וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לחולדאי: גנץ צפוי להודיע היום על המשך התמודדותו בראשות כחול לבן

עודכן לאחרונה: 29.12.2020 / 13:56

יו"ר המפלגה יישא הצהרה לראשונה מאז פיזור הכנסת וברקע המשבר הפנימי בכחול לבן. עד כה 3 ח"כים מכחול לבן הודיעו על עזיבת המפלגה, בעוד ניסנקורן ואשכנזי שוקלים דרכם. גנץ דחה את ההצהרה בימים האחרונים, וכעת צפוי לשאת אותה במקביל לראש עיריית ת"א שנכנס לפוליטיקה

בווידאו: גנץ קורא לנתניהו "להפסיק עם מסע ההסתרות והשקרים" ‎/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר כחול לבן בני גנץ יישא הערב (שלישי) הצהרה פומבית בשעה 20:00, לראשונה מאז פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. גנץ קיים בימים האחרונים רצף שיחות עם חברי מפלגתו והחליט להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן בבחירות, על אף המשבר הפנימי במפלגה. גנץ דחה את ההצהרה בימים האחרונים כמה פעמים, וכעת צפוי לשאת דברים במקביל או בסמוך להצהרה שזימן ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שיכריז הערב על מפלגתו החדשה ועל התמודדותו בבחירות.

מאז פיזור הכנסת הודיעו שלושה ח"כים בכחול לבן כי הם לא מתכוונים להתמודד במפלגה בבחירות הבאות - אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ומיכל קוטלר וונש. שר המשפטים אבי ניסנקורן בוחן את המשך דרכו עם הצעות מחולדאי, יש עתיד, ומפלגת העבודה, וגם שר החוץ גבי אשכנזי שוקל לפרוש ולא להתמודד בבחירות. בנוסף, השר יזהר שי עדיין לא החליט אם יתמודד בכחול לבן וכך גם ח"כ רם שפע, יו"ר ועדת החינוך.

לפי סקרים שפורסמו השבוע, מפלגתו של גנץ מקבלת חמישה מנדטים, בדומה למרצ בראשות ניצן הורוביץ.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
יישא דברים לראשונה מאז פיזור הכנסת. גנץ/אלעד מלכה

חולדאי יודיע הערב באופן רשמי על כניסתו לפוליטיקה הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה, אליה רמז כי הצליח לגייס "אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית". לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת מפלגה חדשה בראשותו וקיים שיחות עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם ניסנקורן, עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות.

"מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אליי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה", נמסר מטעם ראש עיריית תל אביב-יפו.

גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת 25 בנובמבר 2020. הדס פרוש, פלאש90, פלאש 90
ימשיכו עם גנץ? אשכנזי וניסנקורן/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש90

גם עתידה של מפלגת העבודה יתברר בהמשך השבוע, כשבית המשפט המחוזי ידון מחר בעתירה שהגישה ח"כ מרב מיכאלי נגד ביטול הפריימריז והעברת ההכרעה על זהות היו"ר והרשימה לוועידת מפלגת העבודה.

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ כבר הודיע כי הוא לא מתכוון להתמודד בראשות הרשימה בבחירות, אך לפני פרישתו הוא שינה את חוקת המפלגה והעביר את ההכרעה על בחירת הרשימה והיו"ר לידי הוועידה - גוף קטן המונה כ-4,000 חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully