וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר הישראלי לרוסיה לקראת פלישה אפשרית לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 23:31

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שוחח עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב והבהיר לו כי ישראל תהיה מעוניינת להמשיך לפנות את אזרחיה ואת הדיפלומטים שלה מהמדינה גם בתרחיש של לחימה, ותזדקק לשם כך לסיוע של רוסיה

בווידאו: בישיבת הממשלה קורא בנט לישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה/מערכת וואלה!

ישראל העבירה היום (רביעי) מסר לממשלת רוסיה ובו הבהירה כי תזדקק לסיוע בפינוי אזרחים ודיפלומטים ישראלים במקרה של פלישה לאוקראינה, כך אמרו פקידים ישראלים בכירים. עד כה עזבו את אוקראינה כ-3,000 ישראלים בלבד וההערכה היא שנותרו במדינה כעשרת אלפים ישראלים נוספים.

העובדה שישראל מעבירה מסר מסוג זה לרוסיה מצביעה על כך שבירושלים לוקחים ברצינות רבה את התרחיש של פלישה רוסית מסיבית לאוקראינה, שיכולה להגיע עד לכדי כיבוש המדינה.

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז העביר את המסר בשיחת טלפון שקיים ביום רביעי עם סגן שר החוץ מיכאל בוגדנוב. שיחת הטלפון התקיימה בהמשך לפגישה בנושא בתחילת השבוע בין בוגדנוב לשגריר ישראל במוסקבה אלכס בן-צבי.

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז. משרד החוץ, אתר רשמי
ההערכה היא שנותרו במדינה כעשרת אלפים ישראלים נוספים. המנכ"ל אושפיז/אתר רשמי, משרד החוץ
טנקים של צבא רוסיה בתרגיל במחוז לנינגרד, 14 בפברואר 2022. AP
טנקים של צבא רוסיה במחוז לנינגרד, השבוע/AP

פקיד ישראלי בכיר אמר כי ישראל מעוניינת לוודא כי במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה יהיו לה דרכים ליצור מסדרונות הומניטאריים לפינוי של אזרחיה ושל הדיפלומטים של בדרך היבשה למדינות השכנות או בדרך האוויר.

ישראל הקימה נציגות דיפלומטית חלופית בעיר לבוב במערב אוקראינה סמוך לגבול עם פולין למקרה שיהיה צורך לפנות את השגרירות בקייב בשל הלחימה. במשרד החוץ הוכנה גם תכנית לפנות אזרחים ישראלים בדרך היבשה לפולין, רומניה, מולדובה, הונגריה וסלובקיה. מגעים עם המדינות הללו כבר החלו.

דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר בתגובה כי בשיחה בין אושפיז לבוגדנוב נדונו היחסים בין המדינות והידידות ביניהן. "במהלך השיחה אושפיז ציין את המחויבות והדאגה לשלום אזרחי ישראל באוקראינה ולשלומם של הדיפלומטים הישראלים", אמר חייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully