וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בלי ווטסאפ: הקורונה של מניות הטכנולוגיה

5.10.2021 / 1:16

אם חשבו ענקיות הטכנולוגיה שהעולם שייך להן, הרי שקיבלנו הוכחה עד כמה אפילו המניות שרק התחזקו בקורונה, חשופות לווריאנט משלהן. הכסף שנפל מהכיס של צוקרברג, עוד יביא צונאמי שישטוף את אושיות הדיגיטל

מניות הטכנולוגיה הפכו לסלע קיומם של שוקי ההון ברחבי העולם. היה ברור שהעתיד שייך להן. המהפכנים הצעירים לא היו צריכים לשיר "עולם ישן עדי יסוד נחריבה", כמילות האינטרנציונל שפיעמו בליבם של מהפכנים לפני יותר ממאה שנים, הם פשוט יצרו עולם משלהם, והשאירו את כל מי שלא צלח את המעבר, מחוץ לשער, בעולם הולך ונעלם.

בואו לא נספיד את אמאזון, פייסבוק, אפל, גוגל - והרשימה יכולה להימשך עד לסטרטאפים שהפכו כל כך הרבה ישראלים לחסרי דאגה כלכלית. העולם עודנו שייך להן, ביחד עם כל הביומד, הפודטק, הפינטק וכך הלאה.

אבל לרגע אחד ראינו בעיני "הצוקרברגים", אלה שיכולים להתייחס אפילו לשימוע בסנאט כאל לא יותר ממכה קלה בכנף (בעודם מטייבים אלגוריתמים כך שיפצחו עוד קצת את מוחותינו, בואכה ארנקינו), משהו שלא היה שם אף פעם, קוראים לזה פחד.

פייסבוק. AP
איבדה כבר קרוב ל-5% משוויה. פייסבוק/AP

אל תמהרו לשמוח לאיד: הפנסיות של כולנו מושקעות גם שם, אבל בעוד חצי עולם מלקק את פצעי המשבר הגלובלי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, המחצית האחרת, יחידות העילית של הטכנולוגיה וכל מי שמתפרנס מהן במעגלים הרחבים יותר - רק נסקו.

ישבתם סגורים בבית וחרדים לפרנסה? לא בהייטק! בעוד חלקים בעם (לא רק בישראל) הביטו בחלום הדירה נמוג, אצל חלקים אחרים כבר לא ידעו מה לעשות מרוב כסף, ופתאום, לרגע, הם הבינו עד כמה כל זה שביר.

קצת מספרים

נכון לרגע זה - והסכומים רק הולכים ונערמים, מאבדות ענקיות הטכנולוגיה מילארדים. פייסבוק איבדה כבר קרוב ל-5% משוויה, טוויטר שחקה קרוב ל-6%, אמאזון ל-3%, אפל - קצת יותר מ- 2.5%. מניות הנפט לעומתן, שברו שיא של יותר משבע שנים. הזהב עלה בחצי אחוז.

קחו את המספרים האלה בעירבון מוגבל, מדובר ב"אמת לשעתה", אם אתם קוראים את הידיעה הזאת כמה שעות אחרי שפורסמה, אפשר שהם ישתנו - אנחנו בעולם שבו מיליארדים הופכים לעשרות מיליארדים בקלות מפחידה.

עוד בוואלה!

לאחר כ-6 שעות: הרשתות החברתיות שקרסו חוזרות לפעול בהדרגה

לכתבה המלאה
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, 23 אוקטובר 2019. רויטרס
לרגע אחד ראינו פחד. מארק צוקרברג/רויטרס

אבל משפט אחד אפשר בכל זאת לקחת מהערב הזה: בעוד מניות הטכנולוגיה מדממות, נסק הנפט, הזהב השחור, הדלק של העולם הישן.

כשהתנבא אלברט איינשטיין שבמלחמת העולם שאחרי הבאה, נילחם במקלות ואבנים, חשבנו כולנו על שואה גרעינית או אסון קוסמי אחר. לא דמיינו אפילו שתקלת מחשב (אני יודע שזה לא המינוח הטכנולוגי ההולם) בואו נדמה אותה לווירוס - היא שתהפוך לווריאנט הכי מסוכן של מה שנראה, ולו לרגע, כקורונה טכנולוגית.

הכיס של צוקרברג

בסוף זה ייעצר: ניני-הנינים של הצוקרברגים יכולים להירגע - הם יחגגו את בר המצווה בדיסנילנד, אבל גלי ההדף של מה שקרה הלילה, ישטפו חופים רחוקים הרבה יותר.

אינסטגרם למשל, אינה רק פלטפורמה, היא מקום העבודה של לא מעט ידוענים ומובילי דעת קהל שכפו כללי משחק חדשים על עולמות השיווק והפרסום. כמה עלה להם "ליל העלטה"? כמה קמפיינים שתוכננו לעלות בסושיאל-מדיה, חטפו מכת מחץ?

ועוד הלאה משם: כמה ארגונים הפסידו בגלל קריסת קבוצות הווטסאפ הפנימיות? חלקם מתנהגים הערב כמו שהתנהגנו כולנו כששמענו לראשונה על דלקת ריאות מסתורית שתקפה איזו עיר שלא הכרנו בסין. הם נהנים מהמנוחה הכפויה וצוחקים על הילדים שלהם שלא מסוגלים להעביר ערב בלי הפלטפורמה החביבה עליהם, מבלי לדעת שמטבע שנופל מהכיס של הצוקרברגים באמצע האוקיאנוס, עוד עלול להגיע כצונאמי אל חופים בקצה הכדור שהיה פעם ענק, עד שהפכו אותו לכפר - בהתחלה גלובאלי, אחר כך גם דיגיטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully