וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מנע ניסיונות פיגוע באסדת הגז תמר במהלך "שומר החומות"

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 18:18

לאורך ימי המבצע, הושמדו כלי שיט ואמצעי לחימה של יחידת הנוח'בה הימית המוגדרת ככוח העלית של חמאס, אך 100 מלוחמיה לא נפגעו בהתקפות, ויש חשש שהם יוציאו אל הפועל פיגועים מורכבים. גורמי ביטחון אישרו כי קיים פער מודיעיני על התחום הימי בחמאס

בווידאו: כלי שיט של זרוע הים תוקף משגר טילים/צילום: דוברות צה"ל

לאורך ימי מבצע "שומר החומות", צה"ל מנע ניסיונות לבצע פיגועים נגד אסדת הגז תמר. בחיל הים חשפו כי בימים האחרונים, כולל אתמול (שבת), שיגרו פעילי חמאס מספר רקטות לעבר לעבר האסדה, אך הן לא פגעו ונפלו לתוך הים במרחק רב. ניסיון נוסף לפגוע באסדה בוצע באמצעות מטוס לא מאויש שהופעל לעבר האסדה והופל על ידי מטוס אף-16 של חיל האוויר.

על אף שהושמדו כלי שיט ואמצעי לחימה של יחידת הנוח'בה הימית, המוגדרת ככוח העלית של חמאס - חיל הים לא הצליח לפגוע במאה הלוחמים שמתמחים בלוחמה ימית. עם זאת, חיל הים הוביל לפציעה של ראש המו"פ ביחידה והיעלמות של מפקד הקומנדו הימי - שככל הנראה נקבר בהריסות עקב אחת התקיפות.

בתוך כך, גורמי ביטחון אישרו כ המודיעין בזירה הימית על חמאס והג'יהאד האסלאמי סובל מפערים משמעותיים מאחר ומדובר באחד התחומים הכי ממודרים וחשאיים בחמאס, ולכן מושקעים מאמצים גדולים בהגנה כדי למנוע את הפיגועים בשלב האחרון של המבצע.

מערכת וואלה! NEWS/צילום: דוברות צה"ל

בראשית פתיחת שומר החומות, הוחלט על עיבוי מערך ההגנה בזירה הימית וחופי ישראל מחשש שהכוח הכי מובחר בזרוע הצבאית של החמאס - הנוח'בה הימית - יוציא אל הפועל פיגועים מסוגים שונים כמו צוללנים שיפשטו על החוף, כלי טיס שיישלחו לעבר האסדה, סירות נפץ, או שימוש באופנועי ים וסירות מרוץ.

מיד לאחר מכן, הוחלט "לקרר" את האסדה, ולהוציא אותה משימוש מחשש שיתקפו אותה. מהלך זה עורר ביקורת במערכת הביטחון בטענה כי משימתו של חיל הים היא להגן עליה, גם במצבי חירום, ולאפשר את המשך הפעילות בדומה למבצע צוק איתן - במהלכו היא לא נסגרה.

תחום נוסף שחיל הים לא הצליח לטפל בו כולל את הרובוטים התת-ימיים נושאי חומר הנפץ של 30 ק"ג, שמסוגלים להגיע עד לאסדה בצורה אוטונומית או בשלט רחוק מהחוף. בששת הימים האחרונים הצליחו בצה"ל להשמיד רק עשרות אחוזים מהמערך שמאפשר ללוחמי הנוח'בה פשיטה ימית אל החוף.

עוד בוואלה!

גורם מדיני: הקבינט לא דן בהפסקת אש, הודנא לא על הפרק

לכתבה המלאה

אפשרות לפיגוע ראווה בים

ברובד השני, נערכו חיל האוויר וחיל הים לתקיפת מטרות ימיות שכללו 15 מוצבים ימיים, 22 כלי שיט, שבע תשתיות טרור ימיות, שלוש עמדות תצפית, חמישה מחסני אמל"ח, שמונה בתי פעילים, 10 מוצבים, ו-12 יעדים שתורמים לעליונות הימית, עליהם צה"ל סירב לפרט.

לפי הערכות חיל הים, יכולותיו של חמאס בתחום הימי נשחקו אך לפי אותם גורמים לא ניתן לפסול מכלל אפשרות שבימים הקרובים יוציא חמאס אל הפועל פיגוע ראווה בים או דרכו. גורמי המודיעין פעלו גם הם לפגוע במפקדי הנוח'בה הימית של חמאס: בתיהם של מפקד צוות הפשיטה וסגנו הותקפו, ראש מערך המו"פ שאחראי על פיתוח כלים תת מימיים נפצע באורח בינוני, אך 100 לוחמי הנוח'בה הימית המהווים את הבסיס ליחידת העלית לא נפגעו בהתקפות צה"ל. לכן, במערכת הביטחון חוששים כי היחידה הימית של חמאס עדיין מסוגלת להוציא אל הפועל פיגועים מורכבים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully