וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ימשיך לעמוד בראש כחול לבן: אחרי הבחירות תהיה ברית נגד נתניהו

29.12.2020 / 19:51

שר הביטחון הכריז כי ימשיך במפלגה ותקף את ראש הממשלה. "סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר שלנו. כחול לבן הצילה את המדינה מנתניהו", טען. הוא הודה כי עשה טעויות לאורך הדרך, אך הדף את מבקריו: "בזמן שהקלדתם מנעתי את סגירת בתי המשפט"

בווידאו: גנץ מצהיר שימשיך להנהיג את כחול לבן/צילום: דוברות כחול לבן, עריכה: עמית שמחה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הכריז הערב (שלישי) כי החליט להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן בבחירות הקרובות, על אף המשבר הפנימי במפלגה, והודיע כי היא תהיה חלק מברית גדולה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. הוא טען כי בזכות מפלגתו נתניהו יסיים את דרכו הפוליטית, וכינה זאת "ההישג הגדול ביותר של כחול לבן", שלדבריו "הצילה את המדינה".

בהמשך דבריו, הדף יו"ר כחול לבן את הביקורות נגדו. "השמיעו לי את המושג מתאבד פוליטי - לא עניין אותי אז ולא היום, אך ורק מדינת ישראל עומדת מול עיניי", אמר, וטען כי "בחודש מאי היו שלוש חלופות פוליטיות - המשך שלטון נתניהו עם שני ח"כים מהימין שיצטרפו אליו, או ממשלת מעבר בראשותו".

"האופציה השלישית" הסביר גנץ, "הייתה כניסה של כחול לבן לממשלה ומבצע להצלת מדינת ישראל". לדבריו, "לא באנו להציל את כבודנו ולא באנו כי חשבנו שנתניהו ישנה את עורו. התגייסנו כי חששתי לשלטון הדמוקרטי לישראל".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
"כחול לבן הצילה את המדינה". גנץ, הערב/אלעד מלכה

בהמשך, טען גנץ כי מעולם לא האמין לנתניהו, "אבל הייתי מוכן לשתף איתו פעולה למען המדינה", הסביר. "הוא לעומתי, בחר בדרך הרמייה, באי כיבוד הסכמים תוך הפקרת פרנסתם של מיליונים".

לאחר מכן, תקף יו"ר כחול לבן את מבקריו. "לכל הבכיינים והפחדנים - הגיעה העת להתעמת עם עובדות: בזמן שישבתם והקלדתם מנעתי את סגירת בתי המשפט. בזמן שצייצתם אני דאגתי שיוכלו להפגין - גם נגדי. בזמן שישנתם - שמרתי על העליונות הביטחונית של ישראל", אמר. בתגובה לשאלת וואלה! NEWS אם עשה חשבון נפש ויש דברים שעליהם הוא מתחרט, אמר: "עשיתי טעויות לאורך הדרך, אין אחד שלא טועה". אולם, הוא הוסיף כי הוא "לא מתחרט".

בנוסף לכך, הוא חזר על דרישתו משר המשפטים אבי ניסנקורן להתפטר, לאחר שמוקדם יותר היום הודיע לו האחרון כי החליט להצטרף למפלגתו החדשה של ראש עיירית תל אביב, רון חולדאי. "אני מעריך את אבי ניסנקורן כמי שהיה שותף ומאחל לו את כל ההצלחה בעולם", אמר גנץ.

הוא התייחס גם לשאלת עזיבתו של שר החוץ גבי אשכנזי, ששוקל את המשך דרכו במפלגה. "גבי הוא חבר שלי שנים רבות, משוכנע שיבחר את ההחלטות שלו בצורה נכונה", אמר. "הוא שותף לדרך של כחול לבן, בטוח שימשיך להיות חלק מהמסגרת הכללית שלנו בצורה כזו או אחרת".

גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת 25 בנובמבר 2020. הדס פרוש, פלאש90, פלאש 90
אחד עזב, השני שוקל את דרכו. ניסנקורן ואשכנזי/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש90

מאז פיזור הכנסת הודיעו ארבעה ח"כים בכחול לבן כי הם לא מתכוונים להתמודד במפלגה בבחירות הבאות - אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', מיכל קוטלר וונש והמצטרף האחרון, שר המשפטים אבי ניסנקורן. שר החוץ גבי אשכנזי צפוי להודיע גם הוא על עזיבת המפלגה בימים הקרובים, בעקבות הישארותו של גנץ. השר יזהר שי עדיין לא החליט אם יתמודד בכחול לבן, וכך גם ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך.

לפי סקרים שפורסמו השבוע, מפלגתו של גנץ מקבלת חמישה מנדטים, בדומה למרצ בראשות ניצן הורוביץ.

הצהרתו של גנץ באה לאחר הודעת ניסנקורן על עזיבת המפלגה מוקדם יותר היום, שלדברי מקורביו באה בעקבות פערים אידאולוגיים בין השניים והכיוון הימני שכחול לבן תופסת. בעקבות הצעד, גנץ דרש ממנו להתפטר מתפקידו כשר המשפטים, וימנה חבר מפלגה אחר למשך כהונת ממשלת המעבר.

מקורביו של ניסנקורן טענו שהחליט על העזיבה אחרי שנודע לו על חיבור אפשרי בין כחול לבן לימינה. לאחר עזיבת ניסנקורן, זמיר וחיימוביץ', רבים מחברי הכנסת שנותרו במפלגה בעלי נטייה ימנית, ודוחפים לחיבור עם ימינה או תקווה חדשה של גדעון סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully