וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער שברח מהמלחמה באוקראינה טבע למוות מול חופי עכו

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 10:54

צוות רפואה נאלץ לקבוע את מותו של בן 16, פליט מהמלחמה במזרח אירופה. הוא הגיע לארץ עם אמו, שהייתה לידו במהלך פעולות ההחייאה. מבדיקה ראשונית עולה כי הנער נכנס למים בשעות שבהן לא היה מציל בחוף. "ברחו מקייב אחרי שביתם הופצץ"

בווידאו: פראמדיק מד"א עמוס דדון מתייחס לטביעת הנער בן ה- 16 בעכו/מערכת וואלה

נער בן 16, פליט מלחמה מאוקראינה, טבע היום (ראשון) למוות מול חופי עכו. הוא נמשה מהמים מחוסר הכרה בחוף הארגמן בעיר, צוות רפואה ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו.

הנער, גלב שוסטק בוגר כיתה י', הגיע לארץ עם אמו ואחותו בת ה-13 לפני שלושה חדשים והשתלב בתיכון "אורט בירן" המקומי. אמו הייתה לצידו במהלך ניסיונות ההחייאה, שהסתיימו בקביעת מותו. נסיבות האירוע טרם התבררו, אבל מבדיקה ראשונית עולה כי הטביעה אירעה לאחר שעות הפעילות של מצילי החוף העירוני וכמה עשרות מטרים מחוצה לו.

הער בן ה- 16 שטבע בעכו. באדיבות המשפחה
גלב שוסטק, טבע למוות מול חופי עכו/באדיבות המשפחה

"עובדות מחלקת הרווחה תומכות במשפחה בשעה הקשה הזו", מסרה אורית אסייג, ראשת מינהל החינוך בעכו. "הם ברחו מקייב אחרי שביתם הופצץ. המשפחה התאמצה לצאת מאוקראינה לפני שיהיה בן 16 ותמנע ממנו היציאה לקראת גיוס. הם הגיעו, נקלטו בצורה מיטבית עם מעטפת של תמיכה וסיוע. גלב היה ילד מתוק, תלמיד טוב מאוד, יצר חברויות עם בני גילו, הערב הלכו כעשרה מהם לחוף, כולם עולים, חלקם ותיקים וחלקם מהעת האחרונה. זה אסון גדול".

איריס גולדנברג, מנהלת קרית החינוך אורט בירן סיפרה לוואלה! כי "הם ברחו מהקרבות והצליחו להשתלב בעיר עכו הקולטת את העולים, במערכת החינוך ובכלל. הוא היה ילד מדהים, מאוד חכם שהשתלב בצורה נפלאה בחברת התלמידים. לא נראה היה שמראות המלחמה הותירו בו צלקות. היה עטוף לחלוטין בתמיכה שלנו ושל העירייה. הערב עם חבורה של חברים הגיע לחוף אחרי 17:00, לא היה מציל, נכנסו למים. הוא לא יודע לשחות. היו איתו עוד בן ובת. כנראה שזרמים סחפו אותו, החברים שמו לב שהוא נעלם, הצליחו בסופו של דבר למשוך אותו ומשו אותו החוצה אבל היה זמן רב מדי מתחת למים וכבר לא ממש אפשר היה לעזור לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת טביעת הנער בן ה- 16  בחוף הארגמן בעכו 26 ביוני 2022. מד"א
זירת טביעת הנער./מד"א

"בחודשים האחרונים קיבלנו לעיר מספר לא מבוטל של עולים מאוקראינה, וגם אל בית הספר הגיעו שישה תלמידים חדשים. הם יצרו חברויות, בעיקר בינם לבין עצמם, הם ברחו מאימת המלחמה ומהמראות הקשים ומצאו את הנחמה אחד בשני", אמרה גולדנברג ושיתפה על מצבם הנפשי של התלמדים "הם מקבלים את האירוע מאוד קשה. הגענו ממש אל חוף הים, שם התקבצו הנערים, חברים וחברות. הם גילו מצוקה רגשית מאוד גדולה. פתחנו את בית הספר עבורם למרות החופש, דאגנו שיגיעו הם והוריהם לדבר".

פרמדיק מד"א עמוס דדון סיפר: "כשהגענו לחוף אזרחים הובילו אותנו אל הנער שנמשה מהים מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

לפני כשבועיים טבע למוות גבר בן 71 בנהר הירדן הררי סמוך לגשר כפר הנשיא. כוחות חילוץ הוזעקו למקום ואיתרו אותו כשהוא מחוסר הכרה. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו בשטח - לאחר שנמשה ללא סימני חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully