וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של רחבעם זאבי, הנאשם ברצח הנער נסים שטרית לפני 35 שנה, שוחרר למעצר בית

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 23:22

כחצי שנה לאחר שהואשם ברצח הנער נסים שטרית, בית המשפט העליון קבע כי בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר, ישוחרר למעצר בית וישהה במבנה שהוכשר לקליטתו בחווה חקלאית בגוש עציון. השופטת: "קיימים גורמים משמעותיים המפחיתים את הסיכון הנשקף ממנו חרף העבירה החמורה"

בווידאו: בנימין זאבי בשיחת ווידאו בדיון על הקראת כתב האישום נגדו/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד ההחלטה לשחרר את בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי הנאשמים החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים. במסגרת פרשה זו נעצרו אליעזר ברלנד ושבעה מחסידי קהילת "שובו בנים" בהנהגתו.

על פי הוראת בית המשפט, זאבי ישהה בחווה החקלאית קשואלה בגוש עציון. יחידת מעוז של שירות בתי הסוהר, הממונה על פיקוח אלקטרוני על עצורים ואסירים ששוחררו למעצר בית, מסרה את חוות דעתה בנושא ואמרה כי שחרורו של זאבי למבנה, חווה שהוכשרה עבור מגורים, ישים ואין מניעה לפיקוח אחריו. היחידה אף נענתה למספר השלמות שיסדירו את העברתו של זאבי מהכלא לחלופת מעצר בחווה.

"גורמים משמעותיים המפחיתים את הסיכון"

בהחלטתה אמרה השופטת גילה כנפי שטייניץ כי "בית המשפט המחוזי ביצע את מלאכתו ובחן את חלופת המעצר שהוצעה על ידי המשיב, בהתאם להחלטתו של בית משפט זה. לאחר בחינת הסתייגויות שירות המבחן, שמיעת טיעוני באי כוח הצדדים, ולאחר שהתרשם מן המפקחים באופן ישיר, קבע בית המשפט המחוזי כי מעצרו של המשיב בפיקוח אלקטרוני בחווה האמורה בלווי פיקוח אנושי יכול לתת מענה הולם למסוכנות הנשקפת מהמשיב".

עוד אמרה השופטת כי אמנם המעשה המיוחס לזאבי "הוא מן החמורים בספר החוקים, ומסוכנות עושהו ברורה. לכך מצטרף החשש להימלטות מן הדין הנגזר מחומרת העונש הצפוי למשיב ככל שיורשע בדין", ואולם, היא הוסיפה, כנגד אלה "קיימים בעניינו של המשיב גורמים משמעותיים המפחיתים את הסיכון הנשקף ממנו חרף העבירה החמורה המיוחסת לו, בהם: העובדה שהעבירה בוצעה לפני שנים רבות; גילו המבוגר של המשיב הנושק לגיל 70 ;והעדר עבר פלילי לפני או אחרי העבירה המיוחסת לו בכתב האישום". עם זאת, השופטת דרשה ערבות בסך של 250 אלף שקל כאמצעי נוסף נגד הפרה של תנאי המעצר.

היעלמות ורצח שאירעו בעיר לפני כ-30 שנה | בני זאבי. יונתן זינדל, פלאש 90
חשש כי ההחלטה תוביא לשחרור חשודים נוספים. בנימין זאבי/פלאש 90, יונתן זינדל

זאבי, ממשיך להכחיש את המיוחס לו וכופר באישומים נגד גם לאחר הגשת כתב האישום, חרף מכלול הראיות והעדויות נגדו בתיק. עורך הדין רצון דרחי מסר כי "זהו צעד ראשון וחשוב במלחמה של זאבי על חפותו שתוכח בבוא היום בבית המשפט".

זאת בניגוד לנאשם השני ברצח - ברוך שרביט, שהודה במעורבות ברצח לאחר שנעצר ונחקר במשך מספר שבועות. שרביט הצטרף לקהילת "שובו בנים" בשנות ה-80 ונתר נאמן לרב ברלנד במשך שנים רבות"

בנתיים חצי שנה לאחר הגשת כתב האישום, ההליך המשפטי של השניים לא מתקדם. בעניינו של שרביט לא נרשמה התקדמות משמעותית בשל אי מינוי סנגור קבוע, זאבי מינה רק לאחרונה עורכי דין שייצגו אותו בתיק, ככל הנראה בשל סחבת משפטית.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן, זאבי וברוך שרבי היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית, כחלק מפעילות משמרות הצניעות מטעם קהילת "שובו בנים", שבראשה עומד הרב ברלנד.כתבי האישום מתארים כי שטרית נחטף והותקף על ידי אנשי משמרות הצניעות כמה חודשים לפני מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים עם נשים, בניגוד למקובל.

ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
נחטף ליער באזור בית שמש, שם הכו אותו בחוזקה. ניסים שטרית/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

בהמשך, כדי לגרום לו לחדול ממפגשים עם נשים, תכננו ברלנד ואנשיו להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה. בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את שטרית בחוזקה בגופו ובראשו. כעבור כמה דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

ברלנד נחשב במשך שנים לאחד המנהיגים הכריזמטיים בחסידות ברסלב. בישיבת "שובו בנים" שלו, התאספו סביבו מאות חסידים ובהם חוזרים בתשובה רבים. על פי כתבי האישום, "ברלנד וחסידיו פעלו תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות, פדיונות כספת ומרפא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully