וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי יודיע על התמודדותו בבחירות והקמת מפלגה: "חברו אליי אישים מרכזיים"

28.12.2020 / 19:17

ראש עיריית ת"א, שנערך לכניסה לפוליטיקה הארצית, יכריז מחר על המהלך במסיבת עיתונאים. בשבועות האחרונים שוחח בין היתר עם ניסנקורן, שלח ולבני, ולפי סקרים ראשוניים מפלגה בראשותו זוכה ל-7-6 מנדטים. במערכת הפוליטית מעריכים: חולדאי לא יעזוב את כיסאו בזמן הבחירות

בווידאו: חולדאי תוקף את התנהלות משרד הבריאות במשבר הקורונה/צילום: דנה ירקצי, עריכה: ניר חן

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, יודיע מחר (שלישי) באופן רשמי על כניסתו לפוליטיקה הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה. מטעמו של חולדאי נמסר כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אליי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת מפלגה חדשה בראשותו וקיים שיחות עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם שר המשפטים אבי ניסנקורן, עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות.

לפי סקרים ראשוניים שנערכו בשבועות האחרונים, מפלגה בראשותו מקבלת בין שישה לשבעה מנדטים. בסקר חדשות 12 שפורסם אתמול - מפלגה משותפת של חולדאי, ניסנקורן ושלח תזכה בשבעה מנדטים.

במערכת הפוליטית מעריכים כי חולדאי לא צפוי לעזוב את כיסא ראש העיר בזמן מערכת הבחירות, ורק אם ייבחר לתפקיד משמעותי הוא צפוי לפנות את מקומו בעירייה.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי במהלך מייצג עצרת הנרות הגדולה לציון 25 שנה לרצח יצחק רבין 29 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
נערך בשבועות האחרונים. חולדאי בעצרת לציון 25 שנה לרצח רבין, באוקטובר/ראובן קסטרו

גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נערך לשאת הצהרה מחר או בימים הקרובים על המשך עתידו. הוא קיים בימים האחרונים שיחות עם חברי מפלגתו בהם עידכן שהחליט להתמודד בראשות כחול לבן גם בבחירות הבאות. בסקרים האחרונים המפלגה מקבלת כחמישה מנדטים ובכחול לבן אומרים כי ייבחנו חיבורים עם גופים אחרים.

ניסנקורן לא צפוי להמשיך להתמודד במסגרת כחול לבן ובוחן הצעות מחולדאי, מיש עתיד, וכן ממפלגת העבודה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרתו לתקשורת 1 דצמבר 2020. -, אלעד מלכה
צפוי להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן. גנץ/אלעד מלכה, -

גם עתידה של מפלגת העבודה יתברר בהמשך השבוע, כשבית המשפט המחוזי ידון ביום רביעי בעתירה שהגישה ח"כ מרב מיכאלי נגד ביטול הפריימריז והעברת ההכרעה על זהות היו"ר והרשימה לוועידת מפלגת העבודה.

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ כבר הודיע כי הוא לא מתכוון להתמודד בראשות הרשימה בבחירות, אך לפני פרישתו הוא שינה את חוקת המפלגה והעביר את ההכרעה על הרשימה והיו"ר לידי הוועידה - גוף קטן המונה כ-4,000 חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully