וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקרצו לסער: נתניהו ביקש מראשי המפלגות החרדיות לפרסם הודעת תמיכה בו

27.12.2020 / 16:32

רה"מ נפגש עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, ברקע אמירות של חלק מהח"כים החרדים, כי יבחנו אפשרות להמליץ על סער כמועמד להרכבת הממשלה אחרי הבחירות. בסביבת הנציגים החרדים טוענים כי הם מתכוונים להמליץ על נתניהו וכי "כרגע לא אמור להיות שינוי בכך"

בווידאו: סער מותח ביקורת על מדיניות הממשלה - "יש אלטנרטיבה ללולאת הסגרים"/עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראשי ש"ס ויהדות התורה, זאת ברקע אמירות של חלק מהח"כים במפלגות החרדיות, כי יבחנו אפשרות להמליץ על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער כמועמד להרכבת הממשלה אחרי הבחירות, אם יהיה לכך סיכוי.

לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו אף בחן עמם אפשרות לפרסם מטעמם הודעה, לפיה הם ממשיכים בתמיכתם בו גם בבחירות לכנסת ה-24. לא ברור אם אכן תתפרסם הודעה כזו.

היום נפגש נתניהו עם השרים אריה דרעי (ש"ס) ויעקב ליצמן ועם ח"כ משה גפני מראשי יהדות התורה. בסביבת הנציגים החרדים מגדירים את השיחה כ"שיחת תחזוק", וגורם ביהדות התורה טען כי "הבלוק איננו" ולכן, "נתניהו מעוניין לפחות לשמור על קשר עם מי שנשאר".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"פגישת תחזוק". נתניהו וליצמן במהלך הצהרה לתקשורת/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בש"ס וביהדות התורה טוענים כי הם מתכוונים להמליץ על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה וכי "כרגע לא אמור להיות שינוי בכך". הקריצה לעבר סער באה בעיקר מכיוון יהדות התורה. סגן השר אורי מקלב אמר הבוקר ברדיו 'קול חי' שסער "לא פסול".

לדברי מקלב, "נעשה כל מאמץ שלא להגיע לשאלה של תמיכה בו. נתמוך בנתניהו ככל שתהיה לו אפשרות להקים ממשלה והוא האופציה הראשונה, גם בגלל הכרת הטוב". ח"כ יצחק פינדרוס אמר בתחנה החרדית 'קול ברמה' כי "אם לנתניהו לא יהיו מספיק מנדטים להרכיב קואליציה ולסער יהיה סיכוי, כמובן שנעשה את השיקול הרלוונטי".

עוד בוואלה!

ליצמן תקף את נתניהו בישיבה הסגורה: "לא יכול להיות שלא נגיד 'עד כאן'"

לכתבה המלאה
משה גפני בדרכו לכינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"סער לא פסול". גפני ומקלב בדרכם לכינוס בלוק הימין, במרץ/ראובן קסטרו

לא רק נתניהו מתחזק קשרים עם החרדים. לפי גורמים ביהדות התורה, גדעון סער מתחזק עמם קשר רציף בשבועיים האחרונים מאז הקים את מפלגתו החדשה, וכך גם עשה לאורך שנים בעבר. לדבריהם, "גדעון חכם, הוא יודע לנווט את עצמו באופן כזה שאם לא תהיה ברירה, ירוצו ישר לידיו ויידעו שיש עם מי לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully