וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במערכת הביטחון: "להרגיע את הזירה הימית מול איראן"

14.3.2021 / 6:30

גורמים שהשתתפו בדיונים שעסקו בחזית הימית המליצו להימנע מתגובה לפעולות שנוקטת טהראן. זאת, ברקע חילופי ההאשמות בין המדינות על אודות תקיפות נגד ספינות משא במפרץ ובים התיכון. לדברי גורמי ביטחון, הרמטכ"ל תומך בגישה החותרת להרגעת המתיחות, שעשויה להידרדר

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו בדיונים סגורים שנערכו בימים האחרונים כי יש להרגיע את המתיחות הימית מול איראן, והמליצו להימנע מלהגיב לתוקפנותה, שלדבריהם בוצעה במישור האזרחי נגד כלי שיט בבעלות ישראל. הדברים מגיעים ברקע הדיווחים כי ישראל אחראית לתקיפת ספינה איראנית השבוע וכן הפיצוץ המסתורי באונייה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן.

אחד הגורמים אמר כי בתקופה שבה יש ממשל חדש בארצות הברית שמגבש מדיניות, ומנגד מנהל משא ומתן עם טהראן על הסכם הגרעין, לא נכון לפעול באגרסיביות נגד איראן. "זה הזמן להרגיע בשלב הזה למרות שהם פעלו במרחב האזרחי וזה חמור מאוד", אמר אותו גורם.

לדבריהם, הציר הימי מאסיה לישראל הוא רגיש במיוחד באזור מצרי הורמוז המפרידים בין המפרץ הפרסי למפרץ עומאן, ומוגדר כאזור בו מתבצעות תגובות איראניות בעשור האחרון, וכי בקלות המציאות יכולה להידרדר. לדברי גורמי ביטחון, הרמטכ"ל אביב כוכבי תומך בגישה החותרת להרגעת המתיחות הימית המתפתחת.

הספינה האיראנית שהר-א-כרד. תסנים, אתר רשמי
הספינה האיראנית שהר-א-כרד, שלפי דיווחים הותקפה על ידי ישראל/אתר רשמי, תסנים

הדיונים במערכת הביטחון נערכים כשבשבועיים האחרונים ישנם חילופי האשמות בין המדינות אודות תקיפות נגד ספינות משא במפרץ ובים התיכון. גורם בצוות החקירה באיראן אמר היום כי ישראל ככל הנראה אחראית לתקיפתה של הספינה שהר-א-כרד שאירעה ביום רביעי האחרון, בעת שהייתה במי הים התיכון בדרכה לאירופה. ישראל טרם הגיבה על התקרית.

מנגד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכירים אחרים האשימו את איראן באחריות לפיצוץ בספינה של חברת "ריי ספנות" שבבעלות איש העסקים הישראלי, רמי אונגר, בעת ששטה במפרץ עומאן. האירוע התרחש לפני כשבועיים וטהראן מכחישה כי היא קשורה לתקרית.

בנוסף, ביום חמישי עיתון הוול סטריט ג'ורנל חשף חזית ימית חשאית שמנהלת ירושלים נגד טהראן מאז 2019. לפי הדיווח, ישראל תקפה לפחות 12 ספינות איראניות, כולל שבוע שעבר סמוך ללבנון, או כאלו שהעבירו נפט או כלי נשק מאיראן לסוריה, תוך עקיפת הסנקציות האמריקניות.

תת-אלוף י׳ נכנס לתפקידו כמפקד יחידה 8200 באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף א׳ , הרמטכ"ל כוכבי העניק ליחידה אות הערכה. דובר צה"ל
תומך בהרגעת המתיחות. הרמטכ"ל כוכבי/דובר צה"ל

שר הביטחון, בני גנץ, אישר כי ישראל פועלת כדי לסכל תנועות חשודות של איראן בים, אך סירב להתייחס לתקרית האחרונה. "אנחנו פועלים לשבש העברות אמל"ח מאיראן ודברים שקשורים באמל"ח וביכולות צבאיות באוויר בים וביבשה", אמר גנץ. "אני לא אומר אם עשינו משהו או לא עשינו משהו. לנו יש חובה לפעול נגד זה ונמשיך לעשות את זה. ישראל איננה אחראית לשפיכת הנפט שהביאה לאסון הזפת בחופים".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully