וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר רפי פרץ הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

5.1.2021 / 15:32

פרץ צפוי להמשיך לכהן בתפקידו כשר מורשת וירושלים עד להשבעת הממשלה הבאה, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. לדבריו, "בחירת מנהיג חדש והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה". בעקבות זאת, ייערכו פריימריז לראשות הבית היהודי, שעשויה לחבור לימינה בבחירות הבאות

עריכה: ניר חן

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת ה-24. זאת, כפי שפורסם אתמול בוואלה! NEWS.

פרץ צפוי להמשיך לכהן בתפקידו כשר מורשת וירושלים עד להשבעת הממשלה הבאה, בעוד ארבעה חודשים לפחות. לדבריו, "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה". פרץ הגיע להנהגת המפלגה לפני כשנתיים, לאחר עזיבתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, על בסיס החלטת הוועדה המייעצת שהוקמה אז. כעת הוא צפוי לחזור למכינת עצם, אותה הקים ובראשה עמד עד לכניסתו לפוליטיקה.

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי) צועד במסדרונות הכנסת 21 באוקטובר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"נדרשתי לקבל החלטות קשות". רפי פרץ/פלאש 90, יונתן זינדל

מרכז הבית היהודי צפוי לקיים בקרוב פריימריז לראשות המפלגה, ואחד המועמדים המובילים הוא מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך. אם אורבך יעמוד בראש המפלגה, הוא צפוי לחבור לימינה בראשות בנט, ולהשתלב ברשימה לכנסת ה-24. בכירים בציונות הדתית טענו כי מאחורי הקלעים סוכמה הפרישה של פרץ מראש עם אנשיו של בנט. פרץ כתב היום בהודעה שפרסם כי במהלך הדרך נדרש "לקבל החלטות קשות".

לדבריו, "האמנתי שאפשר לחבר את הציונות הדתית על אף המגוון הרחב שבה. במהלכים השונים הובלתי לחבירות וגם להחלטה לא פשוטה לוותר על ההסכם עם עוצמה יהודית בשביל להתחבר לציונות הדתית הרחבה. עשיתי זאת בשביל להציל את הציונות הדתית ולא לתת לימין להיפגע מאיבוד של מנדטים. בעיניי - זו הייתה החלטה נכונה".

עוד בוואלה!

תעמולת הבחירות ברשתות החברתיות פרוצה, והפוליטיקאים נהנים משטח ההפקר

לכתבה המלאה

הוא גם ציין כי הוא "מאמין בכל ליבי במפלגה ציונית דתית גדולה המניפה את דגל תורת ישראל בגאון לצד דגלי האומה והארץ, וכמובן את דגל מדינת ישראל כיסוד צמיחת גאולתינו", וטען כי ילווה "את הבית היהודי בכל מה שיידרש להעצמת הציונות הדתית על כל גווניה תחת דגל הציונות הדתית המאוחדת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), שהתמודד לצד פרץ במסגרות פוליטיות שונות לאורך מערכות הבחירות האחרונות, מסר בתגובה כי "הרב רפי ראוי להערכה גדולה על התייצבותו לדגל לפני כשנתיים ועל תרומתו רבת השנים למדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה גדולה". סמוטריץ' קרא למיזוג בין מפלגת האיחוד הלאומי בראשותו לבית היהודי תחת הנהגה מוסכמת, והסביר כי "ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully