וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הפריימריז בליכוד ייערכו ב-3 באוגוסט, נתניהו יקבל 3 שריונים במקומות ריאליים

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:45

ועדת החוקה של המפלגה אישרה את תקנון הפריימריז לרשימת המפלגה בכנסת ה-25 וקבעה כי נתניהו יוכל לשבץ מועמדים במקומות ה-14, ה-16 וה-28. בליכוד מעוניינים לתת לח"כים שיקלי וסילמן שניים מהמקומות. נתניהו שוקל לשריין גם את תא"ל במיל' גל הירש

גנץ וסער הודיעו על ריצה משותפת: "מתכוונים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה"/קונטקט

ועדת החוקה של הליכוד אישרה אמש (ראשון) את תאריך ותקנון הפריימריז לרשימת הליכוד בכנסת הבאה, שיתקיימו ב-3 באוגוסט.

במסגרת ההחלטה, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יקבל שלושה שריונים במקומות ריאליים ברשימת הליכוד לכנסת הבאה - במקומות 14, 16, ו-28, ועוד שני שריונים אחרי המקום ה-35 ברשימה. בליכוד מעוניינים לשריין, בין השאר, שניים מפליטי ימינה, ח"כ עמיחי שיקלי וח"כ עידית סילמן, ונתניהו שוקל לתת שריון גם לתא"ל במיל גל הירש וגם הציע למקורבו, השגריר בארה"ב לשעבר רון דרמר, מקום ברשימה.

בנימין נתניהו בדיון מליאת הכנסת על פיזורה, 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יקבל 3 שריונים. נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת החוקה, בראשות ח"כ חיים כץ, התכנסה קצת אחרי 1 בלילה במצודת זאב בתל אביב כדי לדון במתווה הפריימריז לרשימת הליכוד, אחרי יותר משבוע של ויכוחים וקרבות פנימיים במפלגה. לפי גורמים בליכוד, המחלוקת העיקרית נסובה סביב דרישתו של כץ להגדיל את הרשימה הארצית, בה רצים הח"כים המכהנים, על חשבון מתמודדי המחוזות החדשים שמעוניינים להיכנס לכנסת.

הגורמים אמרו כי כץ התעקש לדחוק אותם לאחור, כדי לצמצם את מספר הח"כים המכהנים שייפלטו מחוץ לכנסת ולהבטיח את מקומה של מקורבתו ח"כ אתי עטיה במקום ריאלי. בסופו של דבר, לפי ההסכמות, עד המקום ה-35 יהיו 25 ברשימה הארצית, 6 מתמודדי מחוזות, 3 שריונים, המקום ה-26 שישוריין למשבצת האישה החדשה והמקום ה-33 לנציג עולים חדשים. ההסכמות מוועדת חוקה יובאו לאישור מרכז הליכוד ביום רביעי אחרי הצהריים.

בסביבתו של כץ נמסר בתגובה לדברי הגורמים בליכוד כי "הטענות מופרכות והשיטה שאושרה אתמול מוכיחה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully