חזירי בר, הונג קונג, 17 בנובמבר 2021. רויטרס
חזירי בר, הונג קונג, 17 בנובמבר 2021/רויטרס

חזיר בר נשך שוטר בהונג קונג. בתגובה, העיר יצאה למלחמה נגדם

18.11.2021 / 12:16

החזירים הם חיית הבר הנפוצה ביותר בעיר, ומספריהם הגיעו לכ-3,000 פרטים. לאחר ששוטר נפצע ברגלו, החליטו ברשויות לשנות מדיניות ולהמית את חזירי הבר באזורים העירוניים. ארגונים למען בעלי חיים האשימו את הממשלה: "עכשיו החזירים משלמים את המחיר"

השלטונות בהונג קונג לכדו והרדימו הלילה (חמישי) שבעה חזירי בר, עם תחילת הקמפיין לצמצום אוכלוסייתם באזורים עירוניים בעקבות נשיכת שוטר בשבוע שעבר.

דילול אוכלוסיית חזירי הבר במחוז, שבו לפי הרשויות נצפו כמה תושבים מאכילים אותם, מסמנת שינוי מדיניות בשליטה בחיות הבר הנפוצות ביותר בעיר. "וטרינרים השתמשו ברובי חצים כדי ללכוד שבעה חזירי בר ולהרוג אותם באופן הומני באמצעות הזרקת תרופות", נמסר בהצהרה של משרד החקלאות, הדיג והשימור של הונג קונג.

המשרד אמר שחזירי הבר באזור המגורים, השוכן מרחק של פחות מחצי שעת נסיעה מלב הרובע הפיננסי, היו "רגילים לשוטט לאורך הכביש ולחפש אוכל מעוברים ושבים או אפילו לרדוף אחרי כלי רכב".

בשבוע שעבר, חזיר בר הפיל שוטר ונשך את רגלו. בתגובה, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הזהירה שהממשלה תגדיל את העונשים למי שיאכיל אותם. אותו חזיר בה נפל בהמשך מקצה של מגרש חנייה, וצלל כעשרה מטרים אל מותו. הרשויות אמרו כי בשנים האחרונות דווח על כ-30 התקפות של חזירי בר בעיר.

פקחים מפזרים מזון כדי למשוך חזירי בר, הונג קונג, 17 בנובמבר 2021. רויטרס
כ-30 התקפות של חזירי בר דווחו בשנים האחרונות. פקחים מפזרים מזון כדי למשוך חזירי בר/רויטרס

המדיניות של הונג קונג עד לאחרונה הייתה ללכוד את החיות, לעקר אותן ולהעבירן לאזורים מרוחקים ולא מאוכלסים. בעיר חיים כ-3,000 חזירי בר, לפי נתוני הממשלה, והם אינם מוגדרים מין מוגן.

החזירים נצפו לעתים ברכבת התחתית, או מחכים לרמזור ירוק במעברי חציה ליד הנמל. בתחילת מגיפת הקורונה בשנה שעברה, כשרוב תושבי הונג קונג עבדו מהבית, סרטון של משפחת חזירי בר רוחצת במזרקה בין גורדי השחקים של הרובע הפיננסי הפך לוויראלי.

אדם חולף על פני חזיר בר ברחובות הונג קונג, 17 בנובמבר 2021. רויטרס
"בסופו של דבר, החברה שלנו חייבת להבטיח את שלומם של התושבים"/רויטרס

השינוי במדיניות עורר ביקורת מצד ארגונים למען זכויות בעלי חיים. רוני וונג, דובר של ארגון למען הגנת חזירי הבר בהונג קונג, אמר לכתבים כי בעיית החזירים נגרמה על ידי הממשלה, שלא הצליחה להקצות משאבים לטיפול בבעלי החיים באמצעים לא קלטניים.

"עכשיו הם צריכים לשלם את המחיר", אמר וונג.

לאם אמרה השבוע שהיא מבינה שרבים בהונג קונג אוהבים חיות בר, אבל "בסופו של דבר, החברה שלנו חייבת להבטיח את שלומם של התושבים". "כממשלה אחראית, אנחנו צריכים לנקוט פעולה", אמרה ביום שלישי מנהיגת העיר לכתבים, במהלך מסיבת העיתונאים השבועית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully