וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה יידרש תו ירוק ואילו עסקים יוחרגו: ההגבלות החדשות בקניונים

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 19:13

לפי החלטת הקבינט, מתחמי המסחר יפעלו תחת תקנות בניסיון לבלום את העלייה המדאיגה בתחלואה והתפשטות זן האומיקרון. מתי ייכנסו השינויים לתוקף, היכן יפעלו על פי התו הסגול - וכיצד מתכננת המשטרה לאכוף את ההגבלות? וואלה! עושים סדר

בנט: "הגל החמישי החל, המטרה - חיסון הילדים כמה שיותר מהר"/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

התקנות החדשות בקניונים ובעסקים ייכנסו מחר (ראשון) לתוקפן - החל מחצות. התקנות אושרו אתמול בקרב חברי קבינט הקורונה במשאל טלפוני, ומטרתן היא לבלום את העלייה המדאיגה בתחלואה והתפשטות זה האומיקרון בישראל. הגבלות אלה הוטלו לצד שורת תקנות נוספות לפיהן תפעל מערכת החינוך.

איפה יידרש תו ירוק, אילו עסקים יוחרגו, יכן יפעלו על פי התו הסגול - וכיצד מתכננת המשטרה לאכוף את ההגבלות? וואלה! עושים סדר.

שילוטים בקניון פתח תקווה 
שקוראים לעטות מסכה 19 בולי 2021. ראובן קסטרו
תו ירוק בחנויות. קניון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

איך יפעלו הקניונים?

מתחמי המסחר הסגורים יעבדו לפי תו סגול, על פי יחס תפוסה של אדם אחד בכל 15 מטרים. כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר ואינן מוגדרות חיוניות תתאפשר בהצגת תו ירוק בלבד.

איפה צריך להציג תו ירוק?

הכניסה לחנויות בקניונים, ששטחן עולה על 100 מ"ר ואינן מוגדרות חיוניות, תותר רק בהצגת תו ירוק. גם בדוכני המזון ובמסעדות בקניונים, יינתן שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ויתאפשר איסוף עצמי בלבד, ולא ישיבה. הגבלה זו תחול גם על עובדי חנויות אלו.

אילו מקומות יוחרגו מהתקנות?

מן התקנות החדשות יוחרגו מקומות המספקים שירותים חיוניים כגון חנויות למוצרי היגיינה, חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. החלטה זו באה בעיקר לאור הביקורת שנמתחה על ניסיונם הקודם של השרים להנהיג תו ירוק בקניונים, ולספק צמידים בכניסה.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
המשטרה תאכוף בקניונים באופן סמוי וגלוי/ראובן קסטרו

איך המשטרה נערכת לאכיפת התקנות?

המשטרה הקימה מפקדות קורונה משימתיות, שיכילו מאות שוטרים שיאכפו בכל מחוז, בין היתר באמצעות אכיפה סמויה בקניונים. בנוסף, תתקיים פריסה של שוטרים גלויים בקניונים ובמרכזי בילוי הומי אדם בחללים סגורים. במשטרה דרשו ש-1,500 פקחי רשויות מקומיות, שכבר הוכשרו בעבר לאכוף קורונה, יצטרפו למאמצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully