וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר של הקרטל: ייתכן ש"סמוך על סול" הרגה סופית את המצפון של ג'ימי מקגיל

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 11:24

המזימה של ג'ימי וקים כלפי הווארד הגיעה לשיאה, ובו זמנית זו של לאלו סלמנקה נתקלה במהמורה גדולה. מה כל זה אומר על החלק השני בעונה האחרונה של "סמוך על סול"? שימו לב, ספוילרים לפרק השביעי בעונה השישית

טריילר "סמוך על סול" עונה 6 פרק 7/AMC

שימו לב, הכתבה כוללת ספוילרים לאירועי הפרק השביעי בעונה השישית של "סמוך על סול", סיום חלקה הראשון של העונה. אם עוד לא ראיתם את הפרק, מומלץ לצפות ורק אחרי כן לקרוא


פעמים רבות כשמדברים על "סמוך על סול", מתייחסים אליה כאל סדרה עם שתי עלילות נפרדות. יש את עולם עורכי הדין של ג'ימי, קים, צ'אק והווארד ויש את עולם הסמים של מייק, גאס ונאצ'ו. מדי פעם העולמות האלה השיקו, בדרך כלל במפגשים בין ג'ימי למייק, ועל פי רוב בצורה מינורית למדי. זה השתנה בעונה החמישית, כשלאלו סלמנקה נכנס לתמונה. במו ידיו הוא כפה על שני החלקים בסדרה להתאחד שוב ושוב. ראשית הוא שכר את ג'ימי כעורך דינו, לאחר מכן שלח אותו להביא לו את הון התועפות שנדרש לו לערבות, מה שהוביל להרפתקה האיומה שלו עם מייק במדבר וקשר לנצח בין שני הגברים.

וגם אז, שני העולמות האלה נפרדו אחרי כן פעם נוספת: בפרק התשיעי של העונה החמישי לאלו הגיע לבקר את ג'ימי, קים התעמתה איתו והוא פשוט יצא לדרכו. בני הזוג פחדו שהוא ישוב, הם אפילו שכרו חדר במלון בשל החשש הזה, אך לאחר מכן מייק בישר לג'ימי שלאלו מת, כך שהם יכלו לנשום לרווחה. העולמות האלה היו כל כך נפרדים לאורכה של "סמוך על סול", עד שרק בעונה הנוכחית, אחרי חמש עונות תמימות ועוד קצת, הסדרה הפגישה בין שתיים מהדמויות המרכזיות שלה - קים ומייק (בפרק שביימה ריי סיהורן עצמה, כמה יאה). מייק סיפר לה אז שלאלו כנראה בחיים, כך שהיא שוב חזרה להציץ מעבר לגבה, אבל גם כך - עלילות הקרטל ועלילות הפרקליטים הוסיפו להישאר נבדלות. עד שפתאום הן התנגשו כפי שלא עשו בעבר, והתוצאות אלימות וטראגיות.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

סמוך על סול - עונה 6 פרק 7. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
כנראה האיש הכי הגון וטוב ב"סמוך על סול". האוורד/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

בואו של הווארד לביתם של ג'ימי וקים היה חוליה הגיונית בסיפור המשותף שלהם. הם התעמרו בו והשפילו אותו לאורך זמן רב במסגרת תכנון מדוקדק שהתנהל בדיוק כפי שרצו (למרות התקלה הבלתי צפויה שהתגלתה בזרועו של השופט), כך שכמובן הווארד בא להתעמת איתם בשעת לילה מאוחרת, הנר מהבהב כשהדלת נפתחת. אלא שאז עולה פתאום מן האוב גם העלילה ההיא מסוף העונה החמישית, החשש של בני הזוג שלאלו יופיע שוב בביתם. והנה כי כן, הנר מהבהב פעם נוספת ולאלו מתגנב פנימה כמו רוח רפאים, צל מגיח מאחורי הווארד. הוא בכלל תכנן להכות אצל גאס, אך המזימה המקורית שלו ירדה לטמיון כשגילה שמישהו (מין הסתם גאס, מן הסתם כי הוא חושד שלאלו בחיים) מצותת לטלפון של הקטור. באותו רגע בבור הניקוז שבו הסתתר חלף מקק על פניו של לאלו. "לה קוקראצ'ה", כפי שקרא פעם לג'ימי באוזני קים, כשהבטיח לה שבעלה בוודאי ישרוד במדבר. החרק העלה בדעתו תוכנית חלופית.

מזימה אחת הצליחה, אחרת נכשלה, ובעקבות זאת שני העולמות שהו בו זמנית בביתו של האדם שמשיק בין שניהם. מקרב היקומים הנפרדים האלה, הווארד היה האיש הכי רחוק מסיפורי הקרטל. צ'אק בשעתו היה צמוד לג'ימי במשך חלק ניכר מהזמן, אז עוד יש היגיון מסוים בכך שייפגע. קים היא רעייתו, ומי יודע אם לא תהיה בעצמה הקורבן הבא של לאלו. אבל הווארד היה האיש שהכי פחות צפוי להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. ובכל זאת, בביצוע מושלם, מתחת לאפנו, "סמוך על סול" הובילה בעורמה אל הרגע הזה.

עוד בוואלה!

התאונות, המפגשים, החקירות והעימותים: הרגעים הגדולים של "סמוך על סול"

לכתבה המלאה
סמוך על סול - עונה 6 פרק 7. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
לה קוקראצ'ה. "סמוך על סול" עונה 6 פרק 7/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

יש כל כך הרבה קווים מקבילים בין המיתות של הווארד וצ'אק. לא בכדי זכרו המרגש הועלה בפרק הזה. התפוגה של שניהם הגיעה אחרי - או שמא בעקבות - מזימת עוקץ שג'ימי טווה סביבם, ובשני המקרים קים הייתה מעורבת בצורה זו או אחרת. בפעם הראשונה ג'ימי רצה לערער את אמינות צ'אק כך שהתיק של "מסה ורדה" יעבור אל קים, זו שמצאה והביאה אותו מלכתחילה אל "המלין המלין ומקגיל" בטרם עזבה לפרקטיקה משלה. ג'ימי יצא מגדרו כדי לשנות מספרים על מסמכים רשמיים שהוצגו לוועדת הבנקים, ואז כשצ'אק הצליח להפיל את אחיו בפח כך שיודה בכך באוזני עדים (הווארד היה אחד מהם), ג'ימי חשף את אחיו במערומיו במסגרת עדותו מול ועדת עורכי הדין של אלבקרקי - קלון מקצועי שהוביל לבסוף לפיטוריו של צ'אק (על ידי הווארד) מהחברה ששמו מתנוסס בחזיתה.

בדיוק כמו צ'אק, הווארד מבין מיד שג'ימי הוא זה שעומד מאחורי המקרים המוזרים שהוא נקלע אליהם, ובדיוק כמוהו הוא לא מצליח לעצור את כדור השלג שהוביל אל השפלתו המקצועית קבל עם ועדה. הווארד אמנם זחוח ויהיר לפרקים, והוא נולד עם כפית של זהב בפה, בניגוד גמור לשני יריביו. קשה גם לשכוח לו ששימש כדובר של "המלין המלין ומקגיל" כשהיה צריך לדחות את ג'ימי אחרי שהפך לעורך דין. צ'אק היה זה שמשך בחוטים, אבל הווארד פשוט עשה כדברו בלי ויכוח. ההבדל הגדול הוא שבניגוד לצ'אק, הווארד הוכיח מאז שוב ושוב שהוא בעד ג'ימי וניסה לעזור לו. ובנוגע לקים, הווארד אמנם לא פעם התנהג כלפיה כמו חרא. רגע לפני מותו הוא איזכר את הפעם שבה שינמך אותה לעסוק בבקרת מסמכים בגלל תקרית שלא הייתה לה שליטה עליה (בעונה הראשונה בני הזוג קטלמן סירבו להאמין שהיא מציעה להם את ההצעה הכי טובה ועזבו אותה לטובת ג'ימי, שמצדו ניסה מיד להחזיר אותם אליה). ואף על פי כן, רוב הזמן הווארד היה אדיב כלפיה ועזר לה להתקדם.

עכשיו הוא מגיע להוכיח אותם ועם דרישה להבין למה עשו את מה שעשו. זה לא הכסף, הוא מאבחן נכון, אלא ההשפלה. זו שאלה שרבים מצופי הסדרה שאלו את עצמם לא פעם, והמניעים לאיבה של ג'ימי וקים כלפי הווארד נדמית כפסיכולוגית בעיקרה. ג'ימי היה הראשון להפוך אותו למושא שנאתו, כי הווארד הוא התגלמות המצפון הנוקף שלו על מות צ'אק. מאז שהווארד השבור הביע את תחושות האשם שלו על מותו של שותפו, ג'ימי שמח לאפשר לו לשאת את המשא הזה. הוא אמר לו מיד ובפירוש: "טוב, הווארד, אני מניח שזה הצלב שעליך לשאת".

סמוך על סול - עונה 6 פרק 7. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
המזימה הצליחה. "סמוך על סול" עונה 6 פרק 7/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

ג'ימי אכן נראה חופשי מהנטל הזה לאורך כל השנה שאחרי מות אחיו, אך כאשר הווארד הציע לו לבוא לעבוד שוב ב"המלין המלין מקגיל" כפרקליט מן המניין, ואף הגדיל ואמר שלדעתו היחס של צ'אק כלפיו לא היה הוגן, ג'ימי רק נדלק עוד יותר. כנראה עצם המחשבה של השהייה בצמוד להווארד, האיש שמייצג את אשמתו שלו על מות אחיו, הציתה בו את אש הקרב. הוא התעמר בהווארד בדברים קטנים וספונטניים יחסית, שגם אותם איזכר הפעם הפרקליט המחויט, כמו השלכת כדורי באולינג על הרכב שלו או שליחת זונות שיביכו אותו בארוחת צהריים עם קליף מיין. כאשר הווארד התעמת איתו על כך בהיתקלות ארעית במסדרונות בית המשפט, ג'ימי נאם לו בחמת זעם עד כמה כוחותיו עצומים וכי הוא למעשה אלוהים בחליפת אדם - ניסיון להגדיל את עצמו למול מי שהוא בעצם הזכר למצפון שלו.

באשר לקים, זו שרקמה בסוף העונה הקודמת את הקנונייה להפלת הווארד - זה קרה אחרי שגם היא נעצרה על ידו בדרך אגב בבית המשפט. כמה הכל אגבי בדרך של הווארד אל מותו. הוא סיפר לה על מעשיו של ג'ימי ואמר לה שהאיש לא שולט בעצמו. משפט המפתח בדברים שאמר לה הוא ללא ספק זה: "שנינו יודעים שלא הגיוני לעזוב לקוח כמו 'מסה ורדה', ואני מוכרח לחשוב שלג'ימי יש קשר לזה". קים נוזפת בו כבר באותו רגע שמדובר בהערה מעליבה להפליא ושהיא אחראית להחלטותיה, אבל זה לא משכך את זעמה.

נראה שמדובר בהרבה יותר מאשר הגנה על ג'ימי. הווארד פרט על מיתר שנוא בקרבה, כזה שמערער את אדנותה על עצמה, עניין שתמיד היה חשוב לה, אפילו מול הקרובים לה ביותר, כמו ג'ימי. "אתה לא מציל אותי. אני מצילה אותי", היא אמרה לו בשעתו, כשהייתה קבורה במחלקת הארכיונים וג'ימי רצה לעזור לה. וכך, מאוחר יותר ביום השיחה עם הווארד, קים משכנעת את בעלה ההמום לצאת נגדו כדי להשיג סוף סוף את כספי "סנדפייפר".

סמוך על סול - עונה 6 פרק 7. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
חסרי נשמה. "סמוך על סול" עונה 6 פרק 7/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

מכל היקום המורחב של "שובר שורות" ו"סמוך על סול", אני מתקשה להעלות על הדעת מוות יותר עצוב. אצל כל אחד מהמתים האחרים עוד אפשר למצוא סיבות ואפילו אשמות. במקרים אחדים הייתה הירואיות שהפכה את מותם למעין ניצחון. זה מה שאירע מוקדם יותר העונה, בפרק שבו נאצ'ו קיפח את חייו. למרות שגורלו נגזר, הוא בכל זאת הצליח לקחת מחדש את השליטה ואז לעזוב בתנאיו שלו. מעצם היותו במשחק של הסמים והקרטל, מותו אולי לא היה הכרחי או מובן מאליו, אך גם לא מפתיע כאשר הגיע. זה חלק מהמשחק. במקרה של הווארד ישנו שילוב שובר לב של איש טוב והגון, כנראה הכי טוב בסדרה, אולי מלבד אביו של נאצ'ו, ושל האקראיות האכזרית שבה הוא מוצא את מותו. לנגד עיניהם המבועתות של קים ובעיקר ג'ימי, דמו של הווארד ניתז על הציור התלוי על הקיר, זה שבחלקו האחורי יצרו השניים את תוכניתם נגדו, ואז ראשו נחבט בשולחן לפני שגופו נופל אל הרצפה.

זה מוות לא הוגן בכל מובן. לא רק מפאת הנסיבות הסופיות אלא גם בגלל כל מה שקרה לפני כן. הווארד מת ביום שבו הוא חירב את שמו הטוב, בלי שתינתן לו האפשרות לנסות לשקם אותו - מה שעשוי היה לקרות עכשיו כשג'ימי וקים קיבלו את מבוקשם וירדו לו מהגב. וזה עוד לפני שאנחנו יודעים איזו אמתלה תינתן למותו - התאבדות כמו צ'אק? רצח שנוגע לסמים שהוא היה מכור להם לכאורה?

סמוך על סול - עונה 6 פרק 7. Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television,
כמו רוח רפאים. "סמוך על סול" עונה 6 פרק 7/Greg Lewis/AMC/Sony Pictures Television

שישה פרקים בלבד נותרו לסדרה, והם ישודרו החל מ-11 ביולי בארצות הברית וכרגיל יומיים אחרי כן ביס, הוט וסלקום טיוי, ויום נוסף לאחר מכן בנטפליקס. במהלך ששת הפרקים האלה אנחנו צפויים להבין כיצד קים יוצאת מחייו של ג'ימי, לקבל הופעות אורח של בריאן קרנסטון וארון פול, ולראות מה עולה בגורלו של ג'ין טקוביק באומהה, נברסקה - הגלגול האחרון של ג'ימי אחרי שנמלט מהחוק בסוף "שובר שורות". עוד קודם לכן "סמוך על סול" צריכה להסביר לנו מהי התוכנית של לאלו ומדוע בכלל הגיע אל ביתם של ג'ימי וקים אם המטרה שלו היא גאס, מישהו שאין להם קשר אליו.

ומעל כל זה מרחפת השאלה, איך הירצחו של הווארד ישפיע על ג'ימי וקים? האם זו תהיה סטירת התעוררות עבורם? עבור אחד מהם? כי אם הווארד מגלם את מצפונו של ג'ימי, ונותרו רק שישה פרקים לסופה של הסדרה, אולי דווקא מותו של המלין הבן מסמל את מות מצפונו של הגיבור, פסע נוסף בהתקשחות של לבו. איזה סוף מדהים ועתיר אפשרויות לקראת הישורת האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully