וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: תוחלת החיים בארה"ב ירדה בשנה, לראשונה ממלה"ע ה-2

18.2.2021 / 14:38

מנתונים חלקיים בלבד מ-2020, עולה כי תוחלת החיים הממוצעת צנחה ל-77.8 שנים מ-78.8. הפגיעה מורגשת עוד יותר בקרב שחורים והיספנים, שסבלו יותר משיעורים באוכלוסייה מהמגיפה

בווידאו: ביידן מכריז כי ארה"ב קנתה 200 מיליון מנות חיסון נוספות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

תוחלת החיים בארצות הברית צנחה בשנה שלמה במהלך המחצית הראשונה של השנה החולפת, בזמן הגל הראשון של מגיפת הקורונה - כך לפי הערכות שפרסם היום (חמישי) המרכז לבקרה ולמניעת מחלות. ההשפעה הרבה ביותר הייתה על קהילות המיעוטים - תוחלת החיים בקרב האוכלוסייה השחורה ירדה בכמעט שלוש שנים, כשההיספנים איבדו כשנתיים בממוצע.

"זאת ירידה עצומה", אמר רוברט אנדרסון, שסקר את המספרים עבור המרכז. "צריך ללכת אחורה למלחמת העולם השנייה, לשנות ה-40, כדי למצוא ירידה כזאת". מומחי בריאות אחרים אמרו כי זה מראה את ההשפעה העמוקה של נגיף הקורונה. לא רק על מקרי מוות ישירים ממנו, אלא גם ממחלות לב, מסרטן ומבעיות אחרות.

הירידה הכללית בשנה החולפת צפויה להיות חדה יותר, משום שהנתונים משקפים רק את החצי הראשון שלה. זאת הפעם הראשונה שבה מתפרסם דוח המתבסס רק על נתונים חלקיים. כבר עתה ידוע ש-2020 הייתה הקטלניות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, עם יותר משלושה מיליון מקרי מוות בפעם הראשונה.

תוחלת החיים הממוצעת צנחה ל-77.8 שנים מ-78.8 ב-2019. אצל גברים, תוחלת החיים הייתה 75.1 ב-2020, ו-80.5 לנשים.

קברנים נושאים את ארון הקבורה של חולה קורונה. ניו יורק, ארצות הברית. 7 באפריל, 2020. AP
20% מהמתים מהמגיפה בעולם - בארה"ב. קבורת חולה קורונה בניו יורק/AP

בתור קבוצה, תוחלת החיים של ההיספנים בארצות הברית נותרה הגבוהה ביותר, עם 79.9 שנים בממוצע. אצל שחורים, לעומת זאת, התוחלת ירדה ל-72, שש שנים פחות מזו של הלבנים. זה היפוך של המגמה שהובילה לפער הקטן ביותר מאז 1993. הנתונים החלקיים לא כוללים את המגמות בקרב האסייתים והילדים.

"הקהילות השחורות וההיספניות ברחבי ארצות הברית נושאות בנטל המגיפה הזו", אמרה ד"ר קירסטן ביבינס-דומינגו, חוקרת לשוויון בריאותי ודיקנית אוניברסיטת קליפורניה. זאת, לדבריה, בין היתר כי יש סיכוי גבוה יותר שהם עובדים בקו החזית, עובדים במשרות עם משכורות נמוכות וחיים באזורים צפופים שבהם לנגיף קל יותר להתפשט.

היא ציינה גם את העובדה שהם סובלים יותר מקהילות אחרות, באופן בלתי-פרופורציונלי, מבעיות רפואיות אחרות ההופכות את הקורונה לקטלנית יותר עבורם. היא אמרה כי יש לעשות יותר כדי להפיץ את החיסונים באופן שוויוני, לשפר את תנאי העבודה ולהגן טוב יותר על מיעוטים מהידבקות, ולכלול אותם באמצעי הסיוע הכלכלי.

ד"ר אוטיס ברוליי, מומחה לסרטן ופרופסור לבריאות הציבור מאוניברסיטת ג'ון הופקינס, הסכים ואמר כי זאת עדות נוספת לניהול הכושל של המגיפה. "סבלנו מנגיף הקורונה יותר מכל מדינה אחרת. אנחנו מהווים 4% מאוכלוסיית העולם, אך גם 20% ממקרי המוות מקורונה בעולם", אמר.

הוא אמר כי לא היה שימוש מספיק במסיכות, הסתמכות מוקדמת על תרופות שהתבררו כחסרות ערך וטעויות נוספות שהובילו ל"מוות מיותר" של אמריקנים רבים. לדבריו, יש להקפיד על שטיפת ידיים, ריחוק חברתי וחיסונים "בהקדם האפשרי" כדי לעצור את המגמה השלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully