וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכינוס הליכוד: אנחנו פונים לאזרחים הערבים - הפעם תצביעו לנו

רה"מ אמר בישיבת מזכירות הליכוד כי הוא "מאמין בתורת ז'בוטינסקי, שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל". נתניהו ביקר בימים האחרונים במוקדי חיסונים במגזר הערבי ובליכוד בדקו אפשרות לשריום מועמד מהמגזר הערבי. טיבי תקף: "מי שמאמין לשקריו - מגיע לו"

בווידאו: נתניהו מברך את המתחסן המיליון/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) בישיבת מזכירות הליכוד כי "אני מאמין בתורת ז'בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו. יושב מחר עם השר אוחנה להביא תכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית". זאת בהמשך לשני ביקורים של נתניהו במוקדי חיסונים במגזר הערבי בימים האחרונים ובדיקות שנערכות בליכוד לגבי שריון מועמד מהמגזר הערבי ברשימה.

בבחירות 2015 נתניהו הזהיר מפני "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", ובשלוש מערכות הבחירות האחרונות הוביל קמפיינים קשים נגד הרשימה המשותפת. כעת בליכוד מבקשים להוביל קמפיין לגיוס בוחרים במגזר הערבי, ואף שוקלים לשריין ברשימה מועמד מהמגזר. זאת ברקע חימום היחסים בין הליכוד ויו"ר רעמ ח"כ מנסור עבאס בחודשים האחרונים שהובילו לשיתופי פעולה פרלמנטריים והגבירו את המתיחות בתוך הרשימה המשותפת.

ראש הממשלה, נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין עם מחוסן המיליון במתחם חיסוני הקורונה באום אל פחם 1 בינואר 2021. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו באום אל-פאחם, השבוע/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כתב בטוויטר כי ‏"ב-2015 כשהערבים נהרו - הוא גם דגל בתורת ז'בוטינסקי? וב-2019 כשהוא רצה לצלם אותנו בקלפיות - זה גם ז'בוטינסקי? נמאס כבר ממאחז העיניים הזה. מי שמאמין לשקריו - מגיע לו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף אף הוא את נתניהו ואמר כי "פתגם ערבי עתיק אומר: אם אתה שקרן, חשוב היטב בטרם תשקר. אם אתה שקרן, עליך להיות בעל זיכרון טוב, לבל יחשפו את שקריך". יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר כי "אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי". סער ביקר בשבוע שעבר בלוד וכבר שם הכריז על תכנית של תקווה חדשה למלחמה בפשיעה במגזר הערבי.

יו"ר בל"ד ברשימה המשותפת ח"כ אמטאנס שחאדה בתגובה לקמפיין של נתניהו בחברה הערבית: "הכיסא של נתניהו רועד, לכן הוא מדמיין תרחישים שבהם הציבור הערבי יצביע למי שדיכא, שיסע, הסית והדיר אותו. האוטובוסים שלנו מוכנים לנהור לקלפי, אבל בטח שלא כדי להצביע לגדול המסיתים נגדנו".

עוד בוואלה!

באום אל-פחם מתנערים מברכת נתניהו למתחסן המיליון: "עושה עלינו סיבוב"

לכתבה המלאה
יו"ר בל"ד, ד"ר מטאנס שחאדה 4 בפברואר 2019. שלומי גבאי
"נתניהו מדמיין תרחישים". שחאדה/שלומי גבאי

"שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית", כתב ח"כ מנסור עבאס. "מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו. אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמיצגים אותה בכבוד, ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אל-פאחם".

ח"כ היבא יזבק אמרה כי "עדיף לנתניהו לשמור את השקרים לעצמו, החברה הערבית לא קונה אותם - לא באף מערכת בחירות קודמת ולא בבחירות האלה. מספיק עם הגזענות והעליונות, החברה הערבית יודעת טוב מאד מי נציגיה".

בביקורו השבוע באום אל-פאחם פנה נתניהו בדבריו במיוחד לציבור הערבי. "חשוב לי שהציבור הערבי יתחסן מהר. זאת הצלת חיים. ברגע שנגיע למסה קריטית של מתחסנים אפשר לפתוח את המסחר, החנויות, המסעדות, לעשות עסקים ולטייל באבו דאבי ובבחריין. כל זה אפשרי", אמר נתניהו, והתייחס גם למאבק באלימות במגזר. "אני יודע שיש לכם בציבור הערבי הרבה אתגרים. החשוב ביותר זה הפשיעה. פתחנו שמונה תחנות משטרה ונפתח עוד שמונה, אבל פה אנחנו מדברים על הצלת חיים של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully