וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתנגד לרוב ימני בממשלה פריטטית עם בנט: "לא יקרה"

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 15:28

גורם פוליטי בכיר אמר לוואלה! כי יו"ר יש עתיד הבהיר בשיחה עם אחד מראשי המפלגות המתנגדות לנתניהו שלא יסכים לתנאי שהציב יו"ר ימינה. לפי הדרישה, למפלגות הימין יהיה יתרון של שר אחד בכל מנגנוני קבלת ההחלטות. בכירים בעבודה ובמרצ העבירו ללפיד מסר כי יתנגדו לכך

בווידאו: לפיד: הצעתי לבנט להקים ממשלה ולהיות ראשון ברוטציה/מערכת וואלה NEWS!

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הבהיר בשיחה שקיים בימים האחרונים עם אחד מראשי מפלגות גוש מתנגדי נתניהו כי אין בכוונתו להיענות לדרישה של יו"ר ימינה נפתלי בנט ליתרון בממשלה פריטטית - כך אמר לוואלה! גורם פוליטי בכיר. לפי התנאי שהציב בנט, יהיה לימין יתרון עם רוב של שר אחד בממשלה, בקבינט ובכל מנגנוני קבלת ההחלטות בממשלה משותפת. הגורם הפוליטי סיפר כי לפיד אמר "לא יקרה" על אפשרות כזו.

ההתנגדות עשויה להוות מכשול לבנט, שיכול היה להצדיק באמצעות דרישת מהלך של הקמת ממשלה עם מפלגות שמאל ובתמיכת חלק מהסיעות הערביות. למרות שמדובר בדרישה משמעותית שלו, ללפיד אין מרחב תמרון גדול במיוחד, לא רק בשל התנגדותו - אלא גם לאור מסרים שקיבל מבכירים במפלגות העבודה ומרצ כי יתנגדו לכך. כדי לצנן את ההתנגדות, עלתה אפשרות גם שהיתרון לימין יהפוך ליתרון לגוש המרכז-שמאל בתקופה בה לפיד יכהן כראש הממשלה, אך גם זו בעלת סיכויים נמוכים.

מיש עתיד נמסר בתגובה: "לא נתייחס לתוכן שיחות בשום מצב".

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
מגעים מתחת לפני השטח. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

באופן פומבי, בנט ולפיד לא נפגשים או מקיימים שיחות בתקופת המנדט של נתניהו. מדובר במהלך אסטרטגי מצדו של יו"ר ימינה, בניסיון להוכיח כי הוא מאפשר לנתניהו להקים ממשלת ימין, כל עוד זה תלוי בו. בעקבות כך, בנט נהנה בינתיים מהתנגדותו של סמוטריץ' להקמת ממשלה בהימנעות רע"ם, וזו תאפשר לו להסביר מדוע הוא ינסה להקים ממשלה עם לפיד, בתמיכה או בהימנעות של אחת מהסיעות הערביות כדי למנוע בחירות חמישיות.

אמש חידש יו"ר יש עתיד את המגעים להקמת הממשלה בגוש מתנגדי נתניהו, והוא נועד בפעם השלישית מאז הבחירות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפיד צפוי להיפגש במהלך השבוע עם ראשי מפלגות נוספים, אבל המגעים הישירים עם בנט עשויים להתחדש רק לאחר תום תקופת המנדט של נתניהו, למרות שההערכה במערכת הפוליטית היא כי צוותים משני הצדדים משוחחים גם בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully