וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ארה"ב: אישרתי "באופן אישי" את ההחלטה לבקש צו חיפוש בבית טראמפ

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 22:35

מריק גרלנד מסר הצהרה ראשונה מאז החיפוש במאר א-לאגו ביום שלישי, ונטל אחריות מלאה על ההחלטה חסרת התקדים בהיסטוריה האמריקנית: "משרד המשפטים לא מקבל החלטות מסוג זה בקלות דעת. כשאפשרי, הנוהל המקובל הוא לבקש אמצעי פחות חודרני כחלופה לחיפוש"

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, מסר היום (חמישי) הצהרה ראשונה בנוגע לחיפוש שנעשה בביתו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בפלורידה מוקדם יותר השבוע.

גרלנד הודיע כי משרד המשפטים האמריקני הגיש בקשה לחשיפת מסמכים שקשורים לחיפוש באחוזת מאר א-לאגו. צו החיפוש בביתו הנשיא לשעבר, שניתן לסוכני ה-FBI, אושר על ידי בית משפט פדרלי, אמר גרלנד.

"צו החיפוש אושר על ידי בית משפט פדרלי הודות למציאת עילה סבירה. עותקים של הצו ומסמך נוסף הועברו ביום החיפוש ליועץ הדין של הנשיא שהיה בזירה במהלכו", הוא הוסיף.

הבקשה לחשוף את המסמכים קוראת תגר על המחנה של טראמפ שטוען כי הממשלה "רודפת" את הנשיא לשעבר, ומבקשת להראות באופן ציבורי כי החיפוש נעשה כחוק.

גרלנד אמר גם כי אישר "באופן אישי" את ההחלטה לבקש צו חיפוש בעבור ה-FBI על מנת לחפש בביתו של טראמפ. "המשרד לא מקבל החלטות מסוג זה בקלות דעת. כשאפשרי, הנוהל המקובל הוא לבקש אמצעי פחות חודרני כחלופה לחיפוש, וכדי לצמצם את היקף החיפוש, אם כזה נעשה".

הוא שיבח את ה-FBI וגינה את "המתקפות הלא מבוססות על סוכני משרד המשפטים והתובעים". "לא אשתוק כששהיושרה שלהם מוקפת שלא בצדק. הגברים והנשים של ה-FBU ומשרד המשפטים הם עובדי ציבור מחויבים ופטריוטים".

פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
הפשיטה על בית טראמפ/רויטרס

סוכני FBI פשטו ביום שלישי על אחוזתו בפלורידה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. זאת, כחלק מחקירת העברת מסמכים נשיאותיים וסודיים למעון במאר-א-לגו אחרי סיום כהונתו. טראמפ, שצפוי לנסות ולהתמודד בבחירות ב-2024, תקף את המהלך והשווה אותו לפרשת "ווטרגייט".

"הבית שלי נמצא תחת מצור - הדמוקרטים הקיצוניים לא מעוניינים שארוץ לנשיאות הם יעשו הכול כדי לעצור את הרפובליקנים", אמר. הנשיא לשעבר גילה על הפשיטה בזמן ששהה במגדלו בניו יורק. "הם אפילו פרצו לכספת שלי", אמר טראמפ. על פי מקורות, ה-FBI הוציא לפועל צו חיפוש בשעה 9 בבוקר שעון מקומי בביתו של הנשיא לשעבר. החיפוש התמקד באזור שבו נמצא המועדון, שם נמצאים הלשכה וחדריו הפרטיים של טראמפ, על פי מקור המקורב לנושא.

משרד המשפטים עורך שתי חקירות פעילות המקושרות לנשיא לשעבר, האחת קשורה לניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, והשנייה ללקיחת המסמכים הסודיים בניגוד לחוק. זאת בנוסף לשורת בעיות משפטיות אחרות שעמן מתמודד טראמפ, בהן חקירת הפריצה של תומכיו לקפיטול ב-6 בינואר אשתקד המנוהלת על ידי הקונגרס.

סוכני ה-FBI חיפשו בעיקר באזור המגורים הפרטי של הנשיא לשעבר ובמשרדיו. עורכת דינו של טראמפ, כריסטינה בוב, אמרה כי הרשויות החרימו מסמכים שונים. "הנשיא לשעבר ועורכי דינו משתפים פעולה עם ה-FBI ומשרד המשפטים", אמרה. לפי בכיר בבית הלבן, הנשיא ג'ו ביידן לא היה מודע לפשיטה המתוכננת.

בפברואר האחרון, הארכיון הלאומי של ארצות הברית המתעד את המסמכים הנשיאותיים הרשמיים אישר כי מצא מידע מסווג בין החומר שלקח עמו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לביתו בפלורידה כשעזב את התפקיד. מינהל הארכיון והתיעוד הלאומי מסר כי "זוהו פריטים המסומנים כמידע ביטחוני לאומי מסווג בתוך הקופסאות". זאת לאחר שפורסם מידע על הטיפול של טראמפ במסמכים רשמיים, ובארכיון הלאומי אישרו כי הם השיבו 15 ארגזי מסמכים מאחוזתו בפלורידה, שאותם לקח לאחר שעזב את הבית הלבן לפני יותר משנה.

בין המסמכים שהוחרמו היו התכתבויות רשמיות בין טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און והמכתב שהותיר קודמו בתפקיד ברק אובמה אליו בעת חילופי השלטון ביניהם. במכתב, שנכתב על ידי דייוויד ס. פריירו, הארכיונאי הלאומי, נמסר כי המידע באותן קופסאות כלל "מידע מסווג של ביטחון לאומי". על פי חוק הרשומות הנשיאותיות, על טראפ היה להעביר את כל המסמכים והרישומים הנוגעים לעסקים נשיאותיים רשמיים לארכיון עם סיום תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully