו אבן פינה חשובה".

נמר טזמני. Baker; E.J. Keller, ויקיפדיה, אתר רשמי
נמר טסמני בשבי/אתר רשמי, Baker; E.J. Keller, ויקיפדיה

הנמר הטסמני, נעלם לפני כ-2,000 שנה כמעט מכל פני כדור הארץ, מלבד מטסמניה. בעל החיים היה בגודל של כלב בינוני, והיה טורף שהוא גם חיית כיס. מתיישבים מאירופה שהגיעו לאי במאה ה-19 האשימו את הנמר הטסמני בהריגת חיות המשק שלהם, ועל כן צדו אותו עד שהזן כמעט ונכחד. הנמר הטסמני האחרון מת בשנת 1936 באחד מגני החיות באי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully