וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זליכה הכריז על הקמת מפלגה: "מטרתי להציל את ישראל מחורבן כלכלי"

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 10:21

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הכלכלן הודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות, במסגרת "המפלגה הכלכלית החדשה". הוא הצהיר שברצונו לכהן כשר האוצר, הבהיר שלא ישב תחת נאשם בפלילים, ותקף את בנט, סער ולפיד: "איפה הם היו כשנתניהו רקח עסקאות מלוכלכות עם המונופולים?"

בווידאו: פרופ' זליכה מקים מפלגה חדשה/מערכת וואלה! NEWS

הכלכלן ירון זליכה הכריז היום (רביעי) על כניסה לפוליטיקה והקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. בהצהרה ממועדון הבארבי בתל אביב, זליכה הודיע כי יציג תכנית כלכלית שברצונו להחיל בתור שר אוצר, ותקף את יריביו הפוליטיים. הרשימה, שתיקרא "המפלגה הכלכלית החדשה", תתמקד בנושא הכלכלי-חברתי, וצפוייה לשמש כבסיס לחיבורים פוליטיים בהמשך, עד סגירת הרשימות.

"כמי שהיה החשב הכללי בעת המשבר הכלכלי הנורא של 2003, לצד בנימין נתניהו כשר האוצר, אני קובע שישראל בדרך לפשיטת רגל כלכלית", טען בהצהרה ממועדון הבארבי בתל אביב. "משבר הקורונה הוא כוח עליון, אבל החורבן הכלכלי כולו מעשה אדם, תוצאה של עשר שנים של מנהיגות כלכלית חלשה, שנכנעה למונופולים על חשבון הצעירים השכירים והעצמאים".

פרופ' ירון זליכה מכריז על הקמת מפלגה חדשה 30 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הכריז על כניסה לפוליטיקה. זליכה, היום/אתר רשמי, -

זליכה העביר ביקורת חריפה על יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר מפלגת התקווה החדשה גדעון סער, וטען כי לא העזו לעמוד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שהיו חברים בממשלתו. "לא ברור לי איפה היו אותן תקוות חדשות שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו", אמר.

"איפה היה בנט כשר הכלכלה תחת נתניהו? הוא לא העז לפרק אז אפילו מונופול אחד מתוך מאה מונופולים שבזזו את מעמד הביניים במשמרת שלו", ציין. "איפה היה גדעון סער כשר החינוך תחת נתניהו, למה הוא לא חתך את שכבות השומן במשרד החינוך לטובת מורים מנהלים ותלמידים? ולמה כשר הפנים בחר לסגור עסקים בשבת במקום להפחית את הארנונה שהם משלמים? עוד מעט יצטרף גם לפיד לחגיגה, איפה הוא היה כשר האוצר תחת נתניהו? למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים, מדוע הבעיר את שוק הדיור במקום להוריד את המע"מ לכלל אזרחי ישראל?".

"איפה היו שלושת המוסקטרים הללו כשנתניהו רקח עסקאות מלוכלכות עם מונופול בזק והגז? האם האטריות המחוממות הללו הן התקווה שלנו? הם הבעיה במלוא עליבותה. מי שחיבק את המונופולים ומי שעישן סיגרים עם טייקונים ותלוי בקבוצות לחץ לא יחליף את עורו עכשיו", הבהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם החיסונים נגד קורונה, ירושלים, 29 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
זליכה הצהיר שלא ייכנס לממשלתו. נתניהו/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי

בהמשך, תקף גם את ראש הממשלה. "נתניהו רואה רק את עצמו, וראשי המפלגות שחובטים בו במרץ ידעו, שתקו ושיתפו עמו פעולה. אני לא שתקתי ולא שותק כשאני רואה מולי עוול", אמר. "ההחלטות של החודשים האחרונים מאיימות להמית אסון על העתיד הכלכלי שלנו. לכן אי אפשר לשבת יותר על הגדר, זה הזמן להפשיל שרוולים ולפתוח דף חדש בכלכלה הישראלית. הערב אני מתייצב כאן ומבקש את אמונכם, מכריז על הקמת המפלגה הכלכלית החדשה - במטרה להציל את ישראל מחורבן כלכלי, ולהוביל אותה כשר אוצר לתקופה חדשה של שגשוג ופריחה".

הכלכלן הודיע כי יציג בימים הקרובים תוכנית לחילוץ המשק מהמשבר, שתהיה תנאי לכניסתו לכל ממשלה, "ובלבד שבראשה לא יעמוד נאשם בפלילים". עוד הוסיף כי "דמוקרטיה ושגשוג כלכלי לא הולכים יחד עם שחיתות".

ממובילי ההתנגדות לנתניהו

זליכה, שעומד כיום בראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, החל את דרכו הציבורית תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמינה אותו לחשב כללי ב-2003 עם מינויו לשר האוצר. עם זאת, בעשור האחרון הוא הפך לאחד ממובילי ההתנגדות למדיניות הכלכלית-חברתית של נתניהו והליכוד, ולאחד מראשי המאבק בשחיתות.

עוד בוואלה!

בזמן שגנץ נמלט מאחריות, חולדאי נכנס לתפקיד המושיע התורן

לכתבה המלאה
אבי ניסנקורן מכריז על התמודדותו לבחירות לכנסת במפלגתו של חולדאי , 29 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
זליכה נחשב למקורב לשר המשפטים. ניסנקורן בעת הכרזתו על הצטרפות למפלגה של רון חולדאי, אתמול/צילום מסך, ללא

זליכה היה אחד מכוכבי המחאה החברתית של 2011, ממובילי המחאה נגד מתווה הגז, ובשנה האחרונה הוא מככב במחאות ובהפגנות נגד השחיתות בבלפור ומוקדים אחרים, ותוקף בחריפות את ההתנהלות הכלכלית סביב משבר הקורונה. במישור הפוליטי, הוא תמך פומבית ביו"ר מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ', במדיניות הכלכלית של מרצ, ובסבבי הבחירות האחרונים הביע תמיכה בכחול לבן.

הכלכלן נחשב למקורב מאוד לשר המשפטים אבי ניסנקורן ושימש כיועצו בתקופתו כיו"ר ההסתדרות. גורמים פוליטיים מעריכים כי השניים עשויים לשתף פעולה. ניסנקורן הודיע אתמול על עזיבת מפלגת כחול לבן ועל הצטרפות למפלגה החדשה של רון חולדאי "הישראלים".

בשבועות האחרונים זליכה הגביר את פעילותו ברשתות החברתיות, ובתחילת החודש אף פתח לראשונה חשבון טוויטר רשמי, בו הוא מצייץ בעיקר על הניהול הכושל של משבר הקורונה, היעדר התקציב, שר האוצר וכמובן - נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully