וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה: פוטין התנצל בפני בנט על התבטאויות שר החוץ הרוסי

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 20:28

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה והודה לו על הבהרת יחסו לעם היהודי וזיכרון השואה. זאת לאחר שדבריו של לברוב הביאו למשבר החמור ביחסים בין המדינות מאז 2018. מנגד, בהודעת הקרמלין לא הוזכר דבר על ההתנצלות, אך נטען כי הודגשה החשיבות של יום הניצחון על גרמניה הנאצית

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 14 במרץ 2022. רויטרס
הודה לפוטין על הבהרתו. נפתלי בנט/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התנצל הערב (חמישי) בפני ראש הממשלה נפתלי בנט על התבטאויות שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. לפי ההודעה, בנט הודה לנשיא על הבהרת יחסו לעם היהודי וזיכרון השואה.

למה זה חשוב

דבריו של לברוב הביאו למשבר החמור ביותר ביחסים בין ישראל לרוסיה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי מאש נ"מ של צבא סוריה בספטמבר 2018. רוסיה האשימה את ישראל באחריות למקרה.

תזכורת מהירה

  • ביום ראשון בערב עורר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב סערה לאחר שבריאיון לערוץ טלוויזיה איטלקי טען כי נשיא אוקראינה זלנסקי יכול להיות נאצי למרות שהוא יהודי.
  • "ייתכן שאני טועה, אבל להיטלר גם היה דם יהודי", אמר לברוב. הוא הוסיף כי למוצאו של זלנסקי אין משמעות וכי כמה מהאנטישמים הנלהבים ביותר היו יהודים.
  • הנשיא הרצוג, ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד גינו בחריפות את דבריו של לברוב וכינו אותם "גזעניים ושקריים" ואף טענו כי עולה מהם "ניחוח אנטישמי".
  • שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ. בכירים במשרד החוץ אמרו שהשיחה היתה קשה ביותר.
  • בתגובה פרסם משרד החוץ הרוסי הודעה בה האשים את ישראל בתמיכה בממשלה "הניאו נאצית" באוקראינה.

עוד בוואלה!

אחרי ההתבטאות האנטישמית של לברוב: השגריר הרוסי בישראל יזומן לשיחת הבהרה

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנט ופוטין שוחחו השניים על דבריו של שר החוץ לברוב. "ראש הממשלה קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה", נמסר מלשכת בנט.

הצד השני

  • בהודעת הקרמלין על השיחה לא הוזכר דבר על התנצלות פוטין, אך כי הנשיא הרוסי וראש ממשלת ישראל "הדגישו את החשיבות המיוחדת של ה-9 במאי - יום הניצחון על גרמניה הנאצית - עבור העם בישראל והעם ברוסיה שמשמרים את האמת ההיסטורית לגבי אירועי השנים הללו ומכבדים את זיכרון כל אלה שנפלו כולל קורבנות השואה".
  • פוטין אמר לבנט במהלך השיחה כי מתוך ששה מליון יהודים שנרצחו בשואה, 40 אחוזים היו אזרחים של ברית המועצות וביקש לשלוח ברכות לווטראנים הרוסים שחיים בישראל. "בנט הזכיר את התרומה המכרעת שהיתה לצבא האדום בכל הקשור לניצחון על הנאצים", נמסר מהקרמלין.

תמונת מצב

  • השיחה בין בנט לבין פוטין התקיימה אחרי שביום רביעי בנט שוחח בטלפון עם נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי. הנשיא האוקראיני גינה את דברי לברוב ושוחח עם בנט על תהליך פינוי האזרחים מהעיר הנצורה מריופול.
  • במהלך השיחה עם פוטין העלה בנט בקשה הומניטארית לבחינת אפשרויות שונות לפינוי אזרחים מהמפעל הנצור "אזובסטל" במריופול, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.
  • בלשכת בנט אמרו כי פוטין "הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים, כולל אזרחים פצועים, באמצעות מסדרון הומניטארי של האו"ם והצלב האדום".
  • מהקרמלין נמסר כי הצבא הרוסי מוכן לאפשר יציאה של אזרחים ממריופול. "בכל הנוגע לחמושים שנמצאים באזובסטל הממשלה בקייב צריכה לתת להם פקודה להניח את נשקם", אמר פוטין לבנט.

מה הלאה

הקרמלין מסר כי פוטין ובנט הביעו רצון משותף להמשיך לפתח את היחסים בין המדינות ולהמשיך בדיאלוג המועיל בין ההנהגות בשתי המדינות.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב עם שר החוץ של אוקראינה דימיטרי קולבה ואמר לו כי ישראל מוכנה לסייע לשיקום הכלכלי של אוקראינה לאחר שהמלחמה תסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully