וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תרגיל צבאי בינלאומי: מטוס של חיל האוויר המרוקאי נחת בישראל

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 14:02

מטוס תובלה של צבא מרוקו נחת בפעם הראשונה בארץ, בבסיס חיל האוויר חצור, לפני תרגיל בהשתתפות שורת מדינות ובראשן ארה"ב. בצה"ל סירבו להתייחס לשיתופי פעולה עם מדינה ספציפית". היחסים הדיפלומטיים בין המדינות חודשו בדצמבר בתום 20 שנות נתק ומאז החלה התחממות הדרגתית

מטוס תובלה של חיל האוויר של מרוקו נחת היום (ראשון) בבסיס חיל האוויר חצור לקראת תרגיל צבאי בינלאומי גדול שיתקיים השבוע בישראל. בתרגיל הבינלאומי צפויות להשתתף שורה של מדינות ובראשן ארצות הברית. בדובר צה"ל סירבו לומר האם נחיתת המטוס קשורה לתרגיל או אם חיילים של צבא מרוקו ישתתפו בו.

נחיתת המטוס נראתה הבוקר באתרי מעקב אחרי מטוסים באינטרנט. מדובר בפעם הראשונה בה נוחת בישראל מטוס של צבא מרוקו. לא ברור כמה חיילים ואנשי צוות היו על המטוס וכמה זמן הם יישארו בישראל.

מדובר צה"ל עוד נמסר בתגובה כי "צה"ל משתף פעולה עם מגוון מדינות וצבאות זרים, תוך ביצוע תרגילים, מפגשי בכירים, מחקרים ופיתוחים משותפים. לא נתייחס לשיתופי פעולה עם מדינה ספציפית".

מטוס הרקולס של חיל האוויר המרוקאי. ויקיפדיה, צילום מסך
לראשונה בישראל. מטוס של חיל האוויר המרוקאי/צילום מסך, ויקיפדיה

שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל למרוקו הוא סוגיה רגישה ביותר מבחינה מדינית. לפני כמה ימים דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית כי כלי שיט של חיל הים הישראלי והמרוקאי ישתתפו בתרגיל בינלאומי בים השחור.

ישראל ומרוקו חידשו את היחסים הדיפלומטיים ביניהן בחודש דצמבר האחרון, 20 שנה אחרי שנותקו. המהלך היה חלק מעסקה משולשת עם ממשל טראמפ, שכללה הכרה אמריקנית בריבונות מרוקו בחבל הסהרה המערבית.

מאז חידוש היחסים הקימו ישראל ומרוקו משרדי ייצוג דיפלומטיים ברבאט ובתל אביב. בשבועות הקרובים צפויות כמה חברות תעופה ישראליות להתחיל בטיסות ישירות מישראל למרוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully