וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במערכת הביטחון: שוקלים תגובה נגד איראן בעקבות תקיפת המכלית

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 8:04

הבכירים אמרו כי ישראל לא תסתפק בפעולה מדינית בתגובה לתקיפת כלי השיט המופעל על ידי חברה בבעלות ישראלית: "התגובה - בעיתוי ובמרחב שיימצאו לנכון". הגורמים דחו את הטענה כי מדובר בפעולת תגובה לתקיפה בסוריה ואמרו כי "הבחירה לפגוע באזרחים מצביעה על מצוקה ולחץ"

גורמים בכירים במערכת הביטחון התייחסו אמש (שבת) לתקיפת המכלית שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית סמוך לעומאן ואמרו כי "ישראל לא תתעלם מהאירוע ולא תסתפק בפעולה מדינית. נשקלת כעת תגובה בעיתוי ובמרחב שיימצאו לנכון".

הגורמים הדגישו כי חופש הפעולה של צה"ל לא נפגע, וכי הוא יוכל לפעול אל מול מודיעין קונקרטי על איומים, אם יהיה כזה. במערכת הביטחון הגדירו את האירוע כ"פעולה טרוריסטית שבה נהרגו חפים מפשע".

במערכת דחו פרסומים באיראן, לפיהם מדובר בתגובה לפעולה ישראלית בסוריה והדגישו שאיראן פועלת נגד ישראל במגוון ממדים, שלא כולם מתפרסמים בכלי התקשורת. לטענת גורמים במערכת, הבחירה האיראנית לפגוע במטרה אזרחית ובאזרחים, מצביעה על מצוקה ולחץ פנימי איראני, מתוך הבנה שמי שמפעיל כוח כלפי אזרחים, לא פועל משיקולים סבירים.

המכלית "מרסר סטריט" בנמל רוטרדם. רויטרס
בישראל שוקלים פעולה צבאית. המיכלית "מרסר סטריט"/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי מדובר בנתיב שיט בינלאומי מהעמוסים בעולם, שאמור להטריד את העולם כולו, ואמרו כי בנוסף לפעולות מדיניות להבלטת ההתקפה האלימה של איראן, במהלכה נהרגו שני אזרחים חפים מפשע, בריטני ורומני, הועברה דרישה ישראלית למדינות במערב לגינוי באו"ם נגד איראן, במיוחד בשבוע הראשון לכהונתו של נשיא איראן הנבחר איברהים ראיסי.

במערכת הביטחון ציינו כי ביממה האחרונה התקבלו פרסומים גלויים בסעודיה על פעולות שביצעו הח'ותים בתימן, בשם האיראנים, נגד אוניות סעודיות,והזהירו כי ההתקפה על האוניה הישראלית מצטרפת לפעולות נוספות שביצעו האיראנים ללא תגובה של המעצמות, כמו הפלת המטוס האוקראיני בשנה שעברה, ירי על ספינות ועוד. לשם כך, הוזכר, מפעילים האיראנים אמצעי לחימה מתקדמים ומגוונים.

עוד בוואלה!

הכללים השתנו: האיראנים זיהו את נקודת התורפה הישראלית - ותקפו. הפעם כדי להרוג

לכתבה המלאה
נשיא איראן הנבחר איברהים ראיסי. רויטרס
ישראל דורשת גינוי לאיראן באו"ם בשבוע הראשון לכהונתו. נשיא איראן איברהים ראיסי/רויטרס

גורמים במערכת הביעו דאגה מההתעלמות הבינלאומית מהפעולות של איראן, על רקע החשש שללא תגובה בינלאומית, עלולים האיראנים להגביר את היקף הפעולות במרחב הימי על צירי התעבורה האזרחיים נגד אזרחים חפים מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully