וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 20% בעבירות מין שבוצעו בידי נערים: "מגמת השתיקה נשברת"

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 22:43

על פי נתוני המשטרה, ב-2021 נפתחו 703 תיקים פליליים לנערים בגין עבירות מין, זאת לעומת 564 בשנת 2019. עם זאת, רק 2 תיקים הגיעו בשנה זו להכרעה משפטית ויש מי שסבור כי הזינוק במספרים הוא חלק מחזרת מערכת החינוך לשגרה: "שנת הסגרים משפיעה על הנתונים"

עלייה של כ-20% נרשמה ב-2021 במספר עבירות המין שבהן מעורבים נערים - כך עולה מנתוני המשטרה המתפרסמים היום (שלישי). לפי אותם נתונים, בשנה שעברה נפתחו 703 תיקים פליליים לנערים בגין עבירות מין, זאת לעומת 2019, אז נפתחו רק 564 תיקים.

למרות הנתונים המדאיגים, רק שני תיקים מתוך 703 התיקים שנפתחו בשנת 2021 הגיעו להכרעה שיפוטית.

כפר שאול. -, אתר רשמי
703 תיקים פליליים בשנה/אתר רשמי, -

20% מהתיקים - חשד לאונס באיומים

נתוני המשטרה מראים כי 19% מסך תיקי עבירות המין, בהם נחשדים נערים, נגנזו או נמצאים בהליכי סגירה וכי 27% מהם עדיין נמצאים בחקירה. כמו כן, 51% מהתיקים שנפתחו בשנת 2021 הועברו לטיפול הפרקליטות או מחלקת התביעות של המשטרה, והיתר ממתינים להמשך טיפול.

על פי התפלגות הנתונים במשטרה, פחות מ-50% מהתיקים עוסקים בעבירות מין של מעשה מגונה בכוח; 20% בחשד לאונס בכוח או איומים, ורק 10% מהתיקים עוסקים בחשד לאונס ובעילה שלא כחוק.

עו"ד מעיין חיימוביץ, המתמחה בדין הפלילי, סבורה כי "מצד אחד ברור שהזינוק המטאורי במספר עבירות המין בהן חשודים קטינים מעורר דאגה, אם כי נדמה שלפחות חלק ממנו קשור דווקא לחריגות של שנת 2020, שנת הסגרים בה נערים ונערות היו צפונים בבתיהם ולא בבתי-הספר ושאר המסגרות החינוכיות בהן למרבה הצער מתבצעות עבירות המין בקרב קטינים".

מנגד, אומרת חיימוביץ, "יש לחזק כל נערה ונער אשר אוזרים אומץ לגשת למשטרה ולהתלונן במי שפגע בהם. העובדה כי יותר ויותר נערים ונערות מחליטים לשבור את מגמת ההסתרה, הבושה וההשתקה שמאפיינת עבירות מין בקרב קטינים היא תעודת כבוד לדור העתיד שגדל כאן, ובשורה חיובית של ממש".

עוד בוואלה!

הנערות בתיכון היוקרתי בתל אביב חוששות מהחשוד באונס: "לא אמרו לנו מי זה"

לכתבה המלאה
בית הספר בתל אביב שבו למד הנער החשוד 12 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
נפתחו 1,330 תיקים העוסקים בעבירות מין של נערים. בית ספר בת"א/ראובן קסטרו

נתונים נוספים המתייחסים לשנים 2018 ו-2019 מראים כי בסך הכול נפתחו 1,330 תיקים העוסקים בעבירות מין של נערים, כשמתוכם רק 168 הגיעו להכרעה משפטית - 13% בסך הכול. 215 תיקים המהווים 19% מסך התיקים שנפתחו בשנים אלו עדיין נמצאים בטיפול הפרקליטות או מחלקת התביעות של המשטרה. 900 תיקים, שהם 68%, נגנזו.

לדברי עו"ד חיימוביץ, "הנתונים האלה יכולים לבלבל, שכן הם בשום פנים ואופן אינם מעידים על אחוז גבוה של תלונות לא מוצדקות, אלא בעיקר על חוסר ממשי בראיות וקושי גדול של גורמי החקירה, אשר על פי חוק אינם יכולים להעדיף גרסה אחת על פני האחרת. בנוסף חשוב לשים לב ששיעור התיקים שנפתחו בחשד לעבירות מין בקטינים ולבסוף נגנזו דומה לשיעורם הכולל של התיקים הפליליים שנגנזים מידי שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully