וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בכפוף לשימוע יוגש נגד ליצמן בגין שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 19:42

על פי הודעת הפרקליטות שר השיכון ניצל את מעמדו וכוחו השלטוני כדי לקדם אינטרסים של מלכה לייפר, הנאשמת בעבירות מין, ושל מעדנייה בירושלים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד כסגן שר הבריאות. לשכת השר: מאמינים בחפותו

יעקב ליצמן,   6 במאי 2021. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
ליצמן/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט זימן היום (חמישי) את שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לשימוע לפני הגשת כתב אישום בגין שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה לבאי כוחו על ההחלטה, ועל כך שלא יואשם בסעיף השוחד עליו המליצה המשטרה.

השימוע יעסוק בשתי פרשות בהן ניצל לכאורה השר ליצמן את מעמדו וכוחו השלטוני כדי לקדם אינטרסים של אנשים פרטיים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו השלטוני משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד כסגן שר הבריאות.

מלשכתו של השר נמסר: "אנו מאמינים בחפותו המלאה של השר ליצמן ומברכים על ההחלטה לנקות את השר ליצמן מסעיף השוחד. השר ליצמן ייערך לשימוע שבסופו, אנו בטוחים שבעזרת השם יוסר גם החשד הנותר מעלילת הכזב שטפלו עליו". גם יו"ר יהדות התורה משה גפני הגיב על ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר ליצמן: "אני מאמין בצדקת דרכו בפעילותו למען הציבור לכלל ולפרט ומקווה ומתפלל שהצדק ייצא לאור במהרה".

מלכה לייפר, מנהלת בית הספר באוסטרליה שחשוד בעבירות מין בתלמידותיה וישראל לא מסגירה בחזרה לשם, 28 בדצמבר 2019. AP
פעל שלא תוסגר לאוסטרליה. מלכה לייפר/AP

פרשה אחת נוגעת להליך משפטי בו עתר היועמ"ש לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על מלכה לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה בגין עבירות מין שביצעה שם, לכאורה, בקטינות בבית הספר אותו ניהלה בעיר מלבורן. לכל אורך ההליך טענו באי-כוחה של לייפר כי היא אינה כשירה לעמוד לדין ועל כן יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה.

לפי כתב החשדות, בעקבות פניות מטעמה של לייפר במהלך 2015, פעל השר ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה, ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

פעולה דומה של ליצמן התרחשה בשלב מאוחר יותר בהליך המשפטי, בפברואר 2018, בזמן שביקשה המדינה לחדש את הליכי ההסגרה, וביקשה מהפסיכיאטר המחוזי להגיש את התייחסותו העדכנית בסוגיה. גם אז פעל ליצמן להטות את חוות דעתו כך שלייפר לא תוסגר לאוסטרליה.

מארגון מגן שליווה את נפגעותיה של מלכה לייפר נמסר: "אנו מברכים על החלטת היועמ"ש להעמיד לדין את השר ליצמן. אנו מקווים שהמסר שיוצא היום מלשכת היועמ"ש שמזכיר שהתערבות של בעלי כוח ושררה לטובת עברייני מין היא פסולה ומהווה עבירה על החוק, יהדהד היטב וימנע התערבויות שכאלו בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
יחליט אם יועמד לדין. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

פרשה שנייה נוגעת לסיוע למעדנייה "בית ישראל". ב-2015 קבעה מחלקת המזון המחוזית במשרד הבריאות, אחרי שימוע שערכה בעניין, כי על בית העסק להפסיק את ייצור הסלטים ומכירתם, נאסר עליו למכור מוצרי מזון נוספים בשל ליקויים תברואתיים חמורים שנתגלו ומקרי תחלואה של סועדים, והומלץ על ביטול רישיון היצרן למפעל בשל הפרות תנאי הרישיון.

על-פי החשד, השר ליצמן, שנהג לקנות מוצרים מדי שבוע במקום וקיים קשרי ידידות עם בעליו של בית העסק נעתר לבקשתו של האחרון וניסה לסייע לו להפעיל את העסק ללא ההגבלות שהוטלו עליו. לצורך כך הורה ליצמן לזמן את הדרג המקצועי הרלוונטי בשירות המזון לפגישה בבית העסק. זאת, כדי להשפיע על עובדי מחלקת המזון המחוזית לשנות את החלטתם ולהסיר את ההגבלות שהוטלו על בית העסק במסגרת ההחלטה בשימוע.

במסגרת הפגישה, וחרף העובדה שגורמי המקצוע המוסמכים בכל הקשור לפיקוח על המזון, הבהירו כי הסרת המגבלות שהוטלו על בית העסק מהווה סכנה של ממש לציבור עקב תנאי תברואה ירודים ואי עמידה בסטנדרטים הבריאותיים הנדרשים, לרבות הימצאות של חיידקי ליסטריה בבדיקות שנערכו במקום, הבהיר השר לעובדות מחלקת המזון כי עליהן לשנות את החלטתן באופן שייטיב עם העסק ובעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully