וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בגניבות נשק: צה"ל יצמצם את החימוש ביישובים סמוך לגבול

7.2.2021 / 22:50

ברקע החשש מגניבות של אמצעי לחימה, החל צה"ל לאסוף כלי נשק מיישובים הסמוכים לגבולות המדינה, וקבע כללים ואמצעים להחמרת תנאי האבטחה. צה"ל יסייע בגיבוי כוחות הכוננות ביישובים. "התושבים מקבלים מענה מותאם בכל גזרה אליה הם משתייכים"

בצה"ל קיימו בשנה החולפת עבודת מטה כדי לבחון את אבטחת הנשקים והציוד צבאי ביישובים הסמוכים לגדר המערכת בגבולות המדינה, ברקע העלייה המורגשת בגניבת אמצעי לחימה. לאחר גיבוש ההמלצות, הוחלט לבחון בכל כיתות הכוננות בגבולות את תנאי האבטחה, האמצעים להגנה מפני גניבות והביקורת. בהתאם לכך, הוחלט לצמצם את כלי הנשק בהתאם לצורך המבצעי באופן מדורג, ובמקביל לתת מענה בגיבוי של כוחות צה"ל במרחב.

המקרים החמורים האחרונים כללו גניבת עשרות נשקים מאחד מבסיסי החטיבה המרחבית 769 בעוצבת הגליל בספטמבר בשנה שעברה, וגניבת נשק מהמרכז לאימוני יבשה בצאלים בחודש שעבר, שכלל גניבת עשרות אלפי כדורי רובי סער.

גורמים בצבא הסבירו כי "בחלק מהמקרים לא היו כספות, והנשקים לא היו נעולים תחת בריח ואבטחה מספקת כדי להתמודד עם גל הגניבות". לדברי הגורמים, "חשוב להדגיש שלא מדובר רק בחשש מגניבות של רובים ותחמושת, אלא גם מציוד צבאי שיכול במהירות להגיע לידי עבריינים ואפילו לארגוני טרור".

גניבת נשקים מבסיס בדרום יולי 2017. חטיבת דובר המשטרה
בשבועות האחרונים החלו לאסוף נשקים. זירת גניבת נשקים בדרום, לפני שנתיים/חטיבת דובר המשטרה

בהתאם לכך, בשבועות האחרונים החלו לאסוף נשקים מכמה יישובים בנגב המערבי וביישובים נוספים ברחבי הארץ. בחודשים הבאים המגמה תימשך, בתיאום מלא עם רכזי הביטחון ביישובים וראשי היישובים.

גורמי צבא הוסיפו כי בנוסף לאיסוף הנשקים בצה"ל, אבטחת הנשקיות שודרגו באמצעי הגנה טכנולוגיים, ביקורות תכופות וחידוד נהלים. גורמי הצבא הדגישו כי היו שיקולים נוספים להחלטה, על רקע התרחישים השונים אליהם נערך צה"ל.

עוד בוואלה!

פריצה בצאלים: עשרות אלפי כדורים נגנבו מבסיס צה"ל

לכתבה המלאה
כיתת כוננות בשדרות, 13 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
יתוגברו בכוחות צה"ל. כיתת כוננות בשדרות/ראובן קסטרו

מדובר צה"ל נמסר כי "בינואר 2020 הוחלט על הסדרת אבטחת הנשקים בישובים סמוכים לגבולות השונים, ויצאה הוראה המחמירה את הנחיות האבטחה. הסדרה זו נבעה מתוך מחויבות לחיזוק האבטחה על האמל"ח של צה"ל, ולאור הערכת מצב מתמשכת, המאזנת בין האיום הפלילי לאיום הביטחוני".

בצה"ל הדגישו כי "ככל שמתקבלת החלטה על צמצום הנשקים ביישוב מסוים, ישנם בעלי תפקידים ביישוב שנשארים עם נשקיהם, ומוקצים כספים ייעודים כדי לסייע ברכישת פתרונות אבטחתיים ליישוב. התושבים מקבלים את המענה המותאם להם בכל גזרה אליה הם משתייכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully