וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא החשוד באונס התבקש לחדול מ"שיטות הטיפול" לפני שנים - אך המשיך לטפל בילדים

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 9:03

עדויות על שיטות הטיפול "הלא קונבנציונליות" של פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה שלפי החשד אנס ילדה שהייתה מטופלת שלו, הגיעו לידיעת גורמים בוולפסון כבר ב-2015. בביה"ח ביקשו ממנו לחדול משיטות אלו, אך הוא לא הוזז מתפקידו. ביה"ח: "לא מודעים לוועדה שעסקה בנושא"

בווידאו: הארכת המעצר של פרופ' אריה לוין, רופא בכיר החשוד בעבירות מין/צילום: יותם רונן

בבית החולים וולפסון ידעו על שיטות הטיפול השנויות במחלוקת של מנהל המחלקה שנעצר בחשד שאנס ילדה מטופלת כבר לפי שנים, ולמרות זאת הוא המשיך בתפקידו - כך נודע היום (שני) לוואלה!.

עדויות על אותן שיטות של פרופ' אריה לוין, הרופא הבכיר, הועלו בפני גורמים בבית החולים כבר ב-2015, ובעקבות זאת הוא זומן לדיון מיוחד בוועדה. במהלך הדיון הוא פרס את משנתו והסביר את דרכיו, בבית החולים ביקשו ממנו לחדול משיטות אלו ולמרות זאת מעמדו לא השתנה והוא המשיך לטפל בילדים וילדות.

פרופ' אריה לוין, החשוד באונס, במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 4 באוקטובר 2021. לירן לוי
פרופ' לוין בבית המשפט. היום/לירן לוי

לוין, תושב המרכז בן 64, נעצר אמש, והיום פרטיו הותרו לפרסום. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט הסביר סנגורו כי אופי הבדיקה הוא נושא ששנוי במחלוקת, וקיים ויכוח בין רופאים שמאמינים באבחנה כוללנית. לוין מצידו ממשיך להחזיק בעמדה שאלו פעולות של רופא, למרות שהפסיק להשתמש בהן. המשטרה מצידה סבורה שפעולות אלו הן עבירת מין.

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "לבית החולים לא ידוע על איזו ועדה מדובר. הנהלת בית החולים הנוכחית במינוי מאמצע שנת 2018 כך שלא ידוע לה על ועדה כלשהי משנת 2015".

בית חולים וולפסון בחולון. Creative Commons
בבית החולים ידעו על השיטות החריגות. וולפסון/Creative Commons

לוין הוא מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה במחלקת ילדים בבית החולים וולפסון בחולון, והוא ידוע כאחד החוקרים המובילים בעולם למחלות מעי דלקתיות. הוא אף פיתח דיאטה משלו לטיפול בחולי קרוהן, שרבים בארץ משתמשים בה.

פרופ' לוין מכחיש את החשדות נגדו, לפיהם אנס ילדה במחלקה אותה הוא מנהל בבית החולים וולפסון. "כל מה שעשיתי היה לצורך הליך רפואי, ובמסגרת הליך רפואי. אני מכחיש כל ניסיון לפגיעה מינית", טען הרופא בחקירתו בזמן שהחוקרים הטיחו בו את התלונות נגדו. בנוסף לכך, הוא חשוד כי ביצע מעשים מגונים בנערות ונשים נוספות לאורך העשור האחרון.

עם זאת, הפרקליטות מלווה את החקירה וכן בידי המשטרה חוות דעת רפואית ששוללת את גרסתו. לפי גורם המעורה בפרטי החקירה, "יש הבדל בין מגע שנועד לבירור מצב רפואי למגע המיני הפוגעני שהעלו המתלוננות ואסור על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully