תמונות נשקים שנתפסו בחברה הערבית 24 בספט 2021. -, עיבוד תמונה
תמונות נשקים שנתפסו בחברה הערבית 24 בספט 2021/עיבוד תמונה, -

"זה M-16 לכל דבר": הפשיעה ברחוב הערבי הביאה לאלתור כלי נשק - ומכירתם לכל דורש

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:10

מקרי האלימות בחברה הערבית עלו באופן משמעותי בשנים האחרונות כשיותר ויותר כלי נשק מאולתרים מסתובבים חופשי ונמכרים באופן לא חוקי. במשטרה מעריכים כי שוק הנשק הבלתי חוקי בישראל מגלגל מיליונים בשנה, כשאחת הדרכים היא סרטוני הדרכה ברשת להסבת כלי נשק "קר" - ל"חם"

במשטרה חושדים כי הנשק איתו איים השבוע תושב יפו בשנות ה-20 לחייו, על עוברים ושבים בטיילת בתל אביב, הוא מסוג "איירסופט" - רובה אוויר שנמכר באינטרנט ויכול להפוך בשניות לנשק חם שמביא לרצח. זהו מקרה אחד מתוך שורה של מקרים בפשיעה הגואה ברחוב הערבי, בהם נעשה שימוש בנשק מסוג זה שנמכר באופן לא חוקי לכל דורש ומסתובב חופשי.

בתוך כך, אקדחים, רימונים, מטענים וכדורים הפכו להיות מוצר צריכה בסיסי בארגוני השפיעה אבל לא רק. גם אזרחים מפוחדים מתחמשים בנשק כדי להגן על עצמם. הדרישה ההולכת וגוברת בשנים האחרונות לכלי נשק, הביאה יותר ויותר לאלתור של כלי נשק ומכירתם לכל דורש במחיר מופחת.

רק השבוע סערה תל אביב לאחר שתושב יפו בשנות העשרים לחייו שמשתייך לאחד מארגוני הפשיעה בעיר, איים בנשק על עוברים ושבים בטיילת ונעצר על ידי המשטרה.

כלי הנשק המאולתרים שנתפסו על-ידי המשטרה. דוברות משטרת ישראל
כלי נשק מאולתרים שנתפסו ע"י המשטרה/דוברות משטרת ישראל

בכיר במחוז צפון של המשטרה אמר בשיחה עם וואלה!: "צריך להבין שזה נשק חם לכל דבר. זה נשק שיורה, זה נשק שלא צריך לטעון כל רגע ואפשר לירות איתו גם באוטומט". הבכיר הסביר כיצד מסבים העבריינים אקדחי אוויר תמימים לכאורה לנשק קטלני. "מחליפים לו את כל המכלול שמתאים לרובה של גז. מחליפים לו שני חלקים שהופכים אותו לנשק חם לכל דבר שגם ממית בסופו של דבר. משתמשים איתו בכדורים בקוטר 5.56 מילימטר וגם 9 מילימטר. זה הופך את זה ל-M16 לכל דבר. רובה האוויר הוא תעתיק של נשק רגיל, ההבדל הוא שברובה האוויר הקנה הוא קנה של כדוריות. מחליפים אותו בקלות והופכים אותו לנשק חם".

במשטרה נתקלים בשטח בכלי נשק שממבט ראשון נראים אותנטיים לכל דבר אבל לאחר בדיקה מגלים כי מדובר באילתור. "לפעמים במבט ראשון קשה להבדיל בין M16 לבין רובה אוויר שהוסב. רק אחרי שאנחנו פותחים את הנשק ניתן להבדיל. לא כל עבריין יודע להבדיל בין נשק מוסב לנשק רגיל ויש עבריינים שהולכים עם נשקים מוסבים ומשוכנעים שיש להם אקדח אמיתי ביד, בפועל הם צודקים, זה כלי רצח לכל דבר. לפעמים זה נמכר במחיר מלא".

שוק הנשק הבלתי חוקי בישראל מגלגל מילוני שקלים בשנה ויש גם מחירון לכלי הנשק. "רובה אוויר נמכר בשוק השחור בסכומים של בין 30 אלף ל-50 אלף שקלים. על אקדח אמיתי יצטרך לשלם העבריין בשוק השחור בין 85 אלף שקלים ל-110 אלך שקלים, תלוי בסוג הנשק", כך אמר בכיר במשטרה.

כלי הנשק המאולתרים שנתפסו על-ידי המשטרה. דוברות משטרת ישראל
כלי נשק מאולתרים שנתפסו ע"י המשטרה/דוברות משטרת ישראל

במשטרה מכירים היטב את סרטוני ההדרכה ששרצים ברשת ומלמדים כל אחד להסב בכמה פעולות פשוטות רובה אוויר לנשק חם. "הרשת ובעיקר הדרקנט מצוידת בסרטוני הדרכה להסבת רובי אוויר לכלי נשק להמתה, כמעט כל אחד יכול ללמוד איך לעשות את זה. עם זאת, רוב הנשקים בשטח לא מאולתרים, רובם מגיעים מצה"ל או מהברחות אבל בהחלט רואים בשנים האחרונות יותר אילתורים של כלי נשק. זה נפוץ בעיקר ברחוב הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully