וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: שבים מחו"ל ייצאו מבידוד מבלי שיידעו שנדבקו בווריאנט החדש

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 17:17

החברה האחראית על בדיקות הקורונה בנתב"ג הודיעה על עיכובים בתשובות לנוחתים בעקבות הנחיות משרד הבריאות. חרף זאת לא עודכנו ההגבלות על הנכנסים לארץ - ומי שלא יקבל תשובה תוך 24 שעות יוכל לצאת מבידוד - למרות שייתכן שנדבקו. "לא יהיו עיכובים"

בווידאו: מסע״ת של רה״מ, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ/צילום: לע"מ
מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מסיבת העיתונאים על הווריאנט החדש, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

חברת "פמי פרימיום" האחראית על בדיקות הקורונה בנתב"ג הודיעה היום (שישי) על עיכוביים אפשריים במתן תשובות לבדיקות Test and Go לנוחתים בנתב"ג, זאת בעקבות הדרישות החדשות של משרד הבריאות בצל גילוי הווריאנט החדש.

לפי הודעת החברה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כל הדגימות המבוצעות לכלל הנוחתים בנתב"ג יישלחו למעבדה אחת שביכולתה לזהות את הווריאנט הדרום-אפריקני. זאת, במקום שלוש מעבדות הפועלות כדרך קבע. בשגרה, זמן מתן התשובה הממוצע לבדיקות הוא כשש שעות, אולם כעת בעקבות השינוי - בחברה מזהירים מעיכובים אפשריים בשל המצב החדש.

חרף זאת, לא עודכנו ההנחיות לגבי הבידוד הנדרש עבור הנכנסים לארץ. בתנאים הקיימים, ניתן לצאת מבידוד אחרי 24 שעות מהנחיתה, גם אם לא התקבלה תוצאה של בדיקת הקורונה. על כן, ולאור העיכובים הצפויים, קיים חשש ששבים מחו"ל שנדבקו בנגיף ולא מודעים מכך - לא יימצאו בבידוד ויסכנו אחרים. במשרד הבריאות טוענים מנגד שלא צפוי עיכוב בקבלת התשובות, ושביום ראשון תפתח עוד מעבדה - כך שעיקר העומס יהיה בסוף השבוע.

תיירים שהגיעו ב-1 בנובמבר 2021 עם פתיחת ישראל לתיירים. מומנטום,
ביום ראשון תפתח מעבדה נוספת. נתב"ג/מומנטום

הממשלה החליטה היום כי מדינות אפריקה, למעט מדינות צפון היבשת, יוגדרו אדומות וכניסת זרים מהן תיאסר. זאת, בעקבות שלושה מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני בישראל. עוד הוחלט כי פיקוד העורף יאתר את כלל הישראלים והתיירים שהגיעו מאפריקה בשבוע האחרון, וינחה אותם להישאר בבידוד באופן מיידי, כאשר במקביל יבוצע דיגום ביתי. כל מי ששהה במדינות אפריקה, גם אם לא הגיע לישראל ישר ממנה, ייקרא לגשת באופן מיידי לביצוע בדיקת PCR שלאחריה ייכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה.

לדברי בנט, יש מקרה ודאי של מאומת בזן בארץ ועוד שלושה מקרים חשודים שנבדקים כעת. "מדינת ישראל מתעוררת ראשונה בעולם", אמר. "כל המפקדות ערוכות ופתוחות ואנחנו לא לוקחים סיכונים. עדיף לפעול באופן מהיר ונחרץ, לפני שישראל מוצפת במאומתים והופכת לאדומה. לפעולות יהיה מחיר כלכלי. אנחנו מודעים לכך ונסייע למי שיפגע כנדרש".

בדיקות קורונה בנתב"ג, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

לדברי בנט, יש מקרה ודאי של מאומת בזן בארץ ועוד שלושה מקרים חשודים שנבדקים כעת. "מדינת ישראל מתעוררת ראשונה בעולם", אמר. "כל המפקדות ערוכות ופתוחות ואנחנו לא לוקחים סיכונים. עדיף לפעול באופן מהיר ונחרץ, לפני שישראל מוצפת במאומתים והופכת לאדומה. לפעולות יהיה מחיר כלכלי. אנחנו מודעים לכך ונסייע למי שיפגע כנדרש".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר כי משרד הבריאות מאתר את המגעים השונים כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. "הווריאנט החדש זוהה במהירות, כפי שתורגל בתרגיל הממשלתי הגדול לפני כשבועיים. זו אינה סופה של מגיפת הקורונה. צפינו ולקחנו בחשבון התפשטות של וריאנט חדש נוסף והקפדנו על התו הירוק, חובת המסיכות, הפיקוח בנתב"ג ומאמץ החיסונים. זו שגרת הקורונה אליה נערכנו בחודשים האחרונים".

הורוביץ הוסיף כי הממשלה תפעיל את כל האמצעים הנדרשים. "אין צורך להכנס לחרדה - המצב בשליטה ואנחנו הרבה יותר מנוסים בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. אנחנו בודקים במשרד הבריאות את ההתנהגות של הווריאנט החדש, קצב ההדבקה והמסוכנות שלו ביחס לזנים קודמים. כנראה שהזן החדש מדבק יותר".

לדברי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי-פרייס, על הציבור לשמור על ההגבלות ועטיית המסכות. "אנחנו ממליצים לכולם ללכת ולהתחסן", אמרה. "שינינו את הבדיקות לכאלו שמזהות את הווריאנט החדש ויש לנו יכולת להעלות את כמות הריצופים. צריך לדאוג שמכבים את הדליקה הזו במהירות, ולכך צריך את עזרת הציבור".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully