וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני פסח - נאסרה מכירה ושימוש במסיר השומנים "SNOW": "גורם לכוויות"

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 21:39

משרד הכלכלה קרא לציבור להפסיק את השימוש במוצר הניקיון, לאחר שנמצא כי אינו עומד בתנאי מכון התקנים. בנוסף, פורום הערים העצמאיות בישראל פרסם מסמך הנחיות לאזרחים לשמירה על בריאות הציבור והסביבה

משרד הכלכלה והתעשייה קרא לציבור היום (ראשון) להפסיק את השימוש ואסר על מכירת המוצר מסיר שומנים "SNOW", שעלול לגרום לכוויות חמורות. זאת, לאחר שבבדיקה שנערכה באמצעות מכון התקנים נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי.

על פי סעיפי הליקויים, במוצר לא קיים מנגנון עבור אריזת קשת פתיחה. כמו כן, אזהרה מפני תכשיר ש"גורם לכוויות חמורות" לא מסומן על גבי האריזה, יחד עם חוסר בהוראות שימוש, הוראות בטיחות והוראות אחסון. מעבר לכך, לא מסומן ההרכב הכימי "נתרן הידרוקסיד" בהתאם לדרישות התקן.

מסיר שומנים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מסיר השומנים שנאסרה מכירתו/אתר רשמי, מערכת וואלה!

בתוך כך, פורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל) הוציא מסמך הנחיות לאזרחים לשמירה על בריאות הציבור והסביבה לקראת ובמהלך פסח, והזהירו כי השבוע שלפני החג ובמהלכו מביא איתו סכנות בריאותיות וסביבתיות לאזרחים ולסביבה. תחילה, הרעלות כתוצאה משאיפה או בליעה של חומרי ניקוי וכימיקלים שונים.

בשבוע שלפני פסח פוגשים הצוותים הרפואיים את מספר המקרים הרב ביותר של הרעלות כתוצאה משאיפה או בליעה של חומרי ניקוי וכימיקלים שונים.בנוסף לסכנה הבריאותית, החומרים הללו מזיקים לסביבה - הם לא מקבלים מענה מלא במכוני טיהור השפכים ועלולים לזהם את הקרקע ומי התהום ולפגוע בבעלי חיים.

גבר מנקה תנור אפייה. Beko,
ניקיונות לפסח, אילוסטרציה/Beko

מעבר לכך, בזמן החג וחול המועד קיימת עלייה משמעותית בכמויות הפסולת, הנובעת מניקיון הבתים והיפטרות מחפצים מיותרים, מעודף צריכת מזון, משימוש בכלים חד-פעמיים, ומקניית מתנות לחג הכוללות אריזות. פסולת זו מועברת ברובה למטמנות, ובתהליך התפרקותה נפלטים גזי חממה וחומרים מזיקים, שעלולים לזהם את מי התהום. חלק מהפסולת מושלך בשטחים הפתוחים ופוגע בבעלי חיים ובמערכת האקולוגית.

המלצות פורום ה-15:

  • השתמשו בחומרי ניקוי אקולוגיים וכלים רב פעמיים
  • סידרתם את הבית ומצאתם חפצים שאינכם צריכים? חבל לזרוק - תרמו אותם לאנשים אחרים
  • תכננו את קניות המזון מראש והימנעו מקניית כמויות מיותרות
  • ביעור חמץ: תכננו נכון את צריכת המזון לפני החג, כדי למזער את כמות החמץ לשריפה. אם נשארו לכם אריזות סגורות של חמץ, תרמו אותן לעמותות האוספות מזון לנזקקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully