וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר נעצר בחשד שתקף את אשתו ואיים לרצוח אותה כי רצתה להיפרד ממנו

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 17:03

במח"ש טוענים כי השוטר, בן 43 שמשרת זה 22 שנה במשטרה, תקף את אשתו במכות קשות וגרם לה לחבלות. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בארבעה ימים, וערר שהגישה הסנגוריה הציבורית בנושא - נדחה

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
המחלקה לחקירות שוטרים/ראובן קסטרו

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים עצרה לפנות בוקר (שישי) שוטר ותיק בחשד שתקף באלימות את אשתו, גרם לה לחבלות ואיים לרצוח אותה. זאת, בשל כוונתה להיפרד ממנו. בית המשפט האריך את מעצרו של השוטר, בן ה-43 מבאר שבע, בארבעה ימים.

עו"ד שחדה אבו מדיעם שמייצג את השוטר בשם הסניגוריה הציבורית אמר בדיון בבית משפט השלום בעיר כי הוא משרת במשטרה 22 שנה. "הוא כמובן נעדר עבר פלילי", הוסיף. "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין ולמעשה עד היום הוא שמר על החוק ודאג שאנשים ישמרו על החוק. אולי הוא נגע במקרה והניח את הידיים - אבל לא תקף".

אבו מדיעם ביקש לשחרר אותו למעצר בית אצל קרובי משפחתו בדימונה, אך השופט אור אדם לא נעתר. לאחר שעיין בתיק החקירה שהניחה לפניו חוקרת מח"ש אודליה בן חיים אביעד, הוא ציין כי קיימות ראיות המקימות חשד סביר למעורבותו בעבירות המיוחסות לו וכי טיב העבירה מקים גם עילת מעצר. "התנהגותו כפי שמתוארת על ידי המתלוננת, של מכות אלימות וקשות, וכפי שעולה מהחבלה, ואיומים חמורים כאשר אמרה לו שהיא רוצה לעזוב אותו - כל אלה מעידים על מסוכנות של ממש וכידוע בתיקים של אלימות במשפחה - לא פעם מדובר במשיבים נורמטיביים ללא עבר פלילי. הניסיון מלמד שיש לנקוט זהירות יתרה".

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
הערר נדחה. בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

הסניגוריה הציבורית ערערה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "למה אי אפשר לסמוך עליו?", תהה עו"ד אבו מדיעם. "אם המערכת סמכה עליו הרבה שנים כדי שיאכוף את החוק, אז הוא אדם אמין. סמכו עליו כל כך, וכרגע אי אפשר לסמוך עליו שיקיים הוראות בית משפט? פתאום הוא מפלצת?". עם זאת, השופט יעקב פרסקי דחה את הערר. "לא מצאתי כי נפלה שגגה בקביעת עילת המעצר, הן של המסוכנות והן החשש לשיבוש החקירה", קבע.

בחודש שעבר עצרה מח"ש שוטר בן 35 מפתח תקווה בחשד שתקף בכמה הזדמנויות את אשתו שבהריון מתקדם וגרם לה לחבלות. בנובמבר עצרה מח"ש את יעקב ועקנין, שוטר מג"ב תושב קרית מוצקין כבן 55, שהתגורר אצל אמו הקשישה בת ה-75 על רקע גירושיו, בחשד שלאחרונה תקף אותה באלימות כמה פעמים.

על פי כתב אישום שהוגש כנגדו כמה ימים אחר כך הוא גם איים עליה ואמר: "אם מישהו יתלונן עליי אין לי מה להפסיד, אני אהרוג את כולם ואכנס לכלא". בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, ובינתיים, בעסקת טיעון בין מח"ש לעו"ד יעד נוה המייצג אותו, הוא כבר הודה והורשע בתקיפת זקן ובאיומים תוך שביקש להשתלב בתוכנית טיפולית לגמילה מאלכוהול. גזר הדין צפוי להינתן בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully