וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על הפרק: מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב יבקר השבוע בישראל

24.1.2021 / 13:38

קנת' מקנזי יגיע לביקור בחמישי לראשונה מכניסת הנשיא ביידן לתפקיד. באחת ההחלטות האחרונות של טראמפ, ישראל הועברה לאחריות הפיקוד המרכזי, מה שצפוי להביא להרחבת שיתוף הפעולה עם מדינות ערביות. גורמים מדיניים: יש חשיבות מיוחדת למעמד בצל המו"מ המתקרב עם איראן

בווידאו: נתניהו מברך את ביידן והאריס - מצפה לעבוד יחד/צילום: לע"מ

מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, גנרל קנת' מקנזי, יגיע לישראל ביום חמישי לראשונה מאז כניסת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבית הלבן והעברת ישראל לאחריות הפיקוד. מלבד העיתוי, גורמים מדיניים הדגישו את חשיבות הביקור ברקע האיומים האזוריים והמו"מ המתקרב עם איראן.

הביקור יגיע אחרי החלטת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להעביר את ישראל מאחריות הפיקוד האירופי לפיקוד המרכזי, שהייתה אחת האחרונות שלו בתפקיד. המהלך היה בדיונים בתקופה ארוכה, ונמנע עד כה בעקבות התנגדותן של מדינות מהמפרץ.

גורמים מדיניים מעריכים כי מעבר ישראל לפיקוד המרכזי וביקורו של מקנזי ירחיבו את שיתוף הפעולה בעתיד עם מדינות ערביות סוניות, במיוחד נגד איומים משותפים, כשהם מתייחסים ככל הנראה לאיראן.

ראש הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית קנת מקנזי בבגדאד, עיראק, 14 בספטמבר 2019. AP
יגיע בחמישי. מקנזי בבגדאד, 2019/AP

בחודש שעבר הגיע לישראל גם יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק א. מילי, לביקור הארוך ביותר שלו מבין שלושה בשנה האחרונה. ביממה וחצי שהיה כאן מילי, הוא נפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וערך דיון מקצועי ממושך בהשתתפות ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי אלוף טל קלמן.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מקיים שיחות וידאו אחת לחודש עם הגנרל מילי ואחת לשבועיים עם מקנזי על ענייני היום הבוערים הכוללים תיאום אסטרטגי. תדירות השיחות מצביעה על יחסי קרבה ותיאום הדוק בין הצבאות, אך גם על המתח במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully