וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יסייע באיסוף נשק לא חוקי בחברה הערבית? גורם ביטחוני: "לא דיברו איתנו"

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 18:05

על אף שבהודעת ראש הממשלה בנט נמסר כי צה"ל ושב"כ יטלו חלק בביצוע האכיפה במיגור הפשיעה בחברה הערבית, שר שהשתתף בדיון אמר כי "לא נאמרה מילה אחת על זה". לדבריו, הנושא היחיד בו הוזכר צה"ל היה בנוגע לצורך במאבק בגניבת נשק מבסיסי צבא שחלקו מגיע לגורמים עבריינים

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (ראשון) את צוות השרים למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית, ברקע העלייה במעשי הרצח והאלימות בשבועות האחרונים. השרים דנו בתוכנית כוללת למיגור הפשיעה במגזר הערבי שגובשה בחודשים האחרונים במשרד לביטחון הפנים, וגם היא חלק מהסיכומים הקואליציוניים עם רע"ם.

בפגישה אישר בנט את תוכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון.

עוד הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, וכי על אף שצה"ל ושב"כ יסייעו בקידום איסוף הנשק הלא חוקי, סמכויותיהם לא יורחבו. שב"כ יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו. החוק הנוכחי לא ישונה. עם זאת, גורם ביטחוני אמר כי שר הביטחון ונציגי צה"ל כלל לא השתתפו בדיון זה. לדבריו, "אין לצה"ל מושג על מה מדובר. נבדוק את זה".

חשד לרצח בוואדי ערה: בן 18 נהרג מירי לרכב, 26 באוגוסט 2021. תמונות גולשים
רצח צעיר בן 18 בוואדי ערה, בחודש שעבר/תמונות גולשים

"מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה", אמר ראש הממשלה בנט והוסיף כי "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. סגלוביץ' ישמש כפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אנחנו כממשלה מעניקים ליואב ולצוות את הכלים ואת הגיבוי כדי להצליח במשימה".

בנט הודיע כי הוא מצפה שנבחרי הציבור הערבים, אנשי תקשורת בחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. "הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה. המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".

"אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית. במהלך שנים התפתחה פה מדינה בתוך מדינה, אני חושב שכולנו עכשיו כבר ערים לזה. הטיפול בהיקפים הגדולים האלה לא יקח יום ולא יומיים, אבל אנחנו על זה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול", סיכם בנט.

עוד בוואלה!

ברקע המתיחות עם רע"ם, הממשלה מקדמת תכניות במאות מיליונים לחברה הערבית

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם 27 בספטמבר 2021. ללא, אתר רשמי
"הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב", בנט/אתר רשמי, ללא

שר שהשתתף בישיבה אמר כי מעורבות צה"ל באיסוף נשק ביישובים ערבים כלל לא עלתה לדיון בישיבה. "לא נאמרה מילה אחת על זה", ציין השר והוסיף כי "הופתעתי למצוא את זה בהודעה לעיתונות". לדברי השר, הנושא היחיד בו הוזכר צה"ל בישיבה היה בנוגע לצורך במאבק בגניבת נשק מבסיסי צה"ל שחלקו מגיע לגורמים עבריינים בחברה הערבית.

השר ציין כי סגן ראש השב"כ אמר בישיבה כי הוא מתנגד לשינוי חוק השב"כ או את ייעוד שב"כ בהקשר של טיפול בפשיעה בחברה הערבית. לדבריו, סגן ראש השב"כ אמר כי שב"כ יהיה מוכן לסייע למשטרה במקרה שמדובר בחשש לפגיעה בביטחון המדינה בדומה למה שנעשה במבצע שומר חומות. "נפעל רק על פי החוק ורק באישור וליווי היועץ המשפטי לממשלה", אמר בישיבה.

גורם נוסף אמר כי צה"ל הוזכר רק בנוגע לאפשרות להחליף ארבע פלוגות ממג"ב המוצבות ביהודה ושומרון. בדיון עלתה ההצעה כי פלוגות אלה, המהוות חלק ממשטרת ישראל, יוכנסו לפעילות בארץ כפי שנעשה במבצע שומר החומות. לגבי שב"כ, נאמר כי כניסה של שב"כ לתמונה תהיה במקרים בהם יש חדש לפעילות טרור, פעילות לאומנית, או כשיש פעילות שעלולה להוות תשתית לפגיעה בביטחון המדינה.

ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד - הרשימה המשותפת) אמר כי עירוב שב"כ בהתמודדות בפשיעה בחברה הערבית הוא ראייה לכך שמדינת ישראל מתייחסת לאזרחים הערבים כאל סכנה ביטחונית ולא כאזרחים. "‏המנטליות המיליטריסטית שהובילה את הממשלה היום בהכנסת הצבא והשב"כ לטיפול בפשיעה המאורגנת בחברה הערבית, מוכיחה זאת. ‏זהו ניצול ציני ומלא רוע לאסון שהובילה אליו המשטרה. הפיתרון מתחיל בבדק בית".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "ההחלטה להסמיך את השב"כ לפעול בנושא הפשיעה בחברה הערבית ועבירות נשק היא לא חוקית באופן מובהק. חוק השב"כ שולל את סמכותו של שב"כ לפעול בנושא עבירות ופשיעה בישראל, שאין להן קשר לביטחון המדינה, או המשטר הדמוקרטי. מדובר בפריצה חסרת תקדים ומסוכנת של גבולות המנדט החוקי של השב"כ".

עוד נמסר מהאגודה כי "עצם התיוג של הפשיעה בחברה הערבית כסוגייה ביטחונית הוא פסול לכשעצמו, שכן הפשיעה התפתחה על רקע הזנחה רבת שנים ומיגורה מחייב פעולה משולבת של רווחה, חינוך ותעסוקה, לצד ייעול הפעילות המשטרתית מול איום הפשיעה, במסגרת החוק וערכי הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully