וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: שר החוץ הפלסטיני פוגע בישראל - אין סיבה שיקבל זכויות יתר

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 20:34

הגורם ציין כי אל-מאלכי מוביל את המהלכים הפלסטינים מול בית הדין בהאג, שתכליתם לפגוע בחופש התנועה של בכירים ישראלים ולסכן את ביטחונם. "המהלכים עולים בקנה אחד עם מערכת היחסים הקיימת בין מדינת ישראל לרשות", אמר. משרד החוץ הפלסטיני: המהלך מוכיח שישראל נקמנית

בווידאו: הפלסטינים מברכים על החלטת בית הדין בהאג להכיר ברשות הפלסטינית/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

גורם ישראלי בכיר אמר הערב (ראשון) כי מעמד ה-VIP של שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, נשלל היום והוא עוכב במעבר הגבול עם ירדן כיוון שהוא מוביל את המהלכים הפלסטינים מול בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שתכליתם, בין היתר, היא לפגוע בחופש התנועה של בכירים ישראלים ואף לסכן את ביטחונם.

"מהלכים לעומתיים אלה עולים בקנה אחד עם מערכת היחסים הקיימת בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית", אמר הגורם הבכיר. "על רקע פעילות זו של אל-מאלכי, שיועדה לפגוע בישראל, הוחלט כי אין מקום שהוא ייהנה עוד מזכויות יתר בעת מעברו במעברי גבול".

מעמד ה-VIP מאפשר לבכירים פלסטינים לנוע ללא מגבלות בתוך הגדה המערבית וכן לתוך שטח ישראל ולירדן. משרד החוץ הפלסטיני מסר כי אל-מאלכי ועוזריו עוכבו בגבול במשך שעה ארוכה, עברו חיפוש ושניים מעוזרי השר אף נחקרו על ידי אנשי שב"כ.

משרד החוץ הפלסטיני ציין כי הוא מתכוון "לעדכן את שותפינו ברחבי העולם לגבי הסנקציות הישראליות. המהלך הזה מוכיח שישראל היא מדינה נקמנית שלא מסוגלת לפתור את בעיותיה בדרכים חוקיות ונאלצת להשתמש באיומים, הפחדות וסנקציות".

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, נואם בקרקאס, ונצואלה. 21 ביולי 2019. רויטרס
הוחלט לשלול משר החוץ הפלסטיני את תעודת ה-VIP שלו. ריאד אל-מאלכי/רויטרס

אל-מאלכי חזר לגדה היום לאחר ביקור בהאג, במהלכו נפגש ביום חמישי עם התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה. במהלך הפגישה ביקש אל-מאלכי מהתובעת להאיץ את החקירה נגד ישראל, וזאת לאור מה שהגדיר כהמשך הפרת זכויות האדם של הפלסטינים מצד ישראל. הוא הדגיש בפגישה כי הרשות הפלסטינית תשתף פעולה באופן מלא עם התובעת ועם בית הדין.

גורם בכיר ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הסנקציות נגד שר החוץ הפלסטיני. "זה חלק מסל הפעולות שאושרו ועלו בדיונים המקדימים", אמר.

לפי מקורות פלסטינים, ראש השב"כ נדב ארגמן נפגש לפני שבוע ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והזהיר אותו מההשלכות של הפעולות הפלסטיניות לקידום חקירה נגד ישראל בהאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully