וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אינני יכול להבליג ולכן אני זועק": טיוטת נאום נתניהו לסיום יום הדיונים בביהמ"ש

5.4.2021 / 1:13

רה"מ מתכנן לשאת דברים לציבור בתום הדיון הראשון בשלב ההוכחות במשפטו. לידי וואלה! הגיעה גרסה מקדימה לנאום, הכולל מתקפה על התובעת בן ארי ומנכ"ל וואלה! לשעבר, שיעלה לדוכן העדים, וגם זעקות רגשיות על חפותו. "אני אומר את הדברים בכאב עמוק"

בווידאו: דיווח מבית המשפט המחוזי בירושלים עם פתיחת שלב העדויות במשפט נתניהו/צילום: רוני כנפו, קונטקט ורויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לשאת היום (שני) נאום בסוף הדיון הראשון בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו בתיקי האלפים. מטיוטת הנאום, שהגיעה לידי וואלה!, עולה כי ראש הממשלה צפוי להטיח טענות קשות בפרקליטות המדינה ובמערכת המשפט, להאשים אותה בניסיון פוליטי להדיח מנהיג חזק מהימין, אך גם אמירות אישיות ורגשיות על הצורך של נתניהו להיאבק על חפותו.

"אני זועק את הדברים האלה מדם לבי. אני אומר אותם בכאב עמוק. גם אני בן-אדם", נכתב בטיוטת הנאום. "כשמנהלים מעקבים לא-חוקיים, ללא כל סיבה, אחרי הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה - זה קשה מאוד. פרטי המשפט יתנהלו בבית-המשפט, אבל זהו גם מאבק ציבורי. איני יכול להבליג, ולכן אני זועק".

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"לא יכול להבליג". נתניהו בדיון הקודם בעניינו בבית המשפט/ראובן קסטרו

עוד עולה מהטיוטה כי נתניהו מתכנן לתקוף אישית ולהתייחס לדברי התובעת ליאת בן ארי, שאמורה לפתוח מחר את הדיון, ולעד התביעה הראשי - אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר - שיעלה לדוכן העדים.

בנוסף על כך, הטיוטה כוללת גם טענות רבות שהעלו סנגוריו בחודשים האחרונים נגד הליכי התביעה והחקירה, שלטענת נתניהו זוהמו ונעשו תוך רמיסת שלטון החוק, כמו פתיחה בחקירה ללא אישורים, מחיקת הקלטות, חיפושים לא חוקיים, לחץ על העדים והדלפות.

ליאת בן ארי לקראת הדיון בתיקי האלפים המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
ייחס לה חלק מהנאום. התובעת ליאת בן ארי/ראובן קסטרו

הדיון הראשון בשלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה, בבית המשפט המחוזי בירושלים, יחל בדברי פתיחה של בן ארי. אלו יהוו מעין "מפת דרכים" של התיק, כפי שרואה אותו הפרקליטות. נאום הפתיחה יתייחס לכלל האישומים ולעיקרי הראיות בהם מתכוונת התביעה להשתמש.

לאחר דבריה של בן ארי תחל עדותו של ישועה, שהחומרים שסיפק למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי אתר וואלה! לשעבר - בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' - בתמורה להטיית הסיקור באתר. עדותו של אלוביץ' צפויה להימשך כמה שבועות.

באשר לדיון היום, נתניהו צפוי להגיע רק לדברי הפתיחה של התובעת, ולא להישאר לעדותו של ישועה. בית המשפט אישר זאת לאור טענת סנגורי ראש הממשלה כי ישועה ממילא לא עמד מעולם בקשר ישיר עם נתניהו, ולכן אין הכרח שראש הממשלה יהיה באולם בזמן עדותו. הפרקליטות לא התנגדה להיעדרותו של נתניהו מהעדות, אך סברה שנוכחותו נדרשת בזמן דברי הפתיחה, המתייחסים לכלל התיקים.

החלק העיקרי במשפט

מאז שהוגש כתב אישום בינואר שעבר, ההליכים שהתנהלו בתיקים היו בעיקר בקשות של הסנגורים להעברת חומרי חקירה, ובקשות לבטל את כתב האישום בשל פגמים שונים שנפלו לכאורה בעבודת המשטרה והפרקליטות. שלב ההוכחות, שמתחיל היום, הוא החלק העיקרי במשפט שבו מנסה התביעה להוכיח את אשמת הנאשמים, ולשם כך מציגה עדויות וראיות לבית המשפט.

על פי ההערכות, שלב ההוכחות בתיקי האלפים עשוי להימשך כשנתיים, וזאת אף שהשופטים קבעו כי הדיונים יתקיימו בתדירות גבוהה במיוחד - שלוש פעמים בשבוע, למשך כל יום הדיונים. ברשימת עדי התביעה יש כ-330 עדים, אולם ההערכות הן כי לגבי חלק גדול מהם התביעה וההגנה יסכימו להגיש את עדויותיהם במשטרה, מבלי להעלותם על דוכן העדים. מדובר בהליך שקורה כמעט מקובל בכל תיק, ובוודאי בתיקים בסדר הגודל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully