וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: ישראלים לא יורשו לצאת ל-7 מדינות בשל תחלואה בקורונה

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 23:07

ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה הן בין המדינות עליהן יחול איסור יציאה, למעט לצרכי טיסות קונקשן. התקנות החדשות של משרד הבריאות ייכנסו לתוקף החל מיום שני הקרוב ועד ל-16 במאי

בווידאו: תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

הממשלה אישרה היום (שישי) תקנות של משרד הבריאות האוסרות על אזרחי ישראל, למעט חריגים, לצאת למדינות בעלות סיכון גבוה בשל תחלואה בנגיף הקורונה. המדינות הכלולות ברשימה הן הודו, טורקיה, מקסיקו, דרום אפריקה, אתיופיה וברזיל. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף החל מיום שני הקרוב ועד ל-16 במאי.

איסור היציאה לאותן מדינות לא יחול על מי שישהה בשטח שדה התעופה של אותה מדינה לזמן של עד 12 שעות מהנחיתה (עבור טיסות קונקשן). בנוסף לכך, מי שאינו אזרח ישראלי יוכל לטוס למדינות לצורך יציאה למקום מגורים קבוע.

כמו כן, הממשלה הסמיכה את שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יולי אדלשטיין למנות יושב ראש לוועדת החריגים ויושב ראש לוועדת ההשגות, כך שבראש שתי הוועדות יעמוד עובד של רשות האוכלוסין ועובד של משרד הבריאות.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג./ראובן קסטרו

התקנות מצטרפות לתיקון לצו בריאות העם, עליו חתם אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הקובע כי ישראלים שחוזרים לארץ מאותן המדינות יידרשו להיכנס לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. לפי התיקון לצו, שייכנס גם הוא לתוקף החל מיום שני הבא, החוזרים מחו"ל ממדינות אלו יידרשו בבידוד למשך 14 ימים, או עשרה ימים לאחר ביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות.

התיקון לצו דורש את אישור הוועדה המסדרת של הכנסת, שתקבע באיזו ועדה ידונו בהחלטה. משרד הבריאות עוד המליץ כי זרים שכניסתם לישראל ממדינות אלה תאושר באופן חריג, ייכנסו לבידוד במלונית.

הקריטריונים לפיהם נקבעו המדינות בעלות הסיכון הגבוה התבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, הכוללים התייחסות להימצאות וריאנטים חשודים במדינה, ולשיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully