וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית בנייה של תחנת משטרה חדשה בירושלים מאיימת על גבעת "מצפתל"

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 16:56

תחנת המשטרה המתוכננת מאיימת על הגבעה, שקיבלה את שמה בשל התצפית הנשקפת ממנה על שכונת תלפיות, והיא אחת מפינות הטבע הנדירות שנותרו בירושלים. נוסף לחברי הקהילה הזועמים, במרץ העירייה התנגדה אף היא לתכנית הבנייה, אולם המשטרה הגישה אותה למרות ההתנגדות

תכנית בניה של תחנת משטרה חדשה מאיימת על אחת מפינות הטבע הנדירות שנותרו בירושלים. גבעת מצפתל היא גבעה בקצה שכונת ארמון הנציב, הצופה על מזרח העיר ומדבר יהודה. תושבי השכונה מטפחים את הגבעה כפארק טבע עירוני, ובתקופת האביב היא מושכת מבקרים מכל הארץ המגיעים לראות את פריחת התורמוסים שצובעים את הגבעה בסגול. בגלל התצפית המרשימה והקרבה לשכונת תלפיות, זכתה הגבעה לכינוי "מצפתל".

השבוע הגישה משטרת ישראל תכנית בניה לתחנת משטרה חדשה, תחנת עז, שתוקם בגבעה, למרות התנגדות התושבים והעירייה. בחודש מרץ ביקר במקום ראש העיר משה ליאון, שהתחייב בפייסבוק "למען הסר שמועות: העירייה לא מקדמת תכנית לבניה בשטח המצפתל. פעילי מצפתל נשארים בגבעה וימשיכו לפתח אותה לרווחת תושבי השכונה והמבקרים".

גבעת מצפתל. רותם בן שלום, צילום מסך
אחת מפינות הטבע הנדירות שנותרו בירושלים. גבעת מצפתל/צילום מסך, רותם בן שלום

על אף ההתחייבות המשטרה הגישה את התכנית, הכוללת שלושה מבנים על פני חמישה וחצי דונם, והתושבים זועמים. "המצפתל הוא אתר טבע נדיר אליו מחוברים עשרות אלפי ירושלמים המבקרים בו ונהנים מפריחה נדירה בארבעת עונות השנה. הוא צופה לעבר הר הבית בצפון ולהרודיון בדרום", סיפרה נעמי קמחין, חברת הנהלת המינהל הקהילתי. "אנו מצפים מראש העיר משה ליאון לעמוד בהתחייבותו ולעצור את הקמת המתחם המשטרתי. תושבי ארמון הנציב וירושלים כולה ישמרו ויגנו על המצפתל".

עוד בוואלה!

בזמן עבודות בנייה: בורות מים מימי האיפריה העותמאנית התגלו בירושלים

לכתבה המלאה
גבעת מצפתל. אתר רשמי, מערכת וואלה!
גבעת מצפתל/מערכת וואלה!, אתר רשמי
גבעת מצפתל. אתר רשמי, מערכת וואלה!
המשטרה הגישה את התכנית למרות התנגדות העירייה. גבעת מצפתל/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"ירושלים חייבת לשמור על השטחים הירוקים הנדירים שלה" הדגיש יוסי סעידוב, פעיל ויזם חברתי. "מצפתל ורכס לבן, עליהם מקודמות תוכניות בנייה שנויות במחלוקת, פוגעות באתרי טבע נדירים הזוכים לפופולריות ולאהדה גדולה של כל תושבי ירושלים. על עיריית ירושלים והעומד בראשה לאמץ את החלופות המקודמות על ידי הארגונים האזרחיים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "התכנית שהופקדה על ידי משטרת ישראל היא תכנית מוגדלת המנוגדת לעמדת עיריית ירושלים ולסיכום שהושג מול התושבים. בשיחה שהתקיימה הערב בין גורמי המקצוע בעירייה לבין המשטרה, התבקשו הגורמים במשטרה למשוך את התכנית לאלתר ולצמצם את היקפי הבניה משמעותית ובהתאם למה שסוכם עם התושבים. באם לא יעשו כן עיריית ירושלים תתנגד לתכנית ותפעל לצמצום היקף הבניה כפי שסוכם".

ממשטרת ישראל נמסר כי "בניגוד לנטען, היקפי הבינוי תואמים את הסיכומים שהושגו בנושא עם העירייה.
נציין כי על מנת לתת מענה לרצון התושבים, מיקום המבנה המתוכנן הוסט ממיקומו המקורי תוך שימור האתרים במקום".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully