וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית בתוך חודשים: כוח צה"ל ירה ופגע בשוגג בעמדת חמאס במהלך תרגיל

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 18:03

לוואלה! נודע כי צוות טנק התכוון לבצע 'ירי דמה' במקלע, שהיה דרוך עם כדור בקנה, ופגע בעמדה של הארגון. בפיקוד דרום אמרו כי האירוע "חמור מאוד. אם היה מסתיים בהרוג, האזור היה מדרדר לכמה ימי קרב במקרה הטוב". תקרית הירי מצטרפת לשתיים נוספות שאירעו לאחרונה

בווידאו: פיקוד הדרום מציג את האסטרטגיה ואמצעי הלחימה ליום שאחרי השלמת המכשול התת-קרקעי בגבול עזה/צילום: דו"צ

כוח צה"ל ירה ופגע בשוגג בעמדת חמאס ברצועת עזה במהלך תרגיל - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. התקרית התרחשה ביום שישי כשצוות טנק מחטיבה 7 של חיל השריון פעל על גבול הרצועה. מתחקיר האירוע עולה כי במהלך התרגיל ביצע אחד הלוחמים ירי באמצעות מקלע לעבר העמדה, כשהוא מתכוון לבצע 'ירי דמה', אך המקלע היה דרוך עם כדור בקנה. לא היו נפגעים בתקרית, ולא הייתה תגובה מצד פעילי חמאס.

מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני ערך תחקיר לאירוע והציג את לקחיו למפקדים ביחידה. על פי הערכות בפיקוד הדרום מפקדים בגדוד יעמדו לדין משמעתי. קצינים בפיקוד אמרו בשיחה סגורה כי מדובר באירוע "חמור מאוד. גבול רצועת עזה שקט בגלל אינטרס של שני הצדדים. המפקדים בשטח צריכים לדאוג שלא ניגרר להסלמה בגלל אי הבנות בשטח, בעיות בטיחות או מוטיבציית יתר. אפשר להיגרר להסלמה בקלות. אם האירוע היה מסתיים בהרוג פלסטיני בעמדה, חמאס היה מגיב והאזור היה מדרדר לכמה ימי קרב, במקרה הטוב".

פריסת כוחות צה"ל בגבול הרצועה 13 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
תקרית שלישית של ירי בשוגג תוך חצי שנה. טנק צה"לי בגבול הרצועה/ראובן קסטרו

התקרית מצטרפת לשתי תקריות קודמות בחודשים האחרונים בו ירו טנקים בשוגג לעבר הרצועה. בדצמבר נשפט מפקד מחלקה בשריון לשבעה ימי מאסר בפועל בעקבות ממצאי תחקיר מקרה ירי שבוצע במהלך תרגיל, בו הלוחמים הבינו בשוגג כי מדובר באירוע אמת וירו לעבר עמדת חמאס בתוך הרצועה. בתחקיר נמצאו כשלים בהתנהלותו הפיקודית ובנושאי הבטיחות.

כחודש לפני כן אירע מקרה דומה, בו ירה טנק של צה"ל לעבר עמדת חמאס ברצועת עזה ללא אישור. דובר צה"ל מסר אז כי מתחקיר ראשוני עלה שהירי נבע מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. על פי הודעת דובר צה"ל, לאחר שיגור רקטה לעבר אשקלון, "ניתנה פקודה לטנקים להתמקם בעמדות מול מטרות בגבול", שככל הנראה לא הובנה כראוי, כשאחד הלוחמים ירה פגז לעבר עמדת הארגון לאחר שחשב ששמע פקודת ירי.

דובר צה"ל אישר את פרטי התקרית ומסר כי "במהלך פעילות מבצעית ביום שישי, ב-2 באפריל 2021, כוח ביצע תרגולת ובמהלכה פלט כדור ממקלע על גבי טנק משטח ישראל לשטח רצועת עזה, ללא נפגעים. האירוע תוחקר ולקחיו יילמדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully