וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחיטה, החטיפה וחגורת הנפץ המזויפת: כך הסתיים ניסיון השוד במעצר דרמטי

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 8:11

כמות השוטרים שהגיעה לסניף הבנק ברחוב הנביאים בחיפה שיוותה לו לזמן קצר מראה של זירת מלחמה. רצף האירועים, במהלכו ניסה תושב העיר לשדוד מיליוני שקלים מהסניף, לא היה מבייש את טובי התסריטאים. המזימה שכשלה ועד החקירה שפוצחה: שלב אחר שלב

בווידאו: ניסיון שוד בחיפה/צילום: יואב אתיאל

רצף האירועים שהתרחש אתמול (חמישי) בצהריים בסניף הבנק בחיפה לא היה מבייש את גדולי התסריטאים בהוליווד. בתוך כמה דקות, הסניף ברחוב הנביאים הפך לסט צילומים של סרט פעולה, לצד כל המרכיבים הדרושים: איומים, חטיפה, ניסיון שוד, ואישה אחת - פקידה באותו הבנק - שהפכה קורבן לאלימות קשה. הלילה, היא כבר שוחררה לביתה, לאחר שהמשטרה קיבלה את גרסתה. לפי עדותה, זהו רצף האירועים שהובילו למעצרו של בן ה-68 החשוד במעשה.

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. מד"א
כמות השוטרים שהגיעה שיוותה לו לזמן קצר מראה של זירת מלחמה. זירת האירוע/מד"א

שלב 1: התחזות וחטיפה

פקידת הבנק בת ה-31 יצאה מביתה לכיוון סניף הבנק ברחוב הנביאים בחיפה, בו היא עובדת. בשלב מסוים, כך לדבריה, ניגש אליה גבר שהציג את עצמו כחוקר מחלקת הבטחון של מזרחי טפחות, וביקש ממנה להתלוות אליו כדי לתת עדות בעניין שוד בנק שאכן אירע בסניף בחודש אוגוסט. היא לא חשדה בדבר ונכנסה למכוניתו.

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
תכנית החוטף השתבשה כשמנהל הסניף לא האמין לסיפורו/יואב איתיאל

כמה דקות לאחר מכן, הבינה האישה כי נחטפה. החשוד החנה את המכונית בחניון תת קרקעי בעיר, צילם אותה בעירום תחת איומים, הצמיד לה את מה שנחזה להיות חגורת הנפץ, צייד אותה בטלפון נייד ייעודי ושיגר אותה אל סניף מזרחי-טפחות בו היא עובדת. שם הייתה אמורה לתת את הטלפון הנייד למנהל הסניף כדי שיקבל ממפעילה הוראות כיצד להעביר לו שלושה מיליון שקלים בהעברה בנקאית.

זירת השוד בסניף בנק בחיפה 2 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
תסריט הוליוודי/יואב איתיאל

שלב 2: האיומים שכשלו

לאחר החטיפה, הפקידה נכנסה מבוהלת עם הטלפון לסניף הבנק עם הטלפון הנייד. אלא שהתכנית של החוטף השתבשה כיוון שהמנהל לא האמין לסיפור. הוא פרק ממנה את "חגורת הנפץ" והרחיק אותה, הורה לעובדים לצאת את הסניף לרחוב ליתר בטחון, הזעיק משטרה והחזיק בה עד שהגיעה המשטרה ועצרה אותה. אחר כך שוטרים עיכבו גם את אחותה ואת החבר שלה. חבלנים סילקו את המטען המדומה בסיוע רובוט. לאחר כשעתיים פוזרה המהומה ורחוב הנביאים שב לשגרה.

משה שובל החשוד בחטיפת וסחיטת פקידת הבנק בחיפה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
משה שובל, החשוד בחטיפת וסחיטת פקידת הבנק/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלב 3: המעצר הדרמטי

האישה שהובאה לתחנת המשטרה סיפרה את גרסתה. היא הציגה השתלשלות עניינים לא שגרתית בחקירתה בתחנת חיפה ובמרחב כרמל החדש שבפיקודו של נצ"מ אלי מגן. במהלך החקירה נגבו עדויות פקידים בסניף, קרובי משפחתה ואחרים. הפקידה מסרה לחוקרים תיאור של החוטף, צילום שלו, ומספר רכב. בשלב מסוים אף שונה הסטטוס שלה מעצורה למעוכבת. ובסופו של דבר היא גם שוחררה.

בהתאם לתיאורים, מעט לפני השעה 21:00, החוקרים הגיעו אל היעד. החשוד, משה שובל בן 68 תושב מרכז הכרמל - נעצר. רכבו נתפס וחפצים אישיים של הפקידה נמצאו בו וכן נתפס רכוש דומה לזה שנעשה בו שימוש בשוד. המשטרה אינה יודעת עדיין איך החשוד הגיע לאותה פקידה. "ייתכן שידע על הפעילות שלה. יכול להיות שהוא מכיר אותה והיא לא מכירה אותו", מסר רנ"ג אשר מזרחי בשם תחנת חיפה לבית המשפט במהלך דיון בהארכת מעצרו הבוקר. "לא בכדי הוא בחר אותה לחטיפה ואותם אירועים". השופטת איילת השחר ביטון פרלה, האריכה את מעצרו בשבעה ימים, עד יום חמישי הבא וזאת בהסכמה בין המשטרה לבין עו"ד בוריס שרמן המייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית.

חשד לרצח בחיפה, 31 באוגוסט 2021. ללא, אתר רשמי
"זה כמו בסרטים". זירת רצח בחיפה, אוגוסט/אתר רשמי, ללא

השופטת גם דחתה את בקשת הסנגוריה לאיסור פרסום זהותו וקבעה כי "רמת החשד היא כזו שלא מצדיקה איסור פרסום, למרות שמדובר בהליך שעודנו בחקירה". היא ציינה כי "הנסיבות והאינטרס הציבורי מכריעים". ובינתיים, המשטרה חוזרת ובודקת את נסיבות הימצאותה במוצאי השבת האחרונה של אישה אחרת תושבת העיר כבת 50, כשהיא חבולה ובמצב קשה, בחדר המדרגות בבניין בו מתברר כי מתגורר האיש. היא הועברה ע"י צוות נט"ן מד"א לטיפול רפואי בבית החולים רמב"ם. החקירה לא העלתה דבר. עכשיו ייבדק העניין שוב.

"דבר כזה עוד לא ראיתי"

הפקידה שנפלה קורבן למזימת החשוד, נותרה בטראומה מכל העניין וסנגורה אומר כי תעזוב ככל הנראה את העיר. "זה כמו בסרטים", אמר לוואלה! סנגורה של הפקידה, עורך הדין עאדל דבאח, "כמעט 20 שנה אני בתחום ודבר כזה עוד לא ראיתי. השבחים מגיעים למשטרת ישראל. על העבודה הנאמנה שהם עשו.
צריך להבין את זה. בחורה ערבייה נכנסת לסניף בנק עם חגורת נפץ, וכמה שעות אחר כך משוחררת לביתה. ממש עבודת קודש של המשטרה שעשתה כל מאמץ באופן ביצוע החקירה תוך חתירה לאמת ושלב אחר שלב זיכו אותה עד שבסוף בא השחרור. היא הקרבן בסיפור הזה".

דבאח ישב בחוץ כל הערב והלילה בציפייה דרוכה עם קרובי משפחתה. הוא אמר שהיא עדיין במצב נפשי לא קל כתוצאה מהטראומה, שהייתה גם הסיבה שהיא התקשתה למסור גרסה מסודרת לשוטרים מיד עם מעצרה. "רמת התכנון של אותה כנופייה באירוע הזה לא תאמן. מעולם לא ראיתי תכנון כזה".

עו"ד בוריס שרמן שמייצג מטעם הסניוריה הציבורית את החשוד בחטיפה ובשוד: "מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי, סב לנכדים שמתמודד עם מחלה קשה מאוד. הסב מכחיש את כל החשדות. אנו מצפים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם ותתחשב במצבו הרפואי הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully