וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות תיעוד הלינץ' ביהודי בעימותים ביפו, הפרקליטות: אין מניע לאומני

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 20:03

במהלך המהומות בערים המעורבות אירעו כמה מקרי לינץ' שחלקם תועדו והופצו ברשתות. אחד המקרים אירע ביפו, ובתיעוד מהמקרה נראים לפחות 8 פורעים מכים נמרצות, גוררים, בועטים וחובטים באזרח יהודי. עם זאת, כתבי אישום שהוגשו נגד 4 משתתפים הם בגין תקיפה, ללא מניע לאומני

בווידאו: תיעוד של לינץ' בצעיר יהודי ביפו ב-10/5/21/מצלמות אבטחה

במהלך המהומות שאירעו בזמן מבצע שומר החומות בערים המעורבות התרחש ביפו לינץ' של אזרחים ערבים בתושב העיר ממוצא יהודי. עם זאת, למרות תיעוד ברור מהאירוע, בפרקליטות הגישו כתב אישום בגין תקיפה - ולא ממניע לאומני.

התקיפה התרחשה לפני כשבועיים, כשבשעה 22:30 התהלך תושב העיר בן 43 במטרה לתעד את אירועי הפרעות שהתרחשו במקום באמצעות הנייד, וכשעל כתפו השמאלית הייתה תלויה אלת בייסבול, לדבריו לשם הגנה עצמית.

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! מאחת ממצלמות הרחוב, רואים כיצד לפחות שמונה אזרחים ערבים תוקפים את אותו תושב, מכים אותו נמרצות בכל חלקי גופו עד שהוא נפל אל הכביש, ואז גוררים אותו וממשיכים לבעוט ולחבוט בו.

לינץ' של ערבים באזרח יהודי ביפו, 10 מאי 2021, התפרעויות בערים המעורבות. ., צילום מסך
מתוך תיעוד התקיפה/צילום מסך, .

בעודו שרוע על הכביש, נטלו ממנו התוקפים את אלת הבייסבול שהייתה ברשותו, חבטו בו באמצעותה, בעטו בו והכו אותו באגרופים. אחד מהם אף הכה את היהודי בראשו באמצעות כיסא פלסטיק, שהתפרק לחתיכות מעוצמת המכה. הגבר מתוקף נזקק לטיפול רפואי והגיש תלונה במשטרה.

שוטרי תחנת יפו פתחו בחקירה ועצרו ארבעה תושבים ערבים שהשתתפו בלינץ'. בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד הארבעה, אך למרות התיעוד ופירוט העובדות בכתב האישום, הוחלט כי הסעיף יהיה בגין תקיפה - ולא מיוחסת להם תקיפה ממניע לאומני. גורם בפרקליטות אמר כי "לא היה ניתן להוכיח שהפורעים ידעו שמדובר ביהודי מכיוון שהוא פנה אליהם בשפה האנגלית".

למרות שבפרקליטות לא ייחסו מניע לאומני לתוקפים, בפתח כתב האישום נכתב כי "האירוע התרחש בעיצומה של מערכה צבאית בין מדינת ישראל לארגון חמאס ברצועת עזה, אשר מכונה מבצע 'שומר החומות'. במהלך השעות והימים שקדמו לאירוע בכתב האישום, הייתה האוכלוסייה האזרחית תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת, התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני - גזעני שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן של אזרחים יהודים וערבים אחד כלפי השני".

עוד בוואלה!

הלינץ' בבת ים: שני צעירים ונער יואשמו בניסיון רצח

לכתבה המלאה

"לומר שהתוקפים לא ידעו שאני יהודי זה פשוט לא נכון"

האזרח שהותקף אמר כי "התפלאתי שאף צוות טלוויזיה לא נמצא ביפו ולא מתעד מה הערבים עושים שם. ידידה שלי שעובדת כעיתונאית ביקשה שאתעד לה כמה מהפרעות שנעשו בעיר. ירדתי עם הכלב, הפעלתי את 'פייסבוק לייב' והתחלתי לצלם. לקחתי איתי אלה להגנה עצמית ומהר מאוד התחילו לתקוף אותי, כשהיה ברור להם שאני יהודי".

הוא דחה טענה לפיה התקופים לא ידעו שמדובר ביהודי ולכן לא קיים מניע גזעני להתקפה. "דיברתי באנגלית כי חלק גדול מחברי הפייסבוק שלי דוברי אנגלית. זה לא אומר שאני לא יהודי, הרי זו תקופה שגם כך אין תיירים בארץ, אז לבוא ולומר שהערבים לא ידעו שאני יהודי? זה פשוט לא נכון. תוך כדי שהם היכו אותי שמעתי צעקות של 'תחי פלסטין'. רק אתמול התחלתי להתאושש פיזית מהתקיפה. המשטרה והשב"כ עשו עבודה מדהימה. אין לי אמון שבית המשפט יעשה צדק. לפרקליטות יש אולי כוונה טובה אבל התוצאה מאכזבת".

  • עוד באותו נושא:
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully