וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' לא יתמודדו ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות

27.12.2020 / 16:33

השניים סיכמו על כך בפגישתם עם גנץ, שערך סבב פגישות עם חברי מפלגתו לקראת קמפיין הבחירות. לדברי השניים, המהלך בא בעקבות החלטתם להצביע נגד בהצבעה שהתקיימה שבוע שעבר על דחיית פיזור הכנסת. זמיר: "נפרדנו כידידים"

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים היום (ראשון) רצף פגישות עם חברי מפלגתו, כחלק מההיערכות לקראת קמפיין הבחירות וברקע משבר פנימי גדול במפלגה מאז פיזור הכנסת. בין היתר, הוא נפגש עם שלושת הח"כים המורדים במפלגתו - אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ - שהצביעו בשבוע שעבר נגד דחיית אישור התקציב בניגוד לעמדת הסיעה.

ח"כ אסף זמיר לא יתמודד ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ אמר לו בפגישתם כי לא יכלל ברשימה לבחירות לכנסת ה-24. לדברי זמיר, החלטת גנץ באה לאחר שהצביע נגד דחיית פיזור הכנסת בשבוע שעבר. בסיום הפגישה עם זמיר נמסר כי הוא לא יתמודד ברשימת כחול לבן בבחירות הבאות. הודעה דומה נמסרה גם לחיימוביץ'. שפע טרם הודיע על עתידו.

יום פיזור הכנסת, 22 בדצמבר 2020. פול צלמים רשמי, עמית שאבי, אתר רשמי
זמיר במליאה, במהלך יום פיזור הכנסת/אתר רשמי, פול צלמים רשמי, עמית שאבי

זמיר הוא ראשון הח"כים בכחול לבן שהודיע כי לא יתמודד בבחירות תחת גנץ. "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה, שבה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר, לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת", זמיר מסר אחרי הפגישה. "אינני מתחרט, ואני שלם עם הצבעתי". בציוץ שכתב בטוויטר, הוסיף זמיר: "נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז-שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

חיימוביץ' מסרה כי היא חשה הקלה גדולה על ההצבעתה שהובילה לפיזור הכנסת. "כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות", אמרה. "מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו. אני מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת".

ח״כ מיקי חיימוביץ בשביתת נשים - הפגנת נשים לא שותקות מול האונס, הרצליה, 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"שלמה עם ההחלטה". חיימוביץ'/ראובן קסטרו

גנץ שהה בבידוד מאז יום שני האחרון, וקיים שיחות והתייעצויות עם מקורביו. עם יציאתו מהבידוד החל לעדכן את חברי מפלגתו כי החליט להתמודד בראשות כחול לבן גם בבחירות הבאות. במהלך היום הוא נפגש גם עם השר יזהר שי, ששוקל גם הוא את המשך דרכו במפלגה ולא התחייב בפני גנץ כי ימשיך להתמודד תחתיו. גנץ קיים היום גם פגישה נפרדת עם שרים וח"כים והשרים שהביעו בו תמיכה כמו חילי טרופר, עומר ינקלביץ, מיכאל ביטון ואחרים, אליה לא הוזמנו השרים אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, שי ושלושת הח"כים המורדים.

בשלב זה, לא ברור אם צמרת כחול לבן תמשיך תחת גנץ. ניסנקורן, למשל, בוחן התמודדות במסגרת מפלגת מרכז-שמאל אחרת, ואילו אשכנזי בוחן אף הוא את המשך דרכו.

בכחול לבן עלו בימים האחרונים גם קולות שקוראים לגנץ לפנות את מקומו לטובת התמודדות של אשכנזי בראשות המפלגה, אך לדברי גורמים בכחול לבן גנץ נחוש להתמודד בראש הרשימה. אשכנזי נפגש גם הוא עם גנץ היום ושוקל אם להמשיך להתמודד תחתיו, מול פרישה מהחיים הפוליטיים או לחלופין להתמודד במסגרת עצמאית.

בסקרים האחרונים כחול לבן קיבלה 6-5 מנדטים, אך מקורבי גנץ סבורים שהמפלגה יכולה להתאושש באמצעות קמפיין יעיל. בנוסף, בסביבת גנץ מתכוונים לבחון ברצינות אפשרות לחיבורים עם מפלגות אחרות בגוש המרכז שמאל ברגע שהמפה תתייצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully