וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות עם רע"ם, הממשלה מקדמת תכניות במאות מיליונים לחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 16:25

שרי הממשלה הודיעו על העברת 650 מיליון שקל לצמצום פערים בבריאות בחברה הערבית ו-700 מיליון להקמת מתקנים וטיפוח ספורטאים. על אף שצה"ל ושב"כ יסייעו באיסוף נשק לא חוקי, סמכויותיהם לא יורחבו. בשבועות האחרונים הביעו ברע"ם מורת רוח מקצב התקדמות ההבטחות שקיבלו

בווידאו: מנסור עבאס בהפגנה נגד חוק איחוד משפחות/מערכת וואלה!

שרי הממשלה פרסמו הבוקר (ראשון) שורה של תכניות הנוגעות להשקעה בחברה הערבית בתחום הבריאות והספורט, ברקע החשש בקואליציה ממתיחות עם רע"ם. השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר הבריאות ניצן הורוביץ הכריזו על תכנית בהיקף של 650 מיליון שקלים לצמצום פערים בתחום הבריאות בחברה הערבית, וכהן ושר התרבות והספורט חילי טרופר הודיעו על השקעה של 700 מיליון שקלים בקידום ספורט ואורח חיים בריא בחברה הערבית. בנוסף לכך, הורוביץ הודיע על הרחבת ימי העבודה של המכון לרפואה משפטית אבו כביר, על מנת לאפשר נתיחות פורנזיות בשבת, בהמשך לבקשה של ח"כים מרע"ם והרשימה המשותפת.

בשבועות האחרונים, לקראת חזרת הכנסת מפגרה והיערכות להעברת תקציב המדינה בקריאה שנייה ושלישית, ברע"ם הבהירו את חוסר שביעות רצונם מקצב ההתקדמות במימוש ההבטחות שקיבלו בהסכמים הקואליציוניים. כמו כן, יש זעם במפלגה על העיכוב בפתרון משבר חוק האזרחות, שמונע אישור בקשות מעמד של אלפי פלסטינים, ומאשימים את שרת הפנים איילת שקד בחוסר עמידה במתווה הפשרה הקואליציוני שהושג בנושא ביולי האחרון.

ח"כ ווליד טאהא אמר אתמול בריאיון בכאן 11 כי "אם הנושאים שנוגעים לחברה הערבית לא ייפתרו - נלך לבחירות ב-14 בנובמבר". מצד שני, יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, אמר בריאיון ברדיו מכאן בשבוע שעבר "יש כמה נושאים שהובטחו לרע"ם שאנחנו רוצים ליישם אותם. מי אמר שיש אכזבה או משבר? אנחנו מדברים, יש מו"מ ובסוף נגיע להסכמה".

בדיקת קורונה בג'לג'וליה 10 בפסטמבר 2020. ראובן קסטרו
מאות מיליוני שקלים לבריאות. בדיקות קורונה בג'לג'וליה/ראובן קסטרו

ברקע קולות חוסר שביעות הרצון של רע"ם, הבוקר פורסמו התכניות החדשות לחברה הערבית. השרה לשוויון חברתי, האמונה על הרשות לפיתוח חברתי-כלכלי במגזר המיעוטים, הודיעה שתכנית החומש החדשה למגזר הערבי, לשנים 2022-2026, תגיע לאישור הממשלה במהלך החודש הקרוב ופרסמה מתוכה שתי תכניות חדשות מפורטות - בבריאות ובספורט.

בתכנית לצמצום פערים בתחום הבריאות יושקעו 650 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות והמשרד לשוויון חברתי, והיא תעסוק, בין היתר, בטיפול ומניעת תחלואה בקרב הציבור הערבי: מניעת סכרת, קידום אורח חיים בריא ופעיל, קידום מודעות ושירותים לבריאות האישה, בריאות הנפש, הנגשת שירותי בריאות וקידום תכניות למאבק בהשמנה ועישון. בספורט יושקעו 700 מיליון שקלים בהקמת מתקני ספורט, איתור וטיפוח ספורטאי עילית בחברה הערבית, מחציתם מתקציב משרד התרבות והספורט.

שר הבריאות הודיע כי הנחה את המכון לרפואה משפטית באבו כביר להרחיב את מועדי הפתיחה ולהתחיל לעבוד בשבת עד סוף השנה, ברקע תלונות חוזרות ונשנות ממשפחות ערביות הממתינות שעות ארוכות לנתיחות אחרי המוות ולקבלת מענה על מועד הלוויית יקיריהם. בהודעת משרד הבריאות צוין שההחלטה התקבלה בעקבות תלונות של ח"כ טאהא וח"כים נוספים מהרשימה המשותפת.

עוד בוואלה!

בנט בוועדה למאבק באלימות בחברה הערבית: "הבעיה הגיעה לממדים מפלצתיים"

לכתבה המלאה
מנסור עבאס, יחד עם וואליד טהא בוועדה המסדרת בכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אי-שביעות רצון. עבאס וטאהא/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מירב כהן 22 בספטמבר 2021. גיל יערי, פלאש 90
תכנית החומש תעלה בחודש הקרוב. כהן/פלאש 90, גיל יערי

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום את צוות השרים למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית, ברקע העלייה במעשי הרצח והאלימות בשבועות האחרונים. השרים דנו בתוכנית כוללת למיגור הפשיעה במגזר הערבי שגובשה בחודשים האחרונים במשרד לביטחון הפנים, וגם היא חלק מהסיכומים הקואליציוניים עם רע"ם.

בפגישה אישר בנט את תוכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון.

עוד הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, וכי על אף שצה"ל ושב"כ יסייעו בקידום איסוף הנשק הלא חוקי, סמכויותיהם לא יורחבו. שב"כ יפעל בהתאם לצורך ובמסגרת החוק הקיים, שמאפשר את הפעלת הסמכויות הנדרשות על ידו. החוק הנוכחי לא ישונה. עם זאת, גורם ביטחוני אמר כי שר הביטחון ונציגי צה"ל כלל לא השתתפו בדיון זה. לדבריו, "אין לצה"ל מושג על מה מדובר. נבדוק את זה".

חשד לרצח בוואדי ערה: בן 18 נהרג מירי לרכב, 26 באוגוסט 2021. תמונות גולשים
רצח צעיר בן 18 בוואדי ערה, בחודש שעבר/תמונות גולשים

"מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום. הבעיה הודחקה והוזנחה במשך שנים עד שהגיעה למימדים מפלצתיים, כפי שראינו בשנה האחרונה", אמר ראש הממשלה בנט והוסיף כי "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. בתיאום עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם השרים האחרים, הקמנו צוות עבודה בין-משרדי בראשות ניצב בדימוס, סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, כדי להתמודד עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. יואב ישמש כפרויקטור הממשלתי למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אנחנו כממשלה מעניקים ליואב ולצוות את הכלים ואת הגיבוי כדי להצליח במשימה".

בנט הודיע כי הוא מצפה שנבחרי הציבור הערבים, אנשי תקשורת בחברה הערבית ואחרים - יעמדו מאחורי השוטרים וכוחות הביטחון. "הציבור הערבי כולו צריך לעמוד מאחורי המדינה. המדינה מתגייסת עכשיו כדי להגן על האזרחים הערבים ממכת הפשע, מהנשק הבלתי חוקי, מהרצח ומהפרוטקשן. זה יצריך הרבה זמן, מאמץ ומשאבים. ובזמן שהמדינה מתגייסת, הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".

"אני מצפה מהחברה הערבית לשיתוף פעולה מלא במלחמה כנגד הפשע והאלימות בחברה הערבית. במהלך שנים התפתחה פה מדינה בתוך מדינה, אני חושב שכולנו עכשיו כבר ערים לזה. הטיפול בהיקפים הגדולים האלה לא יקח יום ולא יומיים, אבל אנחנו על זה. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול", סיכם בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully