וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי נעצר בפיליפינים: חשוד שעקץ אזרחים גרמנים במיליוני אירו

29.10.2021 / 18:00

כפיר לוי בן ה-43 מוחזק במעצר של רשות ההגירה מיום שישי שעבר, בחשד שלקח חלק בפעילות רשת הונאה שגרמה להפסד של יותר מ-6.3 מיליון אירו בקרב מאות אזרחים גרמנים. נגד לוי הוגשו 200 תלונות ברשויות הגרמניות ואם יורשע, עומד בפני 10 שנות מאסר

אזרח ישראלי המבוקש בגרמניה נעצר בפיליפינים, לאחר שהוגשו נגדו כ-200 תלונות מאזרחים גרמנים שטענו כי הונה אותם במיליוני אירו.

נציב ההגירה בפיליפינים מסר כי הישראלי, כפיר לוי בן ה-43, מוחזק במעצר של רשות ההגירה מאז שנעצר ביום שישי שעבר בשדרה בעיר פאסי על ידי אנשי יחידת איתור מבוקשים. נציב ההגירה, חיימה מורנטה, אמר כי הוציא את הצו למעצרו של לוי לבקשת הרשויות הגרמניות, שהודיעו לרשות הפיליפינית על החשדות, לפיהן העצור גרם להפסדים של יותר מ-6.3 מיליון אירו בקרב משקיעים גרמנים.

"לפני שבועיים קיבלנו מידע מהרשויות הגרמניות על האישומים נגדו", אמר מורנטה. "עכשיו שהוא מוחזק במעצר, נמשיך בהליכים כדי לאפשר את גירושו והכנסתו לרשימה השחורה כזר שאינו רצוי".

כפיר לוי, ישראלי שעצור בפיליפינים בחשד להונאה. רשות ההגירה בפיליפינים, מערכת וואלה!
200 תלונות הוגשו נגדו. לוי/מערכת וואלה!, רשות ההגירה בפיליפינים

מורנטה תיאר את הישראלי כנמלט בעל פרופיל גבוה, שכנגדו שני צווי מעצר שהוצאו על ידי בתי משפט בגרמניה בפברואר אשתקד, בשל מעורבותו לכאורה בפעילות רשת הונאה שעקצה מאות אזרחים גרמנים בין השנים 2019-2016.

לפי רשות ההגירה בפיליפינים, צו מעצר הוצא נגד כפיר לוי על ידי בית המשפט המחוזי בעיר במברג בגרמניה ב-13 לפברואר אשתקד. ארבעה ימים לאחר מכן הוצא נגדו צו מעצר אירופי בבית המשפט המקומי בעיר, בגין הונאה מסחרית וארגון פשיעה. עוד ציינו כי בכל מקרה לוי שוהה במדינה יתר על המידה, מאז שהגיע כתייר ב-30 בינואר בשנה שעברה, כשבועיים לפני שהוצאו כנגדו צווי המעצר בגרמניה.

שטרות של 100 אירו. ראובן קסטרו
עוקץ ב-6.3 מיליון אירו/ראובן קסטרו

ברשות ההגירה הוסיפו כי לוי עומד בפני מאסר של 10 שנים אם יורשע בכך שהיה חבר ברשת הפלילית. לפי החשד, רשת ההונאה הפעילה פלטפורמות מסחר באינטרנט וביצעה הונאה רחבת היקף על ידי שכנוע לקוחות, באמצעות שיחות טלפון ודואר אלקטרוני, להשקיע סכומי כסף גדולים עם הבטחה כוזבת להחזרי רווח גבוהים.

לוי עצור כעת במתקן רשות ההגירה הפיליפינית במחנה בגונג דיווה, בעיר טאגויג, עד לגירושו. ממשרד החוץ נמסר כי "המקרה מוכר, קונסול ישראל במנילה בקשר עם העציר".

בשבוע שעבר, ארבעה ישראלים נעצרו בחשד להונאת אזרחים בגרמניה במיליוני אירו. על פי החשד, החשודים, עובדי חברה ישראלית, הפעילו מישראל ומדינות נוספות מוקדים טלפוניים באמצעותם שכנעו אזרחים בגרמניה להשקיע כספים רבים במניות, מטבעות זרים וסחורות. כעבור זמן מה גילו המשקיעים כי כספם נעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully