וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר שהותקף במזרח ירושלים: המשטרה הודיעה לנפגע על סגירת התיק

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 19:07

ג', תושב השומרון, נקלע בתחילת החודש למארב של צעירים ערבים בשכונת ראס אל-עמוד. כתוצאה מכך, שמשות רכבו נופצו והוא נפצע בפניו. למרות זאת, המשטרה סגרה את התיק, אותו סיווגה כ"פעולות איבה נגד ישראל". "התנהלות שמסכנת עוברי אורח נוספים"

ג', תושב השומרון, נסע ברכבו בתחילת החודש לכותל המערבי בירושלים. בדרך לשם, בעת שהיה בשכונת ראס אל-עמוד שבמזרח העיר, הוא נקלע למארב של צעירים ערבים שיידו לעברו אבנים. כתוצאה מכך, שמשות הרכב נופצו והוא נפצע בפניו.

כשבועיים בלבד לאחר הגשת התלונה בתחנת המשטרה, התבשר ג' כי התיק נסגר. זאת, למרות שבמשטרה עצמה סיווגו את התלונה כ"פעולות איבה נגד ישראל". "התקבלה החלטה לסגור את התיק ולא להעמיד לדין את החשוד", נמסר בלקוניות לג' מהמשטרה.

"נסעתי ביום ראשון, 4 ביולי, בשכונת סילוואן", סיפר ג', העובד בתחום הבנייה, ונקלע ללינץ' יחד עם שני עובדיו: "לפתע שמעתי שריקה, ומהחניון הסמוך יצאו שני רכבים שחסמו אותי. מצאתי את עצמי מוקף בהמון ערבי צמא דם שמיידה עליי אבנים. השמשה שלי נופצה ובנס הצלחתי לחמוק". "ספגתי פציעה", ממשיך ומתאר ג', "היא אומנם אילצה אותי לפנות לטיפול רפואי, אבל זה יכול היה להסתיים גרוע הרבה יותר. מטורף שהמשטרה מסיימת תיק כזה ללא טיפול אמיתי".

רכב שהוצת בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, 6 במאי 2021. מאיה הורודניצ'אנו
הותקף בראס אל-עמוד. בתמונה: התפרעויות במזרח ירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

עורך דין אריה ארבוס, המייצג את הנפגע, תקף את החלטת המשטרה: "נדהמנו לגלות כי משטרת ישראל סגרה תיק תקיפה לאומני בתוך ימים בודדים, בעילה של חוסר אשמה, מבלי שנעשו פעולות חקירה לאתר את החשודים. התנהלות זו של המשטרה מסכנת את תושבי סילוואן ואת עוברי האורח בדומה למרשינו. אני קורא למשטרה לבדוק את התנהלותה, לפתוח את תיק החקירה שוב, ולנהל חקירה יסודית שבסופה יועמדו הטרוריסטים לדין".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע, נפתחה במשטרה חקירה, שבמסגרתה בוצעו מגוון פעולות, לרבות חקירת חשוד במעשה. בהתאם לתשתית הראייתית ולחומרי החקירה שהושגו, לא ניתן היה להגיע לחשוד במעשה והוחלט על סגירת התיק. ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים או יעלה מידע נוסף שיכול להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו ייבדקו כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully