וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי גנץ: אם ניסנקורן לא יתפטר עד הבוקר - הוא יפוטר

29.12.2020 / 22:50

יו"ר כחול לבן ביקש היום משר המשפטים להתפטר מתפקידו, בעקבות הצטרפותו למפלגת "הישראלים" של רון חולדאי. כעת, בסביבתו אומרים כי הציב בפניו אולטימטום ואיים לפטרו. גנץ צפוי למלא את התפקיד עד שיבחר מינוי במקומו. מקורבי ניסנקורן: בהחלט מתכוון להתפטר בימים הקרובים

בווידאו: גנץ מצהיר שימשיך להנהיג את כחול לבן/צילום: דוברות כחול לבן, עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ דורש משר המשפטים אבי ניסנקורן להתפטר עד הבוקר בעקבות עזיבת המפלגה, ואם לא יעשה זאת הוא יפוטר - כך אמרו הערב (שני) מקורביו של גנץ. מוקדם יותר היום גנץ שוחח עם ניסנקורן וביקש ממנו להתפטר מתפקידו מרצונו, בעקבות החלטתו להצטרף למפלגת "הישראלים" של רון חולדאי. בתגובה, מקורביו של ניסנקורן טוענים כי הוא מתכוון להתפטר בימים הקרובים.

במסגרת הכרזתו של שר הביטחון הערב על המשך דרכו בראשות המפלגה, הודיע שביקש מניסנקורן להתפטר מתפקידו, ואמר כי הוא "מקווה שיכבד את זה". הוא הוסיף: "אני אחזיק בתיק הזה ובימים קרובים אחליט מי ימלא את התפקיד".

עם זאת, גנץ אמר כי הוא "מעריך את אבי ניסנקורן כמי שהיה שותף ומאחל לו את כל ההצלחה בעולם. אני מיניתי אותו להיות שר המשפטים, שמרתי עליו במשרד המשפטים. המדיניות היא מדינות כחול לבן, הוא היה המבצע, אני הייתי הנווט. כך היה וכך יהיה גם בעתיד".

שר המשפטים, אבי ניסנקורן במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לא מתכוון להתפטר. ניסנקורן/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מקורבי ניסנקורן טוענים כי החליט לפרוש מכחול לבן בשל פערים אידאולוגיים עם גנץ והכיוון הימני שכחול לבן תופסת. לדבריהם, ניסנקורן קיים מספר שיחות עם גנץ בסוף השבוע ובחן את האפשרות להמשיך להתמודד בכחול לבן, אך לאחר שנודע לו שגנץ בוחן חיבור עם מפלגת ימינה החליט לעזוב ולחבור לחולדאי. "אני מבקש להודות לבני גנץ על הדרך המשותפת, אבל זה לא סוד שכחול לבן מתרחקת מתפיסת עולמי", אמר ניסנקורן בהצהרה משותפת עם חולדאי.

גנץ למד על ההחלטה מהתקשורת. בסביבת ניסנקורן אמרו שניסו להשיג אותו, אך הוא היה ברצף שיחות ביטחוניות. כשהצליחו לשוחח גנץ דרש שיתפטר מתפקידו כשר המשפטים. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו", אמר. "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

גורם בכחול לבן תקף את שר המשפטים על עזיבת המפלגה, והאשים אותו בכפיות טובה. "ניסנקורן מסוג הרמאים שלא מנצנצים. ממשלה התפרקה בגלל הגיבוי שנתן לו גנץ והוא ירק לבאר שממנה שתה", אמר. "גנץ גיבה את ניסנקורן לאורך כל הדרך, והוא בזמן הזה עשה תרגילים פוליטיים, ניהל מו"מ עם כולם, ודאג לעצמו בלבד".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
הדרישה עלתה שלב. גנץ/אלעד מלכה

ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר, חבר לגנץ בפברואר 2019, עוד לפני הקמת כחול לבן, ושובץ ברשימת חוסן לישראל במקום השלישי אחרי גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. עם פירוק כחול לבן והקמת הממשלה באפריל האחרון, הוא מונה לשר המשפטים למורת רוחם של אנשי הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בחודשים האחרונים פעילותו במשרד המשפטים עוררה ביקורת חריפה בליכוד, במיוחד סביב המחלוקת בעניין המינויים הבכירים. ניסנקורן מנע הקמה של ועדה משותפת שהייתה אמורה לקום לפי ההסכם הקואליציוני כדי להחליט על רפורמה בשיטת המינויים, ובאוקטובר החל לקדם עצמאית את הליכי האיתור של פרקליט המדינה, בניגוד להסכמות. התנהלותו של ניסנקורן עוררה גם זעם בסביבת גנץ בחודשים האחרונים, והשתלשלות העניינים סביב פירוק הממשלה הובילה להחרפת המתיחות.

בליכוד דרשו את פיטוריו של ניסנקורן כתנאי להמשך קיום הממשלה ולקצץ בסמכויותיו. גנץ סירב לפטרו, אך ניהל משא ומתן על שינוי שיטת המינויים הבכירים עליהם ניסנקורן מופקד כמו פרקליט המדינה, היועמ"ש, ושופטי בית המשפט העליון. ניסנקורן התנגד בתוקף לפשרות בנושא המשפטי מול נתניהו ומקורבי גנץ האשימו אותו בסיכול הפשרה שהיתה יכולה להביא להארכת חיי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully