וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ראשון של שר ישראלי: אלי כהן הגיע לסודאן ונפגש עם בכירים במדינה

25.1.2021 / 23:06

השר לענייני מודיעין שהה במדינה עמה החל תהליך נורמליזציה בחודש אוקטובר האחרון. בשבועות האחרונים לממשל טראמפ ניסה הבית הלבן לארגן טקס חתימה חגיגי בהשתתפות נתניהו ונשיא סודאן, אך האפשרות ירדה מהפרק. במקביל, בחרטום בוחנים את ביטול חוק החרם על ישראל

בווידאו: נתניהו מתייחס לאישור ההסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לע"מ

השר לענייני מודיעין אלי כהן ביקר היום (שני) בסודאן ונפגש עם בכירים במדינה וראשי מערכת הביטחון והמודיעין. מדובר בביקור ראשון של שר ישראלי בסודאן.

לפני שלושה שבועות, במהלך ביקור של שר החוץ האמריקני בממשל טראמפ סטיב מנוצ'ין בחרטום, הוא חתם יחד עם שר המשפטים של סודאן, נאסר א-דין עבד אל-בארי, על הצהרת אברהם עליה חתמו גם איחוד האמירויות הערביות ובחריין.

שר המודיעין אלי כהן, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
ביקור ראשון של שר ישראלי בסודאן. כהן/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבועות האחרונים לממשל טראמפ ניסה הבית הלבן לארגן טקס חתימה חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא סודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן. אחת האפשרויות הייתה לקיים טקס כזה באבו דאבי השבוע כחלק מביקור ראשון של נתניהו באיחוד האמירויות. אך הסגר בישראל ומתיחות ביטחונית בין סודאן לאתיופיה הורידו את הרעיון מסדר היום.

עוד בוואלה!

בדרך לנורמליזציה עוצרים את האחים המוסלמים

לכתבה המלאה

בעקבות תהליך הנורמליזציה עם ישראל, סודאן בוחנת בשבוע האחרונים את ביטול חוק החרם על ישראל משנת 1958 שאסר על אזרחים סודאנים לבקר בישראל, לסחור איתה, לייבא מוצרים ישראלים, לקיים קשרים עם גורמים ישראלים ואפילו לסחור עם חברות להן סניפים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully