וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבירה חמורה מאוד": דוקטורנטית של הטכניון נעצרה ע"י שב"כ בחשד למגע עם סוכן זר

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 18:20

החשודה, תושבת חיפה בת 40, נאסרה ליממה ולאחר מכן שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים. על אף שמעצר הבית הוארך, היא תוכל להמשיך להגיע לטכניון. השופט בדיון: "חלה התקדמות בחקירה. מדובר בעבירה חמורה מאוד וקיים חשש שהחשודה תסכן את ביטחון הציבור"

בווידאו: רה"מ בירך על סיכול רשת איראנית לגיוס ישראליות למשימות ריגול וקורא לגלות עירנות/צילום: לע"מ

דוקטורנטית של הטכניון נעצרה על ידי שב"כ בחשד למגע עם סוכן זר. החשודה, תושבת חיפה בת 40, נאסרה ליממה ולאחר מכן שוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים. על אף שמעצר הבית הוארך, הדוקטורנטית תוכל להמשיך להגיע לטכניון.

בעברה עבדה החשודה עבור בתי הזיקוק וכמו כן, שימשה כממונה על היתרי הפליטה למפעלים רגישים במפרץ חיפה, במשרד להגנת הסביבה.

בבית משפט השלום בחיפה נערך אמש (חמישי) דיון בעניינה בה נמסר מהמשטרה כי יש התפתחות בחקירה. "ישנם חומרים שעדיין לא הופקו תוצרים מהם. הם עצומים מאוד ואנחנו עומלים עליהם", אמר רס"ב ארנון דוידיאן בשם היחידה המרכזית של מחוז חוף. עוד הוסיף כי "מדובר כאן בעבירה חמורה מאוד, מגע עם סוכן זר, מדובר בתשתית ראייתית שמתחזקת מיום ליום".

הטכניון,2019. הדס פרוש, פלאש 90
הטכניון בחיפה/פלאש 90, הדס פרוש

השופט, ד"ר זאיד פלאח, שוכנע בקיום חשד סביר כי הדוקטורנטית המדוברת עברה את העבירה המיוחסת לה וציין בהחלטתו "חלה התקדמות בחקירה, שיש בה כדי להצדיק היענות לחלק מהדרישות. יש לאפשר לגורמי הביטחון והחקירה להשלים את חקירתם עד תום, בכדי להגיע לחקר האמת".

עוד הוסיף השופט כי "קיים חשש כי אם לא אענה לדרישות, תסכן החשודה את ביטחון הציבור". הוא הידק את תנאי מעצר הבית שהתקיים עד כה בחיפה והורה שתשהה בתנאי מעצר בית מלאים בבית אמה, בכפר בבקעת בית נטופה. בד בבד, אסר עליה מליצור כל קשר עם כל המעורבים בפרשה, הן בארץ והן בחו"ל ואסר עליה את היציאה מהארץ. עוד נאסר עליה להיכנס לתחום העיר חיפה עד לראשית חודש מרץ, וזאת למעט הגעה שבועית לטכניון.

עורך הדין חאלד מחאג'נה, המייצג את הדוקטורנטית הגיש היום ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה. ביום ראשון יקיים השופט נאסר ג'השאן דיון בעניין. מכרה של החשודה אמרה לוואלה! כי זו לא פעם ראשונה שהיא נעצרת בעילה דומה וכי היא סבורה שמדובר בהתנכלות.

הטכניון,2019. הדס פרוש, פלאש 90
"קיים חשש שהחשודה תסכן את ביטחון הציבור"/פלאש 90, הדס פרוש

"ניסיונות הפחדה רק יהפכו אותנו לעקשנים יותר", אומרים היום צעירים לאומנים פלסטינים בחיפה. הם טוענים כי במהלך השבועיים האחרונים, השב"כ והמשטרה ברחבי הארץ מזמנים בעיקר נשים פעילות פוליטיות, ל"שיחות הסברה" שנועדו לאיים עליהן. כמו כן, לדבריהם קיימים שבעה מקרים בחיפה, נצרת ויפו במהלכם נעשה ניסיון להפחיד גם את הוריהן כדי להרחיק אותן מהשתתפות בפעילות.

מקבוצת בזן נמסר בתגובה: "הגברת שימשה כיועצת בנושא איכות הסביבה לבזן החל מחודש אוגוסט 2019 ועד חודש יוני 2020. בטרם החלה את עבודת הייעוץ עברה סיווג בטחוני, ובזן קיבלה את האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים שאמונים על הנושא מטעם המדינה".

מהטכניון נמסר בתגובה: "הנושא לא מוכר לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully