וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כ-6 שעות: הרשתות החברתיות שקרסו חזרו לפעילות

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 19:23

פייסבוק התנצלה על התקלה והודיעה רשמית: "חוזרים לפעול". זמן קצר לאחר מכן, גם וואטסאפ חזרה לתפקד באופן מלא. להערכת מומחי אבטחה בעולם, ההשבתה נגרמה משיבושים פנימיים ולא בפעולה של האקרים. פייסבוק לא סיפקה פרטים לגבי התקלה או לגבי מספר המשתמשים שהושפעו ממנה

בווידאו: קריסת הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וואטס אפ/צילום: רויטרס

הרשתות החברתיות פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם חזרו הלילה (שלישי) בהדרגה לפעילות - זאת, לאחר קריסה עולמית שארכה כשש שעות. להערכת מומחי אבטחה בעולם, ההשבתה נגרמה מתקלה פנימית בשרתים ולא כתוצאה של מתקפת האקרים. לדבריהם, כל פעולה זדונית שכזו נגד ענקיות הטכנולוגיה, שנפלו בזו אחר זו, הייתה מצריכה שיתוף פעולה נרחב מצד ארגוני פשיעה גדולים או שימוש באמצעים חדישים ביותר.

המומחים מעריכים כי ייתכן שהתקלה נגרמה בשל שגיאת קונפיגורציה, שעשויה להיות תוצאה של שגיאה פנימית - אף שפעולת חבלה על ידי גורם מבפנים אפשרית מבחינה תיאורטית.

פייסבוק התנצלה והכריזה: חוזרים לאוויר

אפליקציות פייסבוק. ShutterStock
אפליקציות פייסבוק/ShutterStock

ראש רשת וואטסאפ וויל קאטקארט הודיע בציוץ על חזרת האפליקציה לפעילות: "תזכורת צנועה לכמה אנשים וארגונים מסתמכים עלינו מדי יום. נלמד ונצמח מזה".

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג פרסם הודעה ברשת החברתית כשזו שבה לפעול, והתנצל בפני המשתמשים על ההשבתה. "אני יודע כמה אתם מסתמכים על השירותים שלנו כדי להישאר בקשר עם יקיריכם", כתב.

פייסבוק, שהודתה בקיומה של התקלה, לא סיפקה פרטים לגביה או לגבי מספר המשתמשים שהושפעו ממנה. "אנחנו מתנצלים בפני הקהילה העצומה של אנשים ועסקים שתלויים בנו ברחבי העולם", מסרה, "עבדנו קשה ואנחנו שמחים להודיע שהשירותים שלנו חוזרים לאוויר עכשיו".

התקלה השביתה גם את אפליקציית המסרים ווטסאפ ואת אינסטגרם, שתיהן בבעלות פייסבוק. במקביל משתמשים דיווחו על שיבושים גם בגוגל, אמאזון, טוויטר וטיקטוק - אך בהיקף נמוך בהרבה.

בטוויטר נהנים מהמצב

לפי האתר Downdetector, שמנטר תקלות באמצעות איסוף דיווחי סטאטוס משורת מקורות, נרשמו יותר מ-50 אלף דיווחי תקלות בפייסבוק ובאינסטגרם ו-35 אלף בווטסאפ. עם זאת, בפועל נראה שמספר המשתמשים שחוו את התקלות גדול בהרבה.

פייסבוק כבר חוותה תקלות דומות באפליקציות השונות שלה ביולי ובמרץ השנה, אולם הן היו קצרות יותר. התקלה אמש התרחשה יממה אחרי שעובדת לשעבר בפייסבוק האשימה את החברה בכך שהעדיפה רווחים על פני מאבק בהפצת שנאה ופייק ניוז. היא סיפרה כי עורכי דינה הגישו לפחות שמונה תלונות לרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully